Voorstellen en vraag over deurspiegels

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
fmulders
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Hallo allemaal,

Even kort voorstellen, mijn naam is Frank Mulders en ik lees al geruime tijd met veel interesse mee op dit forum.
Vorig jaar heb ik na 26 jaar leasen besloten om zelf een auto aan te schaffen. Na lang wikken en wegen is mijn keuze op een V60 Plug-in Hybrid gevallen. Tot nu toe nog geen minuut spijt, wat een fijne wagen!
Hij heeft de 2.0 airco pomp oplossing al ontvangen. Daar heb ik door alle berichten op dit forum extra op gelet! Inmiddels 10K mee gereden zonder problemen. Maar ik heb wel twee dingen waar ik mij aan stoor en jullie advies kan gebruiken.
  • De buitenspiegels laat ik inklappen bij afsluiten, maar met name de rechter spiegel maakt daarbij een vreemd kreunend geluid alsof er iets wel een beetje vet kan gebruiken. Nu heb ik al gezocht maar kan nergens vinden hoe je de spiegels uit elkaar kan halen zodat je het draaimechanisme kan reinigen/smeren. Ja het glas eruit, de kappen eraf, maar dan? Ik zie het echt niet en ben bang zaken stuk te maken. Er zitten nog wel twee torx schroeven vlak bij het scharnierpunt, maar die ene daar kan je niet bij zonder dat hij eerst verder uit elkaar moet.
  • Als ik langzaam van een drempel af rijdt hoor ik links een lichte "klonk" alsof er iets los zit of speling heeft gekregen. Dus als het gewicht van de wagen er op komt. De garage heeft de wielophanging en spoorstangen allemaal gecontroleerd maar kunnen niets vinden. Hebben jullie hier wellicht ervaring mee? ik zat zelf nog aan het toplager van de schokdemper te denken, maar hoe controleer ik die?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Frank
fmulders
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Voor puntje twee heb ik inmiddels meer informatie: De schokbreker links is lek...
Over 3 weken 180.000 beurt waarbij nu dus ook de schokbrekers voor worden vervangen. Ik zal hier wel weer laten weten of dit daadwerkelijk het probleem van de voelbare speling oplost.

Groet,
Frank
Armoderos
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 23.08.2018 - 10:15
Locatie: Enschede

Hoi Frank,

Wellicht zou het helpen om het met WD40 in te spuiten voor je spiegelissue.... Met het motto baat het niet schaadt het niet.
Ik heb dat wel eens gedaan bij mijn spiegels. Ik heb het zelfde ook gedaan bij mijn deuren omdat ik daar ook bij een deur (linksachter) een raar geluid hoorde. Nou al bijna een jaar nooit meer wat gehoord.

Succes.
fmulders
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Armoderos schreef: 20.06.2022 - 19:42 Hoi Frank,

Wellicht zou het helpen om het met WD40 in te spuiten voor je spiegelissue.... Met het motto baat het niet schaadt het niet.
Ik heb dat wel eens gedaan bij mijn spiegels. Ik heb het zelfde ook gedaan bij mijn deuren omdat ik daar ook bij een deur (linksachter) een raar geluid hoorde. Nou al bijna een jaar nooit meer wat gehoord.

Succes.
Bedankt voor je reactie.
Helaas heeft het niet geholpen. Ik verwacht dat het geluid van kunststof tandwielen komt waarvan het vet is uitgedroogd. Dat kan ik niet bereiken met WD40.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”