Zoektocht naar XC90 benzine

Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Of een 3.2 een 5 of 6 bak GT heeft weet ik niet (ik dacht dat daar net als in mijn oude D5 de AW55 bak in lag), maar voor jou info: de T6 is een 2.9 liter twin turbo en de 3.2 is een heel andere motor., zonder turbo.
I.c.m. de 2.9 T6 werd een 4traps bak van GM gebruikt.
En ja het onderwerp youngtimer: ik denk dat massa's ondernemers zich niet goed hebben laten voorlichten en veel te veel geld naar de staat brengen, onder met mantra van "een youngtimer is fiscaal zo voordelig".
Dat ligt dus heel erg aan de feiten en omstandigheden. Ik heb sinds kort een Z4 en hoewel van 2006 houd ik die lekker buiten de zaak. Maar goed het YT verhaal is een heel ander onderwerp maar leidt dus wel tot ook in mijn ogen absurde prijzen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Op AW is vanaf '06 pas de 3.2 terug te vinden, kwam dan toen pas in de reeks? Dan weet ik even niet hoe de 3.2 als YT in onze zoektocht opdook en weer verdween. Zou het dan de T6 zijn geweest...geen idee. In ieder geval een 6-bak kennelijk vanaf '06 in de 3.2. In de D5 ook volgens AW, maar ik zie dat in onze 2.5T ook een 6-bak zou liggen en dat is toch wel vrij zeker een 5-bak. Kortom, geloof dat de befaamde AW-database daar toch tekort schiet, of de achteruit wordt ook meegeteld.
Wat betreft het YT-verhaal deel ik dezelfde scepsis, onder bepaalde omstandigheden is dat zeker voordelig, maar anders lacht de Staat als laatste. En zeker als de kmstand nog relatief laag is worden er bedragen gevraagd voor 15 jaar oude auto's...aiai.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Net nog even de prijslijst MY2007 (bouwjaar 2006) erbij gepakt: de 2.5T heeft de geartronic AW55-51 (5-bak), de anderen (D5, 3.2 en V8) de AWTF-80SC (6-bak). Weer wat geleerd.
Bron: https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... 202006.pdf
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Hans Pans
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29.03.2009 - 11:57

Hoi allemaal,
Na een paar maanden nadenken en twijfelen, begint de deadline voor aankoop van de 7-zits langzaam dichterbij te komen.
Ik zoek momenteel vooral naar een 2.5T. De t8 blijkt helaas financieel niet haalbaar, dus daar mag een streep door.
Tijdens het zoeken kwam ik de volgende auto tegen, die dus geen 2.5T maar 3.2 uit 2008 is en de km-stand is hoger dan ik in gedachten had. Daarentegen ziet hij er optisch op de foto weg mooi uit vind ik. https://dekrie.nl/occasions-kopen/30835 ... d-automaat
Hij staat bij het bedrijf waar ik mijn huidige Passat heb gekocht en waar ik een goed gevoel bij heb.
Ik bel zo nog even om te checken of het wel een 7-zits is en hoe de onderhoudshistorie is geweest.
Maar Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik hoor jullie mening graag.
Hans Pans
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29.03.2009 - 11:57

Nou, skip bovenstaande maar. Het is een 5-zits helaas…
Hans Pans
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29.03.2009 - 11:57

Hoi allemaal,
Even een kleine heads up van de zoektocht.
Een paar weken geleden hebben we een eind gemaakt aan onze zoektocht, door een zwarte XC90 2.5T uit 2004 te kopen. KM-stand was naar mijn smaak fors (275k), maar onderhoud was zo goed op orde (inclusief draagarmen/rubbers, 2x preventieve flush van de automaat, remblokken en -schijven vervangen en recent distributieriem en waterpomp vervangen), recent een Apple CarPlay set ingebouwd én er zat een set winterbanden op velgen bij. Bij de proefrit reed de auto super soepel, wat nog meer vertrouwen gaf. Daarmee durfden we het risico op tegenvallers wel aan, ook omdat we met de aankoopprijs wel wat buffer hadden om tegenslagen op te vangen.
Na een maand rijden zijn we nog superblij met de aankoop en zijn we benieuwd hoeveel km’s we nog met onze ‘Hummer’ (zoals we ‘m thuis noemen) kunnen maken.
Dank nogmaals allemaal voor jullie input, voorafgaand aan de aankoop!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20409
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Toe maar. Dus toch gelukt. Mooi.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Gefeliciteerd met de aankoop!
Hier thuis noemen wij het gewoon de gezinsauto, maar vrienden van ons noemen het de vrachtwagen...
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”