Voorstellen & Mijn komende overstap van Passat naar V60 (of toch V90/)

Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Goedendag allemaal,

Met interesse heb ik natuurlijk al dit Volvo forum doorgenomen. Erg leuk om allemaal te lezen en ik moet zeggen ook een prettige sfeer die ik eruit haal.

Even voorstellen dus, ik ben een zelfstandige die met heel veel plezier de afgelopen 13 jaar mijn Passat 3C 2.0 TDI 140 PK naar de nu 505.000 km heeft gereden. Ik rij ongeveer 30.000 km per jaar en een diesel vind ik erg prettig rijden. Over mijzelf kan ik vertellen dat ik met vrouw en twee kinderen in het midden van het land woon en ooit in een ver ver verleden technisch geschoold ben, ik vind het nog steeds leuk om dingen te doen met mijn handen en dat ook aardig kan. Maar mijn pad is niet de richting van de techniek gegaan en al vele jaren werk ik als executive (team)coach vanuit mijn eigen praktijk waardoor ik vaker met het hoofd bezig ben dan met mijn handen.

Omdat ik zo'n beetje mijn hele leven Volkswagen heb gereden ben ik nu aan het kijken naar wat anders, mijn oog is gevallen op het nieuwe model van de V60. Een erg mooie auto vind ik zelf! (dat natuurlijk ook voor de V90). Ik ben er echt wel een beetje verliefd op geworden.

Wel bekijk ik de aanschaf met een praktisch oog, onze 2 kinderen zijn al groter en zullen niet meer zo lang meerijden behalve een enkele keer op vakantie. Mede daarom is de V90 wel mooi en beter verkrijgbaar maar ook wel een beetje overkill. Onderhoud is altijd ook duurder bij een grotere auto. Jullie zagen al dat ik mijn passat met veel plezier naar de 5 ton heb gereden dat is ook mijn insteek met de volgende auto. Ik hoef niet om de paar jaar een andere auto, ik koop graag een nette representatieve auto die mij helemaal past om die erg lang door te rijden.