Voorstellen & Mijn komende overstap van Passat naar V60 (of toch V90/)

wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 919
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

De rust en bouwkwaliteit is ook iets wat mij opviel van een passat naar een V60.
Zoveel meer rust in het interieur, je krijgt er een gewicht penalty voor, maar het is heerlijk, wat een comfort!

Ik denk dat heel veel mensen het niet eens kunnen duiden, maar toen ik vrijdag in de A6 van mijn broertje zat merkte ik het meteen weer, allemaal bijgeluiden.
Hij is wel stil, maar je hoort gewoon het niet zo degelijk en stil is als een mercedes of volvo. (en zijn A6 is 2 jaar oud)

Ik zou de velgen eerst goed schoonmaken en anders mogelijk even laten opknappen, dat kost ook niet veel en zijn ze weer als nieuw, daarna een glascoating erop.

Persoonlijk vind ik de zwarte niet echt mooi onder de V90, die zou ik als wintervelgen gaan gebruiken.

En de polestar optimalisatie zou ik meteen doen of heel snel :-)
Daar hoor je gewoon hele goede verhalen over.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Ik sluit me aan bij die rust en degelijkheid. Nu drie dagen later is dat wat me het meeste bij is gebleven aan die mooie rit vrijdag. Daardoor voelt het zo luxe. Ik vrees dat ik redelijk verslingerd ga raken aan Volvo, alles klopt voor mijn gevoel en bij deze modellijn is dat zowel het uiterlijk als het innerlijk. Dat had ik niet bij de eerdere modellen van Volvo (sorry! 😉).

Het is een pure luxe kwestie wat de velgen betreft, ook daar ga ik het eerste eens uitproberen, de sets wisselen en dan beslissen wat ik definitief doe. Ik overweeg zwaar de coating erop te zetten, wel zo mooi als de velgen schoon zijn, Ook op de lak overweeg ik het, alhoewel ik de auto echt ook wel af en toe door de wasstraat rij 😬.

Er is dus nog wat om te doen nadat ik de auto in bezit heb gekregen... Ik hoor nog of er al een alarm op zit, dat is ook zo'n overweging. Wat ga ik doen als dat niet zo is...
Veel vragen die zichzelf in de loop van de tijd wel gaan oplossen.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 919
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik heb dat ook vond de vorige S40 en V50 (of was dat 40) altijd mooi, maar koos altijd wat anders..........
Ook nog bij de vorige V60.

De glascoating wil ik wel op de wielen, op de lak zou ik het ook wel willen, maar dan moet je je wel even verdiepen in hoe je dat wilt (laten) doen.
Maar dan moet je hem daarna wel steeds met de goede producten wassen (is mij verteld)

Ik vind handwassen een heerlijke meditatie maar niet in november tm februari met koud, dan gaat ie lekker door de wasstraat en die zijn tegenwoordig echt niet zo slecht meer!
Denk dat er meer de auto met de hand verzieken dan in een wasstraat.

Ik heb zo'n Maquairs pakket met zo'n stappen pakket, Klei, polish, glans polish en was.
Dat vind ik ruim voldoende. Ik doe dat elke lente helemaal en dan nog een keer los is de was in augustus september.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Gefeliciteerd Rob, mooie keuze!
Daar ga je veel plezier aan beleven en ook de passagiers achterin!

We zien je wel op het S/V90 forum deel.
Zie ook mijn overstap.
viewtopic.php?t=81342
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

RdR schreef: 25.04.2022 - 11:31 Ik sluit me aan bij die rust en degelijkheid. Nu drie dagen later is dat wat me het meeste bij is gebleven aan die mooie rit vrijdag. Daardoor voelt het zo luxe. Ik vrees dat ik redelijk verslingerd ga raken aan Volvo, alles klopt voor mijn gevoel en bij deze modellijn is dat zowel het uiterlijk als het innerlijk. Dat had ik niet bij de eerdere modellen van Volvo (sorry! 😉).

Het is een pure luxe kwestie wat de velgen betreft, ook daar ga ik het eerste eens uitproberen, de sets wisselen en dan beslissen wat ik definitief doe. Ik overweeg zwaar de coating erop te zetten, wel zo mooi als de velgen schoon zijn, Ook op de lak overweeg ik het, alhoewel ik de auto echt ook wel af en toe door de wasstraat rij 😬.

Er is dus nog wat om te doen nadat ik de auto in bezit heb gekregen... Ik hoor nog of er al een alarm op zit, dat is ook zo'n overweging. Wat ga ik doen als dat niet zo is...
Veel vragen die zichzelf in de loop van de tijd wel gaan oplossen.
Een van de wensen op ons wensenlijstje is tevens een keramische coating op de wagen.
Inmiddels heb ik me al iets breder georiënteerd en als je door alle marketing praatjes heen kan lezen dan blijkt dat het vooral wat toevoegd met betrekking tot het eenvoudiger wassen van de auto en meer diepte in de glans door polijsten.

Echt krasbestendiger wordt de auto er niet van. Indien je de auto zo nu en dan door de wasstraat rijdt zal de coating ook snel verdwenen zijn. Een keramische coating kan tevens niet voorkomen dat je alsnog swirls krijgt zodra je door de wasstraat rijdt.

Bovendien schrijven heel veel fabrikanten voor om de coating jaarlijk bij te (laten) werken voor behoud van garantie. Dit komt nog bovenop de prijs van het aanbrengen van de coating. Daarnaast dient de wagen met speciaal door de fabrikant voorgeschreven wasmiddelen schoon gemaakt te worden.

Gelukkig vindt ik het niet erg om de auto met de hand te wassen. Na afgelopen wintersport hadden we de auto voor het eerst in anderhalf jaar door de wasstraat gereden en achteraf kon ik wel janken...Hij was redelijk krasvrij maar daarna helemaal vol met swirls.

Wellicht laten we deze ergens de komende periode de auto alsnog polijsten. Of er daarna een waxlaag of keramische coating op komt overwegen we nog.
In het voorwerk (wassen/diepte reiniging/polijsten) zit de meeste arbeid en bepaald dus ook een groot deel van de kosten. Eenmaal het voorwerk gedaan is zit de coating er zo op.

Het is dat ik niet de kennis, ervaring, gereedschap en de tijd heb om het zelf te doen. Bovendien hebben we ook geen stofvrije overdekte locatie tot onze beschikking.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1379
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Hier op het forum is Millimetervreter / Leon actief. Heeft al meerder Volvo's van mijn onder handen genomen met een mooi resultaat. Hij kan de gehele behandeling naar wens bij je thuis of bij hem uitvoeren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via een PB naar je toe.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11517
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Arnold schreef: 27.04.2022 - 10:15 Hier op het forum is Millimetervreter / Leon actief. Heeft al meerder Volvo's van mijn onder handen genomen met een mooi resultaat. Hij kan de gehele behandeling naar wens bij je thuis of bij hem uitvoeren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via een PB naar je toe.
De afspraak (nog even onder voorbehoud van tijdige levering) staat alweer gepland 😎. Zal auto nr. 4 worden die ik samen met Leon in de glascoating ga zetten.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 193
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

En, is het lange wachten beloont? Staat je nieuwe aanwinst al voor de deur? Ben wel nieuwsgierig ;)
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Pitcher schreef: 21.05.2022 - 10:28 En, is het lange wachten beloont? Staat je nieuwe aanwinst al voor de deur? Ben wel nieuwsgierig ;)
De auto is in bezit en wat een genot is dat! Zo'n enorm verschil met mijn Passat. Wat een luxe om deze auto te rijden en wat een geavanceerde technieken zitten erin, ik ben echt onder de indruk van zowel de kwaliteit van afwerking als van de werking van de verschillende opties. de comfort stoelen zijn met mijn lengte van 1,92 m heerlijk om in te zitten, de geluidsinstallatie is top, de airco doet het geweldig, de standkachel lijkt me fantastisch in de vochtige periode die hier winter schijnt te heten, en ik ben echt weg van het design van de auto zowel van buiten als van binnen. Het lange wachten is dus meer dan beloond! Ik hoop deze auto nog vele, vele jaren te rijden.

Het enige wat me wel wat tegenvalt is het verbruik, nu heb ik er nog maar kort mee gereden (1600 km) en relatief veel korte ritjes in bebouwde omgeving maar het gemiddelde staat op ca. 7,4 l per 100 km. Maar goed, het is met z'n D5 en AWD ook wel een beest van een auto. De AWD had van mij niet echt gehoeven. Maar ja, als je de auto niet nieuw koopt heb je daarin geen keuze. Het is nu 100 kg extra gewicht wat ik zelden of nooit echt ga benutten.

Maar verder dus geweldig!! Ik ben in deze korte tijd al een grote Volvo fan geworden.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Update:

Op de snelweg naar nijmegen kwam ik laatst tot 6.0 l/100km. Dat is een stuk beter...
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”