Wat vragen en even voorstellen

Plaats reactie
Tomvtzand
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 12.04.2022 - 22:43

Dag allen,

Ik ben sinds afgelopen vrijdag trotse eigenaar van een XC90 2.5T uit 2005. Na jaren in een Renault Megane te hebben gereden voelt dit toch wel als een echte auto haha.
Er moet links en rechts wel wat aan gebeuren, maar al met al vind ik de auto er goed uit zien voor 17 jaar oud en hij rijdt ook als een zonnetje. Hopelijk gaan wij nog jaren plezier hebben van deze auto, maar als ik zie hoeveel km's sommigen er mee hebben gereden dan moet dat goed komen.

Voor nu even wat vragen:
- Ik heb de performance sound radio met 1cd-speler. Kan ik daar deze kabel op aansluiten om muziek van mijn telefoon af te spelen? https://www.bol.com/nl/nl/p/aux-adapter ... gLTxvD_BwE
Vervolg, waar sluit ik die aan, achter op de radio-unit of onder de stoel bij de versterker?

- Ook bij mij klapt er een stoel niet goed in op de 3e zitrij, nu las ik hier op het forum al dat die blokjes dan vervangen moeten worden. Weet iemand waar die te krijgen zijn of kan iemand die maken en opsturen?

Hopelijk kunnen jullie mij er verder mee helpen.

Groeten,

Tom
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

Hallo Tom,
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!
Het blokje voor de 3e rij heb is voor mij via de Volvo dealer geregeld. Op dit forum is ook iemand die ze met een 3d printer maakt: viewtopic.php?p=1686019#p1686019
Groeten,
Jonathan
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
Tomvtzand
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 12.04.2022 - 22:43

JonathanXC90 schreef: 13.04.2022 - 17:07 Hallo Tom,
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!
Het blokje voor de 3e rij heb is voor mij via de Volvo dealer geregeld. Op dit forum is ook iemand die ze met een 3d printer maakt: viewtopic.php?p=1686019#p1686019
Groeten,
Jonathan
Dank voor je reactie. Ik zal eens informeren bij een dealer in de buurt.
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo Tom,
Mits je radio een AUX aansluiting heeft en deze functie is beschikbaar zou dit moeten werken, zelf geen ervaring mee. Maar Volvo staat bekend om het afsluiten van opties die alleen door de dealer of iemand met VIDA kan activeren. Maar met 2005 weet ik niet of jij wel een AUX aansluiting hebt op de radio
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Tomvtzand
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 12.04.2022 - 22:43

HGV schreef: 14.04.2022 - 16:58 Hallo Tom,
Mits je radio een AUX aansluiting heeft en deze functie is beschikbaar zou dit moeten werken, zelf geen ervaring mee. Maar Volvo staat bekend om het afsluiten van opties die alleen door de dealer of iemand met VIDA kan activeren. Maar met 2005 weet ik niet of jij wel een AUX aansluiting hebt op de radio
Dank voor de reactie, mijn versie heeft geen aux. Deze kabel zou jij zijn om dat voor elkaar te krijgen. Ik heb inmiddels de mr12volt besteld en geïnstalleerd. Fluitje van een cent omdat de juiste kabels voor deze volvo erbij geleverd werden. Nu heb ik aux, USB, bluetooth en een carkit in een keer. Met behoud van de stuurwiel bediening. Kost wel 175 euro, maar ben nu ook in een keer klaar.
Vreyhoudt
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.07.2021 - 12:40

Hoi Tom,
Deze optie ben ik ook aan het overwegen voor mijn 2006 V50. Ik lees her en der op het internet over verbindingsproblemen. De auto moeten herstarten als hij geen verbinding maakt of als de verbinding alleen audio doe (en niet handsfree bellen). Herken je deze problemen? Werkt de verbinding stabiel en altijd in 1 keer?
Tomvtzand
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 12.04.2022 - 22:43

Vreyhoudt schreef: 13.09.2022 - 20:45 Hoi Tom,
Deze optie ben ik ook aan het overwegen voor mijn 2006 V50. Ik lees her en der op het internet over verbindingsproblemen. De auto moeten herstarten als hij geen verbinding maakt of als de verbinding alleen audio doe (en niet handsfree bellen). Herken je deze problemen? Werkt de verbinding stabiel en altijd in 1 keer?
Hey Verhoudt,

Ik zie je reactie nu pas.
Ik herken die problemen niet, hij werkt altijd perfect. Bij het starten van de auto kun je meteen verbinding maken en het werkt altijd met zowel audio als bellen.

Mvg,

Tom
Vreyhoudt
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.07.2021 - 12:40

Nou, zo snel reactie op een thread uit april, je hoort mij niet klagen ;)

Bedankt voor je reactie! Ik ga hem bestellen. Mr12Volt heeft net een update uitgebracht dit jaar die hun unit ook geschikt maakt voor mijn V50 2006 met single cd speler (High Performance). Dan ga ik eindelijk mijn VolvoTech unit icm een Parrot eruit halen. Dat werkt wel aardig, maar de audio-kwaliteit is echt bedroevend. Daar waarschuwde de maker van VolvoTech al voor destijds.

Ik ben benieuwd naar de audio-kwaliteit van de Mr12Volt.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”