Gerammel van stuurhuis?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Al enige tijd last van gerammel aan de voorzijde van mijn 2002 V70 als ik over een straatstenen weg rijd maar niet als ik over glad asfalt rijd.
Laten checken bij Garage en o.a. fusee kogels vervangen, stabilisatiestangejes, stabilisatie stang, rubbers nagekeken , schokbrekers nog goed bevonden maar gerammel is er nog steeds. Nu is het de ene keer erger dan de andere keer ben deze week is het na bezoek ad garage weer erg aanwezig. Garage heeft alles nog eens nagekeken en kwam tot de conclusie dat het in het stuurhuis zit. Advies: Niest aan laten doen tenzij het erg irritant is. Nou...irritant is het wel want dat geklapper dat ik zo af en toe waarneem doet afbreuk aan mijn rijd plezier.
V70 heeft inmiddels 245.000 op de teller staan en ik vraag me dus af of speling in het stuurhuis inderdaad geklapper kan geven als je over een straat stenenweg rijd en niet tot nauwelijks als je over asfalt ploft.
Daarnaast, hoe veel zouden de kosten zijn als ik dat hele stuur gebeuren laten maken door een nieuwe? Ik heb alleen geen zin om veel kosten te maken en alsnog met een rammel V70 rond te rijden.
Heeft iemand ooit ook zoiets aan de hand gehad m en was repartie van de stuurinrichting\stuurhuis de oplossing?
irna
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 26.03.2022 - 18:53
Locatie: Friesland

Peveo schreef: 13.04.2022 - 13:51 Al enige tijd last van gerammel aan de voorzijde van mijn 2002 V70 als ik over een straatstenen weg rijd maar niet als ik over glad asfalt rijd.
Laten checken bij Garage en o.a. fusee kogels vervangen, stabilisatiestangejes, stabilisatie stang, rubbers nagekeken , schokbrekers nog goed bevonden maar gerammel is er nog steeds. Nu is het de ene keer erger dan de andere keer ben deze week is het na bezoek ad garage weer erg aanwezig. Garage heeft alles nog eens nagekeken en kwam tot de conclusie dat het in het stuurhuis zit. Advies: Niest aan laten doen tenzij het erg irritant is. Nou...irritant is het wel want dat geklapper dat ik zo af en toe waarneem doet afbreuk aan mijn rijd plezier.
V70 heeft inmiddels 245.000 op de teller staan en ik vraag me dus af of speling in het stuurhuis inderdaad geklapper kan geven als je over een straat stenenweg rijd en niet tot nauwelijks als je over asfalt ploft.
Daarnaast, hoe veel zouden de kosten zijn als ik dat hele stuur gebeuren laten maken door een nieuwe? Ik heb alleen geen zin om veel kosten te maken en alsnog met een rammel V70 rond te rijden.
Heeft iemand ooit ook zoiets aan de hand gehad m en was repartie van de stuurinrichting\stuurhuis de oplossing?
ik zou stuurhuis olie bijvullen. waarschijnlijk is het dan over.
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Olie bijvullen? Ik heb eens wat rond gekeken en kom wel verhalen tegen over het laten flushen van het stuurhuis na veel kilometers. Wellicht dat dat het proberen waard is. Aan de andere kant, ik ben zo tevreden met mijn V70 dat een investering ondanks de hoge leeftijd de moeite wel waard zou kunnen zijn. Als ik mijn V70 nog kan blijven rijden tot 400.000km met onderhoud is dat zekere een overweging waard. Shoppen voor een andere voiture zal me zeker meer gaan kosten een ik weet wat ik nu aan mijn V70 heb en wat er allemaal gerepareerd is.
Bogengels
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02.08.2022 - 11:47

Deze vraag is al oud, maar heb 100% hetzelfde probleem gehad, was de veer van de remblokken, deze gaf geen voldoende spanning meer. Gevolg dat de remblokken op en neer gaan in de beugel als je over een klinker weg rijdt.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”