Kachel repareren

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geertz
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.01.2015 - 19:56

Goedemiddag iedereen,
Ik heb een probleem met mijn verwarming. Mijn V50 heeft climat control en is en blijft ijskoud.
De auto is twee keer uitgelezen en er is een melding dat de ( hoofd?)klep niet functioneert. De regelkleppen calibreren
lost niets op de kachel blijft koude lucht blazen. Het display werkt en geeft waardes aan ook de blower doet het.
Mijn vraag: weet iemand hoe dit systeem precies werkt en om welk onderdeel het gaat, dan kan ik kijken of ik er
aan kan komen en het in (laten) bouwen, afhankelijk van hoe ingewikkeld het is.
Back to basics drive a 240
Charlie500000
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 18.08.2021 - 22:58
Locatie: Amersfoort

Hoe oud is je V50?
Ik heb ook al jaren problemen met de verwarming en ventilatie.
Afgelopen winter interieur filter er uit gehaald en daar kwam een hoop troep vandaan...
In het verleden ook wel eens koelvloeistof bijgevuld waardoor het systeem opeens weer wel werkte
Nu is m'n ventilatiekleppen motor niet werkend en ga ik binnenkort die bekijken maar...dan moet het hele dashboard er uit.
Binnentemperatuur sensor??
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Inderdaad goed om het interieurfilter eens te vervangen. Dit zit wel op een moeilijke plaats (gaspedaal moet eruit) en wordt daarom wel eens "vergeten" bij de reguliere beurten, kan uit ik eigen ervaring vertellen. Ook is het goed om de temperatuursensor (zit achter de waterval in het roostertje) eens schoon te maken; even met de stofzuiger erop.

Echter, als bij het uitlezen gemeld wordt dat er een klep niet functioneert, dan zal dat de oorzaak wel zijn. Als de de zaak uitleest wat wordt er dan als gemeten binnentemperatuur aangegeven? Dezelfde waarde als de ingestelde temperatuur (dan is waarschijnlijk de sensor defect) of veel lager (dan is er inderdaad waarschijnlijk een klep defect)?
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Geertz
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.01.2015 - 19:56

De kachel doet nog steeds niets maar vandaag de airco getest en die is wel werkend en ijskoud.
Als ik tijd heb zal ik eens kijken naar de sensor en het interieur filter en ook naar de koelvloeistof.
Tot zover bedankt voor de ideeën om het op te lossen
Back to basics drive a 240
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 665
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Ik weet niet of het vergelijkbaar is maar lees mijn topic eens: viewtopic.php?t=88945
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”