Nieuwste over-the-air update van Volvo bereikt ruim 190.000 klanten in 34 markten wereldwijd

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Alle nieuwe Volvo-modellen* zijn nu bereikbaar voor over-the-air (OTA) software-updates. De technologie – waarbij de software van de auto wordt geüpdatet via een verbinding met een mobiel netwerk – stelt Volvo in staat de auto’s van zijn klanten continu verder te verbeteren. Met dit nieuws versterkt Volvo zijn leidende positie als het gaat om het draadloos updaten van autosoftware.



In navolging van de volledig elektrische Recharge-modellen van Volvo zijn OTA software-updates nu ook beschikbaar voor de nieuwe modeljaren zoals de onlangs vernieuwde Volvo S60, V60 en XC90. Dit betekent dat de volledige line-up van Volvo** voortaan een draadloze software-update van het complete besturingssysteem van de auto kan ontvangen.

De nieuwste update geeft het infotainmentsysteem een upgrade naar de nieuwste versie van Android® Automotive OS, Android 11. Hiermee krijgen Volvo-bezitters in Google Play Store toegang tot nieuwe applicatie-categorieën waaronder navigatie, opladen en parkeren. Naar verwachting wordt later dit jaar ook het streamen van video’s hieraan toegevoegd.

Met de nieuwste update profiteren Volvo-eigenaren van meerdere functionele verbeteringen, zoals een energiemanagement van een hoger niveau door verbeterde klimaattimers en updates voor de mobiele appfunctionaliteit en in-car applicaties.

Groter elektrisch bereik
Het verbeterde energiemanagement heeft ook een groter elektrisch rijbereik tot gevolg. Daarnaast ontvangt de Volvo Cars-app tijdens een actieve laadsessie regelmatiger updates over het batterijpercentage van de auto.

De nieuwste OTA-update is de achtste volledige auto-update van Volvo en bereikt meer dan 190.000 Volvo-modellen over de hele wereld. De release markeert ook het debuut van OTA-updates voor Volvo-modellen in onder meer India, Taiwan en Nieuw-Zeeland. Volvo introduceerde de technologie eerder ook al in Zuid-Korea, Australië, Thailand en Singapore.

Henrik Green, Chief Product Officer bij Volvo Cars: “Doordat over-the-air updates nu voor alle nieuwe Volvo-modellen beschikbaar zijn, hebben we een belangrijke vooruitgang geboekt in onze ambitie om de auto’s van onze klanten elke dag beter te maken. Dit is een mooie mijlpaal: we updaten nu alle modellen in onze meeste markten waardoor een groter aantal klanten kan profiteren van continue updates.”

Door software en OTA-updates in eigen huis te ontwikkelen, voegt Volvo Cars voortdurend nieuwe functies toe aan zijn modellen en verbetert het continu bestaande functionaliteiten.

Sinds begin vorig jaar biedt Volvo in zijn meeste markten OTA-updates aan. De verwachting is dat het aantal auto’s dat in aanmerking komt voor een update met elke nieuwe update zal toenemen.

Beste in-car infotainmentplatform in de markt

Volvo maakt vandaag ook bekend dat het zijn infotainmentsysteem met ingebouwde Google apps- en services zoals Google Maps en Google Assistant gaat aanbieden in alle aankomende Volvo-modellen. Hiermee geeft Volvo een vervolg aan de uitrol van het beste in-car infotainmentplatform in de markt.

Het infotainmentsysteem van Volvo Cars is samen met Google ontwikkeld en biedt Volvo-klanten een uiterst gebruiksvriendelijke en verbonden interface.


Noot:

* Alle nieuwe Volvo-modellen vanaf modeljaar 2023
** OTA-updates en Google Services zijn niet beschikbaar op de XC40 T2 en XC40 Recharge T4- en T5 Plug-in hybird
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
willsmills
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.12.2021 - 15:34

Ik ben benieuwd of de MY22-Volvo's, die ook al met het nieuwe Google-systeem zijn uitgerust, ook OTA gaan krijgen... Het artikel spreekt over "vanaf 2023", maar ook "de verwachting is dat het aantal auto's dat in aanmerking komt voor een update met elke nieuwe update zal toenemen".
XC60 Recharge T6 Inscription MY22.5 (late 2022, extended range)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27011
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

OTA is een mooi systeem zeker met de huidige frequentie van software updates.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Herbie21
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24.01.2022 - 22:10

Begreep van de dealer. Dat na de update van 2.0, die onlangs is gelanceerd, de OTA voor 2022 modellen aan werken.
Gebruikersavatar
TomAmazon
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
Locatie: Aalbeke

willsmills schreef: 07.04.2022 - 12:34 Ik ben benieuwd of de MY22-Volvo's, die ook al met het nieuwe Google-systeem zijn uitgerust, ook OTA gaan krijgen... Het artikel spreekt over "vanaf 2023", maar ook "de verwachting is dat het aantal auto's dat in aanmerking komt voor een update met elke nieuwe update zal toenemen".
Normaal wel. Ik denk dat ze hiermee zullen bedoelen dat alle nieuwe modellen tegen 2023 zullen overgeschakeld zijn op Android Automotive.
Ik heb begin maart op mijn xc60 my22.5 de 1.10 versie gekregen en volgens de update-pagina voor zowel de vroege my22 als de late my22 staat 2.0 zowat klaar. Dus ik denk algemeen de my22 met AAOS hebben OTA in zich.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

willsmills schreef: 07.04.2022 - 12:34 Ik ben benieuwd of de MY22-Volvo's, die ook al met het nieuwe Google-systeem zijn uitgerust, ook OTA gaan krijgen... Het artikel spreekt over "vanaf 2023", maar ook "de verwachting is dat het aantal auto's dat in aanmerking komt voor een update met elke nieuwe update zal toenemen".
Waarom niet? Mijn 2021 auto krijgt ook van alles OTA binnen. Werkt prima!
C40 Ultimate Twin
willsmills
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.12.2021 - 15:34

Ik zie op de site van Volvo dat het ook voor MY22 geldt: https://www.volvocars.com/nl/support/la ... he-air-ota
XC60 Recharge T6 Inscription MY22.5 (late 2022, extended range)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”