v40 cc audio upgrade

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
GO v40cc
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2022 - 11:29

Mijn v40 cross country uit 2013 klinkt vrij aardig met de standaard audio.
Echter, de speakers in de voorportieren trillen wat bij hoog volume en diepte van het geluid mag beter. Een upgrade dus.
Wie / welke bedrijf is aan te bevelen? Ik woon in Utrecht, dus overal "dichtbij"....

Nog maar eentje dan...de zitting en rug van de achterbank, zwarte stoffen model zonder de bekerhouders in middelste zitplaats, zijn wat aan het pillen, mocht "scheren" dit niet oplossen is zitting en rug vervangen dan een wijs plan?
GO v40cc
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2022 - 11:29

(n)iemand?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Standaard audio als in 'af fabriek, maar niet de goedkoopste' of standaard auto als 'meest basic configuratie die Volvo verkocht'?
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Tja, in principe kan het niet, het is wat het is af fabriek. De dealer gaat je waarschijnlijk niet helpen.

Er zijn bedrijven die voor 1499 Euro een "Gold" upgrade kunnen doen: https://www.concept4cars.nl/audio-upgrades/volvo/v40/

Als dat te veel geld is kun je zelf eventueel de bestaande speakers vervangen door Pioneer, Alpine o.i.d. alleen heel goed opletten dat de voorkant (als daar een tweeter zit) en de achterkant (magneet) niet te ver uitsteekt want dan past het natuurlijk niet.
GS_Kes
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 16.04.2013 - 16:58
Locatie: Land van Heusden en Altena

Voor mijn andere auto heb ik contact gehad met Pijl audio in Amersfoort. Misschien dat je daar eens mee contact op kan nemen.
Plaats reactie

Terug naar “V40”