1 jaar Volvo Selekt garantie bij occasion

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Goedemiddag forumleden,

Kan iemand mij informatie verschaffen hoe deze Volvo Selekt garantie werkt op basis van de conditie dat de verkopende dealer niet de onderhoudende dealer is, bijvoorbeeld vanwege afstand thuis - verkopende dealer?
Welke informatie is van welke partij nodig om in geval van een defect dat mijn inziens onder garantie valt je auto bij de onderhoudende dealer (of welke dealer dan ook, bijvoorbeeld in geval van een serieus issue in het buitenland) te droppen en zonder rekening weer te kunnen ophalen?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik voor mijn gevoel teveel betrokken lijk te worden bij de verrekening tussen dealers onderling; dat ikzelf kenbaar moet maken dat ik voor een issue naar de onderhoudende dealer ga ipv de verkopende dealer. Een klant zou daar toch helemaal niet mee geconfronteerd moeten worden, de dealers zouden dit toch geheel buiten de klant om moeten kunnen regelen?

En als het laatste om gegronde redenen toch via de klant moet lopen, dan ben ik iig verbaasd dat daar geen informatie over bestaat. Of bestaan hierover kleine lettertjes?

Op deze manier is de beleving iig niet in lijn met de tarieven van de dealer en al helemaal niet bij de indruk dat het Volvo Selekt label geeft.

Ik ben benieuwd of iemand mij hier meer informatie over kan/wil verschaffen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Garantie is in principe iets tussen jou en de verkopende dealer. (zit ook eigenlijk in de verkoopprijs)
De andere (onderhoudende) dealer of de importeur gaat deze garantie niet met jou aan. (dat is de juridische basis)
Dus zal de verkopende partij de reparatie het liefst zelf doen, omdat dit financieel aantrekkelijker is.
Zal ook wel in de voorwaarden staan dat de verkopende dealer recht heeft om het gebrek te repareren.
Nu zal er best wel in overleg iets via de lokale dealer kunnen gaan. (is mijn ervaring tenminste)
Garages is het buitenland zou ik niet teveel op rekenen.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Heb je de garantie-voorwaarden al doorgelezen?
Ik kan me zo voor stellen dat daar wel het e.e.a. in staat hoe te handelen in het geval je een garantie-claim hebt.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Edgecrusher schreef: 04.04.2022 - 16:46 Garantie is in principe iets tussen jou en de verkopende dealer. (zit ook eigenlijk in de verkoopprijs)
De andere (onderhoudende) dealer of de importeur gaat deze garantie niet met jou aan. (dat is de juridische basis)
Dus zal de verkopende partij de reparatie het liefst zelf doen, omdat dit financieel aantrekkelijker is.
Zal ook wel in de voorwaarden staan dat de verkopende dealer recht heeft om het gebrek te repareren.
Nu zal er best wel in overleg iets via de lokale dealer kunnen gaan. (is mijn ervaring tenminste)
Garages is het buitenland zou ik niet teveel op rekenen.
Waar kan ik dat terugvinden?
Ik vind alleen Belgische documentatie waar de garantie met in principe alleen de verkopende dealer nergens wordt genoemd: https://assets.volvocars.com/nl-be/~/me ... 201905.pdf
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

jalex_h schreef: 04.04.2022 - 21:38 Heb je de garantie-voorwaarden al doorgelezen?
Ik kan me zo voor stellen dat daar wel het e.e.a. in staat hoe te handelen in het geval je een garantie-claim hebt.
Waar vind ik deze...? :-)
Lijkt me niet dat dit een los bijgevoegd blaadje van de verkopende dealer is dat overhandigd is bij de verkoop.
Zonder daar toen ook maar enige aandacht aan te schenken?

EDIT: nog wat verder gezocht. En wat gevonden: https://www.bluekens.com/files/upload/1 ... 2-2013.pdf
Idd garantie tussen koper en verkopende dealer.

Dank voor de reacties!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Ja in Belgie lijkt het toch een andere garantie via cargarant.
In Nederland via de verkopende dealer.
(volgens mij is dat ook de basis volgens de NL consumentenrecht, maar het mag natuurlijk wel beter/ uitgebreider)
Volgens mij staan alle antwoorden in het document, maar zou verwachten dat je die er in ieder geval wel bij zou krijgen bij aankoop, anders even opvragen bij de verkoper, zodat je de juiste versie hebt.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1932
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Gezien de forse mark up op de verkoopprijs als een Volvo dealer een occasion beprijst zit daar meer dan genoeg ruimte om garantie te geven. DIe zit er bij een andere dan de verkopende dealer niet.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Edgecrusher schreef: 05.04.2022 - 22:11 Ja in Belgie lijkt het toch een andere garantie via cargarant.
In Nederland via de verkopende dealer.
Wat cargarant is weet ik niet, maar in 2016 heb ik gewoon een beroep gedaan op de Volvo select garantie.
Het ging hier om een distributie waarvan de termijn verstreken was.
Na thuiskomst bij aankoop/afhaling viel mijn cent daarop. :-D

Via mail met de verkopende dealer (voor mij ±150km van huis) afgesproken om de werken te laten uitvoeren bij de dealer kortste bij huis.
Na eerst een offerte te hebben gemaild, goedgekeurd en uitgevoerd.
Het financiële deel hebben ze onderling geregeld...
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”