Nog 1 fout! : Motorstoring komt steeds terug.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dv55664
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2021 - 18:34
Locatie: Gent (B)

Hi ,

Intussen ben ik al wat ervaren met het zelf "prutsen" aan mijn C70 Summum van 2008.
Hij is nu quasi helemaal technisch in orde en mooi opgekuist.
Als IT-er ben ik er ook in geslaagd de Vida diagnose-software aan de praat te krijgen op een virtuele Windows 7 - 32 bit pc. Heel handig voor evidente foute! (en voor alle fouten als je technieker bent)

Deze zomer vertrek ik er definitief mee naar Portugal.

Ik kan dus de VIDA wel uitlezen maar ik ben geen autotechnieker .... en ik kan de "Service Vereist" melding wel uitzetten maar die komt steeds terug.

Ik vraag me af over er iemand is die kan vertellen of er een link is met de enige storing CEM18-DE18 die ik nog zie in VIDA (zie foto)?
En of die soms een tip heeft om die te verhelpen? (ik kan er ook mee bij de dealer maar dat doe ik liever niet om 2 redenen: 1/ het is steeds erg duur; 2/we hebben niet het plezier dit als forum op te lossen -;))

dank alvast, Dirk.
C70_Vida code_2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Dubbelklikken op de melding en je krijgt uitgebreide hints en aanwijzingen.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 651
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik zou beginnen met het controleren van de zekering van je standkachel.
Gebruikersavatar
dv55664
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2021 - 18:34
Locatie: Gent (B)

Bedankt heren !
... maar nog niet opgelost
Ik heb voor alle zekerheid de 20A zekering vd standkachel vervangen maar het resultaat blijft hetzelfde. (tenzij je de melding nog ergens moet resetten??)

Ik bedenk nu ook dat ik in Portugal de standkachel niet zal nodig hebben. Kan ik die op één of andere manier buiten dienst stellen zodat de storing ook verdwijnt?
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 651
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Enige goede manier is denk ik, de standkachel uit te laten schrijven (softwarematig). Dan ben je zeker dat er geen meldingen meer komen.

Je kunt zeker de storing proberen te resetten. Maar als de oude zekering heel was, zal dat het probleem niet zijn geweest.
Gebruikersavatar
dv55664
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2021 - 18:34
Locatie: Gent (B)

Bedankt iedereen voor jullie input !
Gevonden na nog wat studiewerk van de VIDA-all-in-one software.

Als je na het doorlopen van de VIDA diagnose de ECM module selecteert kan je all (ook historische) meldingen clearen!
Na dit uitgevoerd te hebben geen enkele melding meer!

Voor de VIDA liefhebbers: dit filmpje van 8 minuten is een goede hulp:

Dirk.

PS: ik meen hier en daar in het forum gelezen te hebben dat de DICE+soft uit China beperkt is functionaliteit. Volgens mij klopt dat dus niet.

PS2: ik heb bij onze forumsponsor Drive2shine een zeer goed product besteld voor de dieptereiniging van de lederen zetels : Pure Leather Cleaner van Chemical Guys
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”