Welk systeem voor carplay kiezen?

Plaats reactie
wk1
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.03.2022 - 16:06

Dag Allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar geworden van een XC90 3.2 van 10/2006. Er zit RTI in deze auto maar dat wil ik graag vervangen door Android carplay. Na het internet (en ook dit forum) afgegraasd te hebben kom ik tot de conclusie dat je kunt kiezen uit vier systemen.

1. Groot nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
2. Klein nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
3. Carplay via RTI
4. Een dubbel din systeem op de plaats waar nu de radio zit.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1. (zie 1e foto) Dit zijn echter spullen die alleen via Amazon en Aliexpress worden aangeboden. Ik ben nog geen audio-boer tegengekomen die dit ook inbouwt. Heeft iemand hier goede ervaring mee?
In dit topic viewtopic.php?t=84109 van twee jaar geleden lees ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Maar misschien is dat nu verleden tijd.

Bij optie 2 (zie 2e foto) zijn er wel inbouwstations die dit aanbieden. Bijvoorbeeld bij www.inbouwnavigatie.com Daar zie je ook een aantal positieve reviews staan. Dus ik neig er naar om voor dit systeem te gaan. Ook hier weer: is er iemand die er ervaring mee heeft?

Bij optie 3 (zie 3e foto) is al een uitgebreid topic over en ik geloof wel dat dit goed werkt. Alleen is dit de minst fraaie optie wat mij betreft. Je moet met een draaiknop werken en het hebt het lage resolutie RTI scherm.

Optie 4 heeft niet mijn voorkeur. Omdat je dan steeds naar beneden moet kijken en omdat je de originele radio verwijderd.

Ik hoor graag van jullie ervaringen van optie 1 en 2. Onderstaand een foto van de 1e drie systemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
reneweteling
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05.04.2011 - 09:12
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Zie viewtopic.php?t=90051 Ik heb optie 1 dit weekeind ingebouwd. Heel blij mee!