Welk systeem voor carplay kiezen?

Plaats reactie
wk1
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.03.2022 - 16:06

Dag Allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar geworden van een XC90 3.2 van 10/2006. Er zit RTI in deze auto maar dat wil ik graag vervangen door Android carplay. Na het internet (en ook dit forum) afgegraasd te hebben kom ik tot de conclusie dat je kunt kiezen uit vier systemen.

1. Groot nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
2. Klein nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
3. Carplay via RTI
4. Een dubbel din systeem op de plaats waar nu de radio zit.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1. (zie 1e foto) Dit zijn echter spullen die alleen via Amazon en Aliexpress worden aangeboden. Ik ben nog geen audio-boer tegengekomen die dit ook inbouwt. Heeft iemand hier goede ervaring mee?
In dit topic viewtopic.php?t=84109 van twee jaar geleden lees ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Maar misschien is dat nu verleden tijd.

Bij optie 2 (zie 2e foto) zijn er wel inbouwstations die dit aanbieden. Bijvoorbeeld bij www.inbouwnavigatie.com Daar zie je ook een aantal positieve reviews staan. Dus ik neig er naar om voor dit systeem te gaan. Ook hier weer: is er iemand die er ervaring mee heeft?

Bij optie 3 (zie 3e foto) is al een uitgebreid topic over en ik geloof wel dat dit goed werkt. Alleen is dit de minst fraaie optie wat mij betreft. Je moet met een draaiknop werken en het hebt het lage resolutie RTI scherm.

Optie 4 heeft niet mijn voorkeur. Omdat je dan steeds naar beneden moet kijken en omdat je de originele radio verwijderd.

Ik hoor graag van jullie ervaringen van optie 1 en 2. Onderstaand een foto van de 1e drie systemen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
reneweteling
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05.04.2011 - 09:12
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Zie viewtopic.php?t=90051 Ik heb optie 1 dit weekeind ingebouwd. Heel blij mee!
2022 - Lynk & Co o1 - 1.5 PHEV
2005 - XC90 - T6
1996 - S70 - 2.5d
2001 - V40 - 2.0
1996 - 460 - 1.6
Raam
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24.06.2022 - 08:22

reneweteling schreef: 30.05.2022 - 15:51 Zie viewtopic.php?t=90051 Ik heb optie 1 dit weekeind ingebouwd. Heel blij mee!
Hier kunnen wij jou voor inhuren? 😁
Gebruikersavatar
reneweteling
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05.04.2011 - 09:12
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Raam schreef: 24.06.2022 - 17:29
reneweteling schreef: 30.05.2022 - 15:51 Zie viewtopic.php?t=90051 Ik heb optie 1 dit weekeind ingebouwd. Heel blij mee!
Hier kunnen wij jou voor inhuren? 😁
Vroeger zou ik hier wel voor te porren zijn, maar nu veel te druk, ik moet zeggen, volvo heeft veel loggere panelen en veel meer plek dan audi, dus het is relatief makkelijk, voor vragen kan je altijd een DM sturen :D
2022 - Lynk & Co o1 - 1.5 PHEV
2005 - XC90 - T6
1996 - S70 - 2.5d
2001 - V40 - 2.0
1996 - 460 - 1.6
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

ik vind het grote scherm ook echt schitterend, maar volgens mij is er dan geen plek meer voor de center speaker toch ?

als je die weglaat , is dan het geluid niet veel minder ??

en dat breedste scherm is echt het mooist , maar ik neem aan dat het dan niet meer naar beneden zakt ?? of kan je het gewoon op het bestaande mechaniek aansluiten ?

===================================================
wk1 schreef: 02.04.2022 - 21:55 Dag Allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar geworden van een XC90 3.2 van 10/2006. Er zit RTI in deze auto maar dat wil ik graag vervangen door Android carplay. Na het internet (en ook dit forum) afgegraasd te hebben kom ik tot de conclusie dat je kunt kiezen uit vier systemen.

1. Groot nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
2. Klein nieuw scherm op de plaats van het oude RTI scherm
3. Carplay via RTI
4. Een dubbel din systeem op de plaats waar nu de radio zit.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1. (zie 1e foto) Dit zijn echter spullen die alleen via Amazon en Aliexpress worden aangeboden. Ik ben nog geen audio-boer tegengekomen die dit ook inbouwt. Heeft iemand hier goede ervaring mee?
In dit topic https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=84109 van twee jaar geleden lees ik dat er nogal wat haken en ogen aan zitten. Maar misschien is dat nu verleden tijd.

Bij optie 2 (zie 2e foto) zijn er wel inbouwstations die dit aanbieden. Bijvoorbeeld bij www.inbouwnavigatie.com Daar zie je ook een aantal positieve reviews staan. Dus ik neig er naar om voor dit systeem te gaan. Ook hier weer: is er iemand die er ervaring mee heeft?

Bij optie 3 (zie 3e foto) is al een uitgebreid topic over en ik geloof wel dat dit goed werkt. Alleen is dit de minst fraaie optie wat mij betreft. Je moet met een draaiknop werken en het hebt het lage resolutie RTI scherm.

Optie 4 heeft niet mijn voorkeur. Omdat je dan steeds naar beneden moet kijken en omdat je de originele radio verwijderd.

Ik hoor graag van jullie ervaringen van optie 1 en 2. Onderstaand een foto van de 1e drie systemen.
Gebruikersavatar
reneweteling
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 05.04.2011 - 09:12
Locatie: Hilversum
Contacteer:

volvo xc90 010 schreef: 06.08.2022 - 00:43 ik vind het grote scherm ook echt schitterend, maar volgens mij is er dan geen plek meer voor de center speaker toch ?

als je die weglaat , is dan het geluid niet veel minder ??

en dat breedste scherm is echt het mooist , maar ik neem aan dat het dan niet meer naar beneden zakt ?? of kan je het gewoon op het bestaande mechaniek aansluiten ?

Inderdaad center komt te vervallen, maar..... de nieuwe unit heeft ook slechts 4 uitgangen, dus je zou hem ook niet kunnen aansluiten. Persoonlijk mis ik het niet. De nieuwe unit heeft wat foefjes om het geluid heel mooi ruimtelijk te maken. Ik ben er erg blij mee. En het scherm zakt niet naar beneden. Zelf rijd ik hier nu 2 maanden mee rond, erg blij mee Zie https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=90051
2022 - Lynk & Co o1 - 1.5 PHEV
2005 - XC90 - T6
1996 - S70 - 2.5d
2001 - V40 - 2.0
1996 - 460 - 1.6
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Volgens mij zijn alle nieuwere systemen beter gebouwd op de geluidervaring... zo was er 20 jaar geleden ook het 5.1 systeem voor thuis, er zijn niet veel mensen die dat nog hebben... tenminste, ik ken ze niet... de meesten hebben een 2.1 of gewoon een soundbar in huis, dit doet niet (heel veel) af aan de geluidervaring, maar is wel een stuk minder aan aantal boxen
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

voor optie 1 gekozen,
ik wilde het eerst zelf proberen maar daar ben ik van afgezien
je hebt een aantal radiosijstemen met en zonder AUX
je ziet dat niet aan de voorkant , je moet de radio naar voren kantelen.
ik had de pech het type te hebben zonder AUX
Er moet dan een transmitter tussen om die AUX te creeren, begin hier nooit zelf aan.
Ik heb voor 180 euro de hele bende in laten bouwen bij Trust Car Inbouw in Rdam Zuid , vlak bij Tesla.
Je mocht er gewoon bijblijven, wat een mega klus, tientallen draden aansluiten omleggen , doorknippen, ik dacht even dit gaat nooit meer werken.
Hun hebben de ervaring van 30 stuks XC-90 voor mij en waren er al 2 uur mee bezig.
het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, echte vakmensen daar
Het resultaat mag er zijn , koppelen aan de WIFI van me gsm en het is een complete computer, aps dowwloaden en installeren zoveel je wilt.
Via bleutooth natuurlijk handfree bellen, al met al zeer tevreden met het eind resultaat , de XC-90 is weer van deze tijd.
Je bent ook nog wel even bezig met de google account erin te zetten en de instellingen van je stuurbediening te koppelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sracovlov
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13

Zijn er voor de V70N ook zulke "makkelijke" Carplay oplossingen?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”