Nou, wat een deceptie. De C70 welke ik heb gekocht is toch ietsjes minder strak dan de vorige eigenaar heeft doen beloven. Ja, ik weet het…..iets te naïef geweest (understatement).
Het geschuurde achterlicht, de lelijke aftermarket antenne en de verre van strakke koets had ik uiteraard al gezien. Ruim 300 Euro voor het achterlicht en 200 Euro voor een nieuwe spriet en voet afgerekend. Maar er kwam nog een hoop meer ellende naar boven geborreld. O.a. de draagarmen achter, gescheurde laaddrukslang, veren achter zijn op, stabilisator verbinding voor, aandrijfashoes, etc…etc…pfff
Ook zijn er "wat" deukjes uitgehaald.......omg.
Het was simpelweg een poffertjespan.
Grote dingen die nog dienen te gebeuren. De automatische bak is wat humeurig in de lage versnellingen. Er staat al 7,3 liter versnellingsbak olie klaar, hopelijk is het dan opgelost en wordt ik niet het volgende Powershi(f)t slachtoffer.
Ook sluit het dak, heel af en toe, niet en moet ik deze even kort open en dicht doen.
Slapeloze nachten heb ik er niet van, maar wat kan iemand toch ongelofelijk goedgelovig zijn. Voelt, vooralsnog, als een kat en de zak en het positieve Volvo-gevoel is er nog niet.
Stom, stom, stom. Stress!!!!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.03.2022 - 06:33
Volvo C70 D3 Summum Automaat 136 PK
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.03.2022 - 06:33
Ow ja, en het nieuwe achterlicht is ook nog eens 10x feller dan de oude aan de andere kant. Ziet er niet uit.
Positief blijven Lal, het komt goed!
Positief blijven Lal, het komt goed!
Laatst gewijzigd door Lalleman op 27.03.2022 - 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo C70 D3 Summum Automaat 136 PK
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24350
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Is het een D3 of 2.0D? De eerste is een vijfcilinder en heeft een Geartronic, de tweede is een viercilinder met Powershift.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.03.2022 - 06:33
2.0D viercilinder helaas.
Volvo C70 D3 Summum Automaat 136 PK
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nou dat is balen maar die deukjes is geen echt wereld ding. De andere dingen die jij noemt zijn gescheurde laad drukslang, veren achter zijn op, aandrijfashoes, de draagarmen achter, stabilisator verbinding voor is wat achterstallig onderhoud dus weer op orde te maken. En dan heb je weer een mooie volvo toch?
Ok ik probeer je gewoon een hart onder de riem te steken...Kop op...
Hopelijk kun je zelf wat klussen en dan vallen de kosten nogal mee misschien...
Ok ik probeer je gewoon een hart onder de riem te steken...Kop op...
Hopelijk kun je zelf wat klussen en dan vallen de kosten nogal mee misschien...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Auto van 2014.. Betwijfel of het wel echt een Powershift is. Denk toch Geartronic.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.03.2022 - 06:33
Is uit 2010.volvo440special schreef: ↑27.03.2022 - 20:04 Auto van 2014.. Betwijfel of het wel echt een Powershift is. Denk toch Geartronic.
Volvo C70 D3 Summum Automaat 136 PK
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 03.03.2022 - 06:33
Het gaat mij niet om die "paar" rotcenten, maar ik had gewoon beter moeten weten. Liefde maakt blind.Bover schreef: ↑27.03.2022 - 19:41 Nou dat is balen maar die deukjes is geen echt wereld ding. De andere dingen die jij noemt zijn gescheurde laad drukslang, veren achter zijn op, aandrijfashoes, de draagarmen achter, stabilisator verbinding voor is wat achterstallig onderhoud dus weer op orde te maken. En dan heb je weer een mooie volvo toch?
Ok ik probeer je gewoon een hart onder de riem te steken...Kop op...
Hopelijk kun je zelf wat klussen en dan vallen de kosten nogal mee misschien...
Volvo C70 D3 Summum Automaat 136 PK
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
Tesla Model 3 Performance
Audi A3 Cabriolet
Volkswagen Golf GTE
Saab 9-3 SS 2.8 Turbo
Saab 9-5 Sedan 2.3 Arc
Saab 9-5 Sedan 2.3 SE
Seat Cordoba GT
Volvo 440 GLT
Fiat Uno Turbo i.e.
Volkswagen Golf II GTD
Renault 5 Alpine Turbo
Saab 99 Turbo
Simca Chrysler 1308 GT
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
als de blindheid toch voor de echte volvo liefde is dan komt goed
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
12 jaar dus,
Ach dan valt het erg mee, dat lijstje met onderhoud.
Die lichten: altijd per 2.
Ga nou maar genieten van je mooie cabrio!
Ach dan valt het erg mee, dat lijstje met onderhoud.
Die lichten: altijd per 2.
Ga nou maar genieten van je mooie cabrio!
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
-
- 4th Gear member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Oh huh, in je voorsteltopic had je het over 2014.Lalleman schreef: ↑27.03.2022 - 20:43Is uit 2010.volvo440special schreef: ↑27.03.2022 - 20:04 Auto van 2014.. Betwijfel of het wel echt een Powershift is. Denk toch Geartronic.
https://volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1734447#p1734447
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1855
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Auto is emotie en dan is de rationaliteit ver te zoeken! Het is je dus ‘vergeven’!Lalleman schreef: ↑27.03.2022 - 20:45Het gaat mij niet om die "paar" rotcenten, maar ik had gewoon beter moeten weten. Liefde maakt blind.Bover schreef: ↑27.03.2022 - 19:41 Nou dat is balen maar die deukjes is geen echt wereld ding. De andere dingen die jij noemt zijn gescheurde laad drukslang, veren achter zijn op, aandrijfashoes, de draagarmen achter, stabilisator verbinding voor is wat achterstallig onderhoud dus weer op orde te maken. En dan heb je weer een mooie volvo toch?
Ok ik probeer je gewoon een hart onder de riem te steken...Kop op...
Hopelijk kun je zelf wat klussen en dan vallen de kosten nogal mee misschien...
Straks als ie klaar is zal je zien dat je dit alles snel vergeten bent en kan het grote genieten beginnen!
(En volgende keer iets beter opletten of iemand meenemen bij aanschaf sloapert!!)
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!