Kentekenverlichting werkt niet

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Disco
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.11.2021 - 12:46

Hallo,

Onlangs heb ik een V70 2.0T5 uit 2001 met wat werk aangeschaft, inmiddels alles verholpen enkel kom ik er niet uit waarom de kentekenverlichting niet werkt.

Gemeten naar massa naast de zekeringkast achter heb ik 12Vdc op de stekker maar als ik op deze stekker de massapin naar ditzelfde punt doorpiep dan gebeurd er niets.
Dit zou kunnen wijzen op een kabelbreuk echter lopen er van de stekker 2 zwarte aders naar de kabelboom die door het scharnier naar binnen gaat. De vraag is waarom 2 aders en het lijkt mij sterk dat deze allebei door zijn.

Heeft iemand misschien een schema waar ik op kan zien waar deze aders naartoe gaan dan kan ik vandaar doormeten of er daadwerkelijk een breuk in zit? In de kabelboom onder de vloer zitten meerdere zwarte aders waarvan ik geen idee heb waar die allemaal naar toe gaan.

met vriendelijke Groet,
Christiaan
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De kabelbreuk is wel de meest voorkomende oorzaak van het niet werken van verlichting of niet willen openen van de elektrische achterklep
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Disco
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.11.2021 - 12:46

Storing is inmiddels opgelost, de massa draad was inderdaad gebroken direkt achter een oude soldeer reparatie terhoogte van het scharnier.
Omdat alles er nog zo netjes uitzag met een onbeschadigde kous erover had ik dat uitgesloten ook omdat doormeten van stekker naar stekker wel goed was in eerste instantie pas toen ik de achterklep dicht deed viel de meting weer weg.

Opnieuw aan elkaar gesoldeerd met een krimpkousje erover niet optimaal maar als het weer gebeurd zal ik een nieuwe draad moeten trekken.

groet,
Christiaan
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Disco schreef: 20.03.2022 - 13:48 Storing is inmiddels opgelost, de massa draad was inderdaad gebroken direkt achter een oude soldeer reparatie terhoogte van het scharnier.
Omdat alles er nog zo netjes uitzag met een onbeschadigde kous erover had ik dat uitgesloten ook omdat doormeten van stekker naar stekker wel goed was in eerste instantie pas toen ik de achterklep dicht deed viel de meting weer weg.

Opnieuw aan elkaar gesoldeerd met een krimpkousje erover niet optimaal maar als het weer gebeurd zal ik een nieuwe draad moeten trekken.

groet,
Christiaan
Niet bij de breuk repareren door te solderen hierdoor word de draad hard waardoor er sneller een nieuwe breuk ontstaat,
Wat wel kan is een nieuw stukje draad ter hoogte van het scharnier er tussen te solderen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”