Volvo V40 uitvoeringen/varianten MY2015-2018

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Bundy92
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.03.2022 - 00:10

Beste heren,

Mijn huidige Seat Ibiza MY2011 is aan vervanging toe en nu is mijn oog op de Volvo V40 (2015-2018 T3/D3+) gevallen. Prachtige bak met veel verschillende sportieve uitvoeringen.
Dat is meteen waar ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb al enorm veel uitzoekwerk gedaan:
- De verschillen tussen R-Design en een 'gewone' V40;
- De varianten benzine motor (T2-T5) en dieselvarianten (D2-D4). Uiteenlopend in vermogen;
- De Business Sport T2-T4 en D2-D3 varianten kent;
- Bekend met het bestaan van verschillende uitvoeringen: Summum, Momentum, Business Sport, Nordic(+), Ocean Race, R-Design, etc;
- Dat de Business sport altijd een R-design heeft;
- Bepaalde uitvoeringen een Panorama dak of extra's zoals achteruitrijcamera bevatten;
- De nieuwe koplampen (Thor's Hammer) vanaf 2017 geïntroduceerd.

Toch blijft er enorm veel over waar ik nog niet veel wijzer van wordt, waarbij ik hoop dat jullie het e.e.a. op kunnen helderen:
- Ik zie de nieuwe LED koplampen soms ook op MY2016 Volvo's. Kan dit kloppen of zie ik dit verkeerd? Volgens de website van Volvo zijn deze in 2017 geïntroduceerd.
- Zijn alle uitvoeringen (Momentum, Summum, etc..) incl. R-Design beschikbaar of hebben specifieke uitvoeringen dit design gewoonweg niet?
- Zijn alle uitvoeringen (Momentum, Summum, etc..) incl. Panorama dak beschikbaar of hebben specifieke uitvoeringen dit design gewoonweg niet?
- Aan welk onderdeel van de auto kan ik herkennen dat het om een R-Design gaat?
- Wat zijn de verschillen in grote lijnen tussen de diverse uitvoeringen. Heeft iemand hier een overzicht van?

Ik hoop dat ik met jullie expertise en kennis een stuk verder kan komen om het e.e.a. te vereenvoudigen zodat ik gericht kan zoeken. Uiteindelijk wil ik een Volvo die aan de volgende eisen voldoet:
- Minstens T3/D3 in vermogen (afhankelijk van het type brandstof; keuze is nog niet gemaakt);
- R-Design;
- Nieuwe koplampen;
- MY2016-2018 gezien budget.
- Liefs panorama dak/achteruitrijcamera.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ik heb de antwoorden op jouw vragen niet, maar ik zou online brochures van de verschillende MY V40's opzoeken. Met de bijbehorende prijslijsten kun je dan zien wat van de verschillende uitvoeringen de standaard opties en extra's zijn.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Zover ik weet:
- Ik zie de nieuwe LED koplampen soms ook op MY2016 Volvo's. Kan dit kloppen of zie ik dit verkeerd? Volgens de website van Volvo zijn deze in 2017 geïntroduceerd. Misschien wordt modeljaar 2017 bedoeld, dan kan 2016 wel mogelijk zijn.
- Zijn alle uitvoeringen (Momentum, Summum, etc..) incl. R-Design beschikbaar of hebben specifieke uitvoeringen dit design gewoonweg niet? R-design is een specifieke uitvoering.
- Zijn alle uitvoeringen (Momentum, Summum, etc..) incl. Panorama dak beschikbaar of hebben specifieke uitvoeringen dit design gewoonweg niet? Wel als optie mogelijk, soms onderdeel van een Pakket, zoals de Luxury Line.
- Aan welk onderdeel van de auto kan ik herkennen dat het om een R-Design gaat? Andere voor- en achterbumper, stoelen, middenconsole.
- Wat zijn de verschillen in grote lijnen tussen de diverse uitvoeringen. Heeft iemand hier een overzicht van?

Mocht het budget het toelaten, aan het eind van de V40 zijn er een aantal leuke en complete modellen uitgebracht tegen scherpe prijsstellingen, als de Nordic+ en de Business Sport.
Zo hebben wij een Business Sport met Luxury Line (o.a. leer/ panorama/ camera e.d. en Scandanavion Line (o.a. standkachel)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12270
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

My17 begon ergens in mei 2016, maar LED is er alleen vanaf my17
KFT
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 12.07.2017 - 06:48

Het gaat om de Thor's Hammer dagrijverlichting denk ik, die is er vanaf MY2017 (bouwjaar mid 2016).
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Oh ja, met betrekking tot de wens voor een R-design, de business sport heeft veel van de kenmerken van de R-design (bumpers/dubbele uitlaat/sportstoelen/spiegels e.d.), maar scherper geprijsd.

Uitleg:
https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... voor-29995
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Bundy92 schreef: 14.03.2022 - 13:39

Toch blijft er enorm veel over waar ik nog niet veel wijzer van wordt, waarbij ik hoop dat jullie het e.e.a. op kunnen helderen:
- Ik zie de nieuwe LED koplampen soms ook op MY2016 Volvo's. Kan dit kloppen of zie ik dit verkeerd? Volgens de website van Volvo zijn deze in 2017 geïntroduceerd.
Deze zijn vanaf ongeveer augustus 2016 gemonteerd, maar niet op de basis (momentum?) uitvoering.
De mijne is van oktober 2016 en heeft de Thor koplampen.

En als ik jou een tip mag geven, kijk ook eens naar de verschillen tussen de R-design en de Inscription uitvoering. De eerste wordt als sportief gezien en de tweede als luxueus.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Plaats reactie

Terug naar “V40”