bovenste laag stuurbekleding laat los

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Gebruikersavatar
Dannyk
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 05.07.2014 - 13:27

Of je stuurwiel laten spuiten. De kosten daarvan vallen best mee en het kan evt in situ (dwz: stuurwiel hoeft niet verwijderd of gedemonteerd te worden). Ik heb erg goede ervaringen met dit adres:

https://www.deinterieurhersteller.nl/
mvanbeek1978
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25.06.2019 - 21:14

Emmevi schreef: 29.03.2022 - 12:14 Prijs valt mij nog mee, maar als je over twee jaar weer hetzelfde hebt schiet je er niks mee op.

Voor €15 kun je proberen of dit iets is:
https://www.autostoelhoezen.nl/20,11471 ... w-stiksel/

Maar ik zou contact opnemen met een bedrijf wat stuurwielen bekleed met leer. Zij kunnen misschien ook advies geven omtrent eventuele zweethanden, en daarop inspelen met een andere coating oid.
Even Googlen op “autostuur bekleden met leer”, en je hebt al diverse hits.
thanks voor de tip!
Bij Volvo hoef ik niet op enige vorm van coulance te rekenen.... deze reactie kreeg ik vandaag....

Beste Heer,

Ik heb dit bekeken met onze garantiedienst.

Deze heeft me verwittigd dat dit kan komen door het anti-allergeen product die gebruikt wordt tegen Covid of door een trouwring die tegen het wiel wrijft.

Dit is ook de reden dat in dit geval geen coulance mogelijk is sinds dit een externe oorzaak zou hebben.

Mvg,
BSXC
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51

BSXC schreef: 29.03.2022 - 10:20 Je zou bijna een stuurwiel uit een sloper overwegen. …
Zou toch Rima even bellen.

https://autorima.nl/nl/onderdelen?regio ... 8651094018
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4624
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

mvanbeek1978 schreef: 30.03.2022 - 14:52 Bij Volvo hoef ik niet op enige vorm van coulance te rekenen.... deze reactie kreeg ik vandaag....

Beste Heer,

Ik heb dit bekeken met onze garantiedienst.

Deze heeft me verwittigd dat dit kan komen door het anti-allergeen product die gebruikt wordt tegen Covid of door een trouwring die tegen het wiel wrijft.

Dit is ook de reden dat in dit geval geen coulance mogelijk is sinds dit een externe oorzaak zou hebben.

Mvg,
Dat is jammer, maar helaas moet jij in dit geval aan kunnen tonen dat het een fout is van Volvo en dat lijkt me lastig in jou geval.
Succes met het vinden van een oplossing.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

heeft meestal te maken met zweethanden of aggressief reinigsmiddel COVID bijvoorbeeld, bekend issue maar geen garantie helaas.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Hmmm, als ik de reacties zo lees dan wordt het door sommigen en de dealer normaal gevonden dat het stuur van een auto van 3 of 4 jaar en (gokje) ongeveer EUR 70K eruit ziet of dat de hond het als een speeltje gebruikt heeft. Allerlei smoesjes over ringen, handcrème, zweethanden, "agressieve" COVID-reinigingsmiddelen; daar moet een autostuur gewoon tegen kunnen en daar moet de fabrikant rekening mee houden. Je handen kunnen per slot van rekening ook tegen.

Volvo wil gezien worden als premium merk. Als je dan met zo'n probleem bij de dealer komt dan moet de reactie zijn: "meneer, dit hoort niet bij een premium product en we gaan het netjes voor u oplossen". Zowel het product als de dealerorganisatie zijn zo in mijn ogen niet echt premium.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”