Volvo Cars opent nieuwe techhub voor uitbouw online verkoop en software-ontwikkeling

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40606
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars breidt zijn aanwezigheid in Stockholm verder uit door te investeren in een technologiehub in het centrum van de Zweedse hoofdstad. Hier worden ruim 700 werkplekken gecreëerd op het gebied van software-ontwikkeling, datawetenschap, data-analyse, productmanagement, online verkoop en gebruikerservaring.


Deze nieuwe hub is een uitbreiding van de huidige locatie van Volvo Cars in het centrum van Stockholm. Het technologiecentrum bouwt voort op Volvo Cars’ expertise op het gebied van online verkoop en softwareproductontwikkeling – twee belangrijke aandachtsgebieden voor de voortdurende transformatie van het bedrijf. De uitbreiding ondersteunt niet alleen de sterke groei van Volvo Cars, maar ook de ambitie om halverwege dit decennium ten minste de helft van de afzet online te verkopen en ten minste de helft van alle software in eigen huis te ontwikkelen.

Volvo Cars streeft ernaar om honderden experts van over de hele wereld naar zijn techhub te trekken. Als thuisbasis en bakermat van meerdere, succesvolle technologiebedrijven die miljarden euro’s omzet draaien, heeft Stockholm een ​​internationale aantrekkingskracht op de wereldwijde technologiescene.

“Mensen met de juiste competenties en waarden maken het verschil voor onze ambities. Daarom vestigen we onze nieuwe techhub in Stockholm”, zegt Hanna Fager, Head of Corporate Functions bij Volvo Cars. “Stockholm is een hotspot voor technologietalenten en we willen een innovatieve, creatieve en collaboratieve werkplek creëren om mensen uit alle windstreken aan te trekken. Het proces is al van start gegaan en we zoeken nieuwe teamleden die ons bedrijf vooruit kunnen helpen.”

De stap naar online verkoop is een integraal onderdeel van Volvo Cars’ doel om een leidinggevende positie met miljoenen directe consumentenrelaties te verwerven in het snelgroeiende, elektrische premiumsegment. Om dit te bewerkstelligen, moet een vereenvoudigd en duidelijk bestelproces gecreëerd worden, met transparante prijzen, heldere productinformatie en duidelijkheid over levertijden.

“Behalve dat we onze auto’s steeds veiliger maker met nieuwe technologie en duurzamer door middel van elektrificatie willen we ook de ervaring van autobezit fundamenteel veranderen door persoonlijker te worden en een toonaangevende consumentenervaring te bieden”, zegt Henrik Green, Chief Product Officer bij Volvo Cars. “Daarom investeren we in productontwikkeling en technologie en breiden we uit in Stockholm om gebruik te maken van al het talent op het gebied van productmanagement, software-ontwikkeling en gebruikerservaring.”

Volvo Cars ontwikkelt zijn software ook steeds meer in eigen huis. Enerzijds om zijn online doelstellingen te bereiken, anderzijds omdat auto’s steeds meer worden gedefinieerd door software.

De volledig elektrische modellen van Volvo Cars maken al gebruik van een krachtig, centraal computersysteem. Hierin kan Volvo Cars nieuwe software en functies ontwikkelen, die via over-the-air updates in de auto’s van klanten kunnen worden geïnstalleerd voor een steeds betere en plezieriger rijervaring. De techhub zal ook dienen als basis voor andere divisies van Volvo Cars in de wijdere omgeving van Stockholm.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”