oriëntatie XC60 5cill

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen83
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17.12.2014 - 00:45

Goedenavond

Op het moment rijd ik een Range Rover Vogue 4.4 v8 uit 2008
super geweldige auto en rijd subliem, maar met een kilometrage van 1500/2000km per maand is een benzine best kostbaar.

Zodoende wil ik de overstap naar diesel maken. De V60 en XC60 vind ik beide leuke auto's, waarbij deXC60 de voorkeur heeft ivm de hoge zit, en het aanbod 5cill wat groter is.

Ik heb een D4 AWD xc60 op het oog met Rica tuning, en Geartronic. Deze schijnt beter dan de powershift te zijn.

Vanaf wanneer en tot wanneer is die powershift gebruikt, en in welke modellen en hoe te herkennen?
overig nog andere zaken die gelden om op te letten bij de D3 en D4 motoren?

Ik hoor het graag
Volvo V60 D4 R-Design
my2015
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het forum staat hier vol met waar op te letten dus gebruik de zoekfunctie even zou ik zeggen. Vijfcilinders zijn volgens mij geleverd tot ergens 2015 in de V60/XC60, daarna zijn het viercilinders geworden met uitzondering van de V60 plug in hybrides, dat is altijd een 5 cilinder. De powershift is alleen geleverd i.c.m. benzine motoren dus daar hoef je i.c.m. een diesel verder niet op te letten. Succes met de zoektocht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”