Volvo Cars introduces refreshed models and a new single-motor C40 Recharge variant

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40625
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars is introducing a range of updates to its entire car line-up, the most prominent of which is an exterior refresh of its fully electric XC40 Recharge. The company also unveils a single electric motor variant of the pure electric C40 Recharge.

The new C40 and XC40 variants, along with all other new Volvo Cars’ models, will be available through an updated offer concept, designed to make the online ordering process of Volvo cars easier and more convenient. Volvo customers will now be able to choose between different equipment levels and select the options that best suit their personal needs. The new offer structure reflects Volvo Cars’ ambitions to increase price transparency, as well as reduce complexity in its model offering by focusing on attractive pre-selected variants.

When Volvo Cars first presented the XC40 in 2017, it was a fresh, creative and distinctive addition to the Volvo line-up. Five years later, it is an award-winning staple in the company’s portfolio and one of the car maker’s constant top sellers.

To reinforce its cutting-edge design and modern statement, Volvo Cars designers have now given the XC40 line-up a refresh. A new front bumper and a frameless grille plate keep the all-electric XC40 Recharge visually in sync with the Volvo C40 Recharge, aligning the two cars that symbolise Volvo Cars’ electrification journey.

The signature Thor’s Hammer headlights are augmented with state-of-the-art pixel LED light technology, enabling them to automatically adapt to traffic in front and efficiently light up the road ahead without dazzling other drivers.

Additionally, customers will receive premium leather-free upholstery options in the pure electric XC40 Recharge, as well as new exterior colours and rims, offering further possibilities for personalisation.

“As we move towards becoming a fully electric company, our design language follows,” said Robin Page, head of design at Volvo Cars. “With the refreshed fully electric XC40, we continue to evolve its instantly recognisable design, creating a more modern face with a sleeker front and an even more integrated grille.”

In addition to the twin motor variant, Volvo Cars has also unveiled a single electric motor variant of the pure electric C40 Recharge, expanding its fully electric offer and supporting its ambition to help more people make the switch to fully electric cars.

The new single-motor C40, with power on the front wheels, expands the company’s range of fully electric variants to four, further paving the way towards its ambition of selling only fully electric cars by 2030.

The single-motor C40 Recharge comes with a 69 kWh battery and an anticipated range of up to 434 km on a single charge under the WLTP drive cycle. The battery can charge from 10 to 80 per cent of capacity in approximately 32 minutes on a fast-charging system.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4092
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik hoop dat die gepreconfigureerde modellen niet beteken dat je de opties niet meer afzonderlijk kan bestellen, wat bij Volvo altijd wel in grote mate kon, onafhankelijk van de gekozen motorversie. Verkoop via internet hoeft voor mij ook helemaal niet, maar ik begrijp dat dit voor jongere generaties waarschijnlijk vanzelfsprekend is of zal worden.

Ik hoor van mensen die elektrisch rijden, dat je op langere ritten ermee rekening moet houden dat je maar 70 % van de batterijcapaciteit gebruikt. Je rijdt nooit helemaal leeg, dus 10 % rest, en je laadt niet boven de 80 %, want dan begint het echt traag te gaan. Dus 434km waarvan 70 % goed bruikbaar is, dan kom je op een 300 km, die in de winter verder slinkt naar pakweg 200 km in de echte wereld. Dat is nog niet van aard om mij te laten overstappen, tenzij voor een 2de auto. Maar daarvoor vind ik een C40 (of eender welke andere BEV) nu nog te duur.

Maar prima dat er meer varianten komen, het komt wel goed denk ik.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6925
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Fulaks schreef: 04.03.2022 - 12:02 Ik hoop dat die gepreconfigureerde modellen niet beteken dat je de opties niet meer afzonderlijk kan bestellen, wat bij Volvo altijd wel in grote mate kon, onafhankelijk van de gekozen motorversie. Verkoop via internet hoeft voor mij ook helemaal niet, maar ik begrijp dat dit voor jongere generaties waarschijnlijk vanzelfsprekend is of zal worden.

Ik hoor van mensen die elektrisch rijden, dat je op langere ritten ermee rekening moet houden dat je maar 70 % van de batterijcapaciteit gebruikt. Je rijdt nooit helemaal leeg, dus 10 % rest, en je laadt niet boven de 80 %, want dan begint het echt traag te gaan. Dus 434km waarvan 70 % goed bruikbaar is, dan kom je op een 300 km, die in de winter verder slinkt naar pakweg 200 km in de echte wereld. Dat is nog niet van aard om mij te laten overstappen, tenzij voor een 2de auto. Maar daarvoor vind ik een C40 (of eender welke andere BEV) nu nog te duur.

Maar prima dat er meer varianten komen, het komt wel goed denk ik.
Dat is voor mij voorlopig ook de (1 van de) reden dat ik geen FE wil rijden, de acciradius. Allemaal mooie fabriekscijfertjes…. Maar in de praktijk (en zeker in de winter) een zeer gering bereik. Tel daarbij het te geringe (relatief tov groeiend aantal FE’s) aantal laadstations (en al helemaal de (werkende!) snellaadstations), voor mij genoeg reden om voorlopig de FE te laten voor wat ie is. Nog even afgezien van de veel te hoge prijs.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Bij de aankoop van deze XC 40, heb ik toen een beetje getwijfeld om een Plug-in te nemen. Maar achteraf ben ik blij (als je alle reacties leest van Ev, s en PIH) dat ik toen voor een pure benzine versie gekozen heb. Nooit geen problemen, en een een redelijke actieradius. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”