Rode vloerbedekking

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Mcs
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 10.10.2021 - 15:37

Hallo,

Wie heeft ervaring met de rode vloerbedekking.
Is dit sneller vies als de zwarte, en hoe laat het zich schoonhouden ?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zwarte matten erop en het blijft mooi
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Mcs schreef: 03.03.2022 - 19:49 Hallo, Wie heeft ervaring met de rode vloerbedekking. Is dit sneller vies als de zwarte, en hoe laat het zich schoonhouden ?
Het lijkt me voor de hand liggen, dat lichte vloerbedekking, veel gevoeliger is voor vuil, dan donkere. Datzelfde geldt óok voor lichte stoelbekleding. Ik sprak iemand die heel licht beige leren bekleding in zijn vorige auto had. "Optisch gezien" erg mooi. Maar "praktisch gezien" zei hij: Voor mij nooit geen lichte bekleding meer. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Rood eerder vies en vlekkerig dan zwart uiteraard.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Staat wel erg leuk maar zal inderdaad sneller viezig worden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4097
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik denk dat het wel meevalt, en die tapijten kunnen prima gereinigd worden. Borsteltje op de accuboor, tapijt besproeien met tapijt- of interieurreiniger (zoals Koch Chemie Mzr), en goed inwerken met de borstel op een laag toerental. Daarna bij voorkeur droozuigen met een tapijtextractor (heb je dat niet, dan spoelen met zuiver water en de matten laten drogen (maar dat duurt lang !).

Borsteltjes voor op de accuboor : zie bijvoorbeeld https://www.cardetail.be/product/cardet ... ill-brush/

Dit is natuurlijk niet iets dat je bij elke wasbeurt doet, daar zal het bij grondig stofzuigen blijven. Echt storende vlekken kan je eventueel plaatselijk behandelen, bijvoorbeeld wanneer je in een drol hebt getrapt...

Als je dat rood nou echt mooi vind, dan zou ik dat met een gerust hart bestellen en aanzien wat het geeft. Je kan dan nog altijd indien nodig zo'n borsteltje en een tapijtextractor aanschaffen (tip : merk Bissel, kost zo'n € 150 en komt elders in huis ook nog wel eens van pas). Heb je een stofzuiger die ook water zuigt, dan ben je natuurlijk al voorzien, hoogstens koop je dan nog een andere zuigmond voor pakweg € 25.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Het enige wat in doe aan de vloer van de auto, is heel af en toe stofzuigen. (van begin november tot eind maart, rubberen matten op de grond) en de matten af en toe even uitkloppen tegen een muurtje of paal. Dat is alles.
Wel merk ik, dat het lichtere deel van de Charcoal/Grey melange bekleding, (R7CO) een stuk gevoeliger is voor vlekken, dan de zwarte bekleding. Het scheelt natuurlijk wel, dat ik altijd de enige in de auto ben.
Dit is heel wat anders, dan een gezin met kinderen. ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5646
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Hans Eilander schreef: 04.03.2022 - 13:16 Het enige wat in doe aan de vloer van de auto, is heel af en toe stofzuigen. (van begin november tot eind maart, rubberen matten op de grond) en de matten af en toe even uitkloppen tegen een muurtje of paal. Dat is alles.
Wel merk ik, dat het lichtere deel van de Charcoal/Grey melange bekleding, (R7CO) een stuk gevoeliger is voor vlekken, dan de zwarte bekleding. Het scheelt natuurlijk wel, dat ik altijd de enige in de auto ben.
Dit is heel wat anders, dan een gezin met kinderen. ;)
Hier ook lichte bekleding. En in de wintermaanden voorzien van kuipmatten. Verder af en toe een stofzuiger er in.
Echt vies wordt het niet. Maar een moddervlek oid zie je wel sneller.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik heb zelf nu mijn eerste auto met zwarte bekleding. Ik moet zeggen dat de zwarte vloerbedekking eerder vies/rommelig oogt de beige die ik in alle auto's hiervoor had. Als mijn wederhelft het ook mooi had gevonden had onze XC40 nu ook lava vloerbekleding gehad.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”