Triple S schroefset ervaringen | S70 '97 10v

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

Beste mensen!

Ik heb enkele maanden geleden mijn S70 verlaagd op Sachs Supersport dempers en Apex verlaginsveren, alleen voor. Nou is die combinatie wat comfort betreft helemaal geweldig. Het rijdt en stuurt geweldig. Heeft natuurlijk ook aardig wat geld gekost. MAAAAAR ik vind het niet laag genoeg helaas. Alle verlagingsveren die ik kan vinden zijn ook max 40mm. Een schroefset is natuurlijk vanzelfsprekend een betere oplossing. Ik wil mijn auto laag genoeg hebben voor het mooie maar ik wil natuurlijk wel over de geliefde hobbels heen kunnen.

Ik heb die budget Triple S schroefset gevonden voor rond €250. Dit lijk me bijna te mooi om waar te zijn. Verlaging tot 70mm voor en 60mm achter.

Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand ervaring met dit merk? Die €250 euro lijkt me echt heel erg weinig. Alvast bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Is die 70 mm verlaging niet wat te veel van het goede? Ik krijg het idee dat de carter dan over de grond schraapt ... Met maar 40 mm ziet het er toch zeker niet slecht uit.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

Msuidgeest schreef: 01.03.2022 - 21:02 Is die 70 mm verlaging niet wat te veel van het goede? Ik krijg het idee dat de carter dan over de grond schraapt ... Met maar 40 mm ziet het er toch zeker niet slecht uit.
Ik wil niet per se tot 70-80mm gaan, maar 40mm is nog te hoog. De carter is nog ver zat van de grond hoor :D . Zie foto voor huidige rijdhoogte. Het is zeker niet slecht en het is een miljoen procent beter dan OEM, maar het is gewoon net niet. 2-2,5 Cm lager zou toch mooier zijn maar nog gangbaar op de weg. Achter zou ik dan ook nog 1-2 cm kunnen zakken, is ook weer iets mooier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Heb je al eens gemeten of de veren hun beloofde verlaging halen?
Mijn advies wbt de schroefset, als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo.

Voor 250 euro zal het allemaal geen top materiaal zijn. Grote kans dat de set keihard is geveerd zoals de meeste (te) goedkope schroefsets en waarschijnlijk zit de verstelling ook binnen no-time muurvast.
Ik heb wel eens met de auto van bekenden gereden die ook zo'n goedkope set dachten te proberen en bij iedere oneffenheid in de weg koste je dat gewoon een ruggenwervel omdat er echt helemaal niets meer werd gedempt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Wordt het rijcomfort niet veel minder bij nog meer verlaging.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
gero
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52

Msuidgeest schreef: 01.03.2022 - 21:02 Is die 70 mm verlaging niet wat te veel van het goede? Ik krijg het idee dat de carter dan over de grond schraapt ... Met maar 40 mm ziet het er toch zeker niet slecht uit.
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb mijn 850 verlaagd(40 mm) met Bilstein B6 dempers icm H&R verlagigsveren, die Bilstein schokdempers kosten al ruim 200,00 euro per stuk, je kan liever wat meer uitgeven, 250,00 euro vind ik wel weinig, er is veel rotzooi te koop.
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

gero schreef: 03.03.2022 - 16:32
Msuidgeest schreef: 01.03.2022 - 21:02 Is die 70 mm verlaging niet wat te veel van het goede? Ik krijg het idee dat de carter dan over de grond schraapt ... Met maar 40 mm ziet het er toch zeker niet slecht uit.
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb mijn 850 verlaagd(40 mm) met Bilstein B6 dempers icm H&R verlagigsveren, die Bilstein schokdempers kosten al ruim 200,00 euro per stuk, je kan liever wat meer uitgeven, 250,00 euro vind ik wel weinig, er is veel rotzooi te koop.
Mijn huidige voorste dempers zijn de Sachs Supersports, die kostten samen ook iets van 450 euro, alleen verkrijgbaar bij de dealer. Zit fabrieksaf ook onder de R-auto's. Wat dat betreft heb ik ook geld zat uitgegeven aan deze combinatie :D . Vandaar ook de post natuurlijk, of iemand misschien ervaring heeft met dat merk. Maar die 850 ziet er netjes uit!
a vass
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 09.08.2021 - 19:28

fredhead schreef: 03.03.2022 - 08:24 Heb je al eens gemeten of de veren hun beloofde verlaging halen?
Mijn advies wbt de schroefset, als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo.

Voor 250 euro zal het allemaal geen top materiaal zijn. Grote kans dat de set keihard is geveerd zoals de meeste (te) goedkope schroefsets en waarschijnlijk zit de verstelling ook binnen no-time muurvast.
Ik heb wel eens met de auto van bekenden gereden die ook zo'n goedkope set dachten te proberen en bij iedere oneffenheid in de weg koste je dat gewoon een ruggenwervel omdat er echt helemaal niets meer werd gedempt.
Yess, ik heb voor en na de verlaging op exact hetzelfde plek gemeten hoe hoog de auto staat en de veren zijn alle 40 millimeters netjes gezakt na 2 weken (eerst maar iets van 35mm maar daarna 40mm).

Op audi en vw forums lees ik er juist heel veel goede dingen erover. Het blijkt een hele goede 'bang for the buck' te zijn. Is ook natuurlijk niet gek voor maar 250 euro. Mensen geven aan er 50.000 km's ermee gereden te hebben op min of meer volle verlaging met redelijke comfort. Binnen de Volvo community kon ik er niks over vinden, vandaar mijn post natuurlijk.

Als jij echt iemand kent met dit soort goedkoop spul onder zijn auto, dan ben ik oprecht benieuwd naar zijn ervaringen. Het zal zeker wat minder comfortabel zijn maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat het daadwerkelijk slecht is. Het blijft ook maar een experiment natuurlijk. Mocht het niks zijn kan ik nog mijn huidige combo terug sleutelen maar als het allemaal prima is kan het blijven :)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27062
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn ervaring is van wat jaren terug.
Waren toen bekenden (elkaar ondertussen een beetje uit het oog verloren omdat ze zijn geëmigreerd), maar zij hadden toen een schroefset van +/- hetzelfde bedrag onder een Golf zitten waarin ikzelf eerst als passagier heb gezeten en later achter het stuur.
Ja het was direct, maar ook uiterst oncomfortabel.
Als er goede berichten over zijn en het jeukt, dan zeg ik krabben en dus uitproberen. Maar voor het bedrag kan ik mij persoonlijk niet voorstellen dat de dempers alleen al vergelijkbaar zijn met wat je er nu onder hebt gezet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”