Internet delen Wifi Hotspot mogelijk ?

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
menjo22
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29.01.2022 - 09:27

Er is mij verteld bij het ophalen van de auto (XC40 T6 My22) dat het mogelijk zou zijn om een Wifi hotspot op te zetten in de auto.

In de handleiding staat hoe dit moet; maar bij instellingen staat 'communicatie' niet als menu-optie.

Ik krijg dus met geen mogelijkheid de Hotspot functie ingesteld.

Iemand hier wel goede ervaringen mee?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Zit er wel een simkaart in?
menjo22
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29.01.2022 - 09:27

Bedankt voor je reactie.

Ja, er zit wel een simkaart in, want volvo cars app en google maps werkt gewoon. Het LTE symbool op het display is ook zichtbaar, dus er is wel internetverbinding.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

XC40 T6? Die bestaat niet. Bedoel de de P6? Die is AAOS gebaseerd en daar werkt de Wifi hotspot niet. Het staat wel op de roadmap, maar Volvo heeft belangrijker zaken om eerder te fixen.

Als je het over een XC40 T5 hebt moet ik je het antwoord schuldig blijven. De XC60 T6 is ook AAOS gebaseerd en daar geldt hetzelfde antwoord.
Gebruikersavatar
Dibadro
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 17.12.2012 - 15:26

Bij de benzine uitvoeringen kan er inksonder in kofferbak (in het gedeelte onder de hoedeplank ruimte) een extra sim kaart geplaats kan worden, en daar kan je een hotspot mee maken.
Of dat bij jouw ook zo is even kieken. Bij de Pure electric modelen zit dat er niet meer in.
XC40 P6 Pro - Onyx Black- 20" - Nubuck Textiel - Trekhaak - Dakspoiler
Vorige: XC40 T4 Geartronic Inscription, Pine Grey metallic - Full option.
V40 D2 Summum - Introline - Stoel+voorruitverwarming - Misty Bleu - P120 - S40 Edition 2 - Barents Blue, 3 x VW Bora
Plaats reactie

Terug naar “EX40”