Volvo V70 D5 Motorsteunen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Volvo-GK
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2022 - 15:57

Mijn Volvo V70 D5 uit 2004 probeer ik zo goed mogelijk te onderhouden maar wil ook geen overbodig werk doen .

Mijn vraag is wanneer weet ik of de voorste en achterste motorsteun aan vervanging toe zijn ?
Ik bedoel daarmee de twee dikke rubberen die vacuum werken of zo , heb inmiddels de andere 3 steunen wel vervangen (boven op de motor zijkant bij rechter wiel en onderin voor ,
maar vind toch als ik stil sta en zet de auto in zijn D dan trilt die meer binnen dan in zijn vrij .

Graag jullie reacties .

Mvrgt. .
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DAG VOLVO GK. De motorsteunen gaan niet eeuwig mee en met een 2004 en mogelijk hogere km stand is de kans wel erg groot dat deze aan vervanging toe zijn. Kijk eens onder de kap of je motor stabiel ligt.
Daarnaast is handig om je eerst voor te stellen op het forum... ^_^
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Volvo-GK
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 14.02.2022 - 15:57

Hoi Bover , bedankt voor je reactie , zal me even voorstellen ,
na jaren trouw te zijn geweest aan Mercedes Benz Diesels (E320 CDi) heb ik de overstap gemaakt naar Volvo ,
heb paar vrienden die ook heel lang Volvo rijden en verbaasde me dat die auto's zoveel km konden draaien ,
echte km vreters , daar ik ook heel erg veel op de weg ben en houd van een stevige auto maar geen 6 cilinder meer
hoef maar een 4 cilinder toch net wat te kort is heb ik mijn oog gericht op de Volvo V70 D5 en moet zeggen
met de ervaring die ik er nu mee heb had ik veel eerder een Volvo moeten aanschaffen , de vijf cilinder rijd heerlijk en de stoelen
zitten perfect , en vooral het verbruik en het onderhoud ben ik blij verast mee , al met al heel veel rijplezier voor een schappelijke prijs .
Ik ben geen auto monteur of zo maar vind het heel leuk om zelf aan mijn auto te sleutel zover mogelijk natuurlijk .
De onderdelen van Volvo vind ik best te doen en de manier van sleutelen aan de Volvo is ook een verademing ivm andere auto merken .
Kortom een tevreden Volvo rijder hiero !
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Kijk je hebt er er lol in en je zit wel op een leuk autoforum.. Misschien wil je eens een foto plaaten van je bolide. Foto s doen het goed op dit forum. :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”