Radio/CD wisselaar - CD-error?

Plaats reactie
XC90BG
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22.07.2021 - 05:58

Misschien al tig keer gevraagd, maar ik kon er geen info over vinden.

Mijn XC90 T6 uit 2004 heeft een mooie stereo radio/cdwisselaar, maar de CD geeft CD-error aan en ik kan er geen nieuwe CD's in plaatsen en het ook niet mogelijk de er in zittende CD er uit te halen (of is daar een truukje voor?) en ik zit er een beetje aan te denken deze unit in zijn geheel te vervangen, zonder diep in de buidel te tasten.

Advies is welkom.

Groetjes, Franc.
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Je auto is uit 2004 en zo zal de CD wisselaar ook wel zijn.
Vaste apparatuur (in je huiskamer) heeft al moeite met die leeftijd (18 jaar) en zo zal je CD wisselaar dat ook hebben. Ik weet bijna zeker, dat de rubber waren in je wisselaar uitgelubberd cq verdroogd zal zijn. Afhankelijk van het type apparaat en de gangbaarheid ervan, zijn er vaak wel de onderdelen voor te vinden. Maar als je er geen ervaring mee hebt, laat het dan aan een vakman over. Dit soort wisselaars zitten vaak vol met veertjes en andere ongemakkelijkheden om het uit elkaar te halen.
Als je de unit in zijn geheel wil vervangen en je gaat voor een gebruikte, kijk dan ook even naar de leeftijd (heeft dan gauw last van hetzelfde euvel) en of het gereviseerd is. Vaak ben je goedkoper uit, als je jouw eigen apparaat laat repareren (indien mogelijk).
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
JonathanXC90
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 09.10.2020 - 17:55

Hallo Franc,
Ik heb een xc90 ook uit 2004 en heb onlangs de cd wisselaar eruit gehaald. Het staat op marktplaats en werkte prima:
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1791053183/view
Volvo XC90, Geartronic, 2004, benzine, 2.9l, 316 pk, Heico tuning
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”