Thuis opladen

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansV60
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 15.11.2013 - 12:44
Locatie: Flevoland

Onder de garagedeur door met de oplaadkabel. Achter de garagedeur heb ik natuurlijk al een wandcontactdoos. Ik heb een Idinio slimme stekker met energiemeter aangeschaft en die daar ingestoken. Op de vloer met de slijptol iets uit de dorpel geslepen, de bramen en randen mooi afgewerkt en de kitspuit ter hand genomen om de kabel in een mooi bedje te leggen. De kit is hard en er zit beweging op de kabel, dus klemt niet. De stekker met wifi geïnstalleerd op de telefoon. De stekker in de auto om op te laden en even met de telefoon de spanning er op zetten. Het spul werkt perfect. Of ik zet er spanning op als het mij uitkomt. De kabel laat ik spanningsloos aan de deurkruk van de garagedeur hangen. Daar komt toch niemand, ca 17mtr van het trottoir.
Volvo XC40 T5 Hybride R-Design 2021.
Volvo V60 Momentum D3 MY 2012
Gebruikersavatar
JohnXC
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25.08.2021 - 22:28

Ik zou dit toch niet adviseren. Vooral niet met een stopcontact in de garage.

Gelezen in de gebruikershandleiding.
WAARSCHUWING:
Gebruik niet één of meer adapters tussen laadkabel en contactdoos, omdat dit aanleiding kan geven tot brand, elektrische schokken, enz.
Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid 2021
Gebruikersavatar
HansV60
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 15.11.2013 - 12:44
Locatie: Flevoland

Volgens mij laadt hij maar met 2,3 Kw op, oftewel 10A. Met electr. koken trek je meer vermogen. Ook de Idinio stekker kan niet meer hebben dan 10 Amp. Maar ik zal het nog eens navragen bij de dealer.
Volvo XC40 T5 Hybride R-Design 2021.
Volvo V60 Momentum D3 MY 2012
Plaats reactie

Terug naar “XC40”