V60 B4 R design MY 22 7dct - review

Plaats reactie
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik heb toch maar even een apart topic aangemaakt omdat het anders zo'n allegaartje wordt in andere topics.
Vorige week heb ik dan eindelijk de auto ontvangen en nu zo'n 300km mee gereden.
Overigens keurig conform de in september aangegeven levertijd. Het is een relatief standaard R design, alleen een dak, geblindeerde ramen, 19" reserve wiel en trakehaak.

Wat ik nog graag had gewild:
-4 zone klimaat (en/of lounge pack)
-verwarmde achterbank
-Styling kit
-Gelaagde ruiten
-Harman Kardon, maar liever B&O
-Geveltileerde stoelen.
-360 camera

Maargoed, dat is dan meteen de hele optie lijst en dan had ik waarschijnlijk een B5 genomen met een paar van deze opties niet.....

Ik kom uit een passat R line connected plus sedan 1.6TDI dsg

<Foto's volgen. Het weer is net niet vandaag :-)>

Exterieur:
Ik vind de uitvoering R desing in wit echt heel mooi uitkomen. Voor de voor en achterkant springen eruit en zijn heel mooi.
De 19" wielen staan hem ook goed. 20" hoeft niet per se van mij.

Het blijft in vrijwel elke uitvoering gewoon een hele mooie auto.

Het chiptekort en andere zaken die ontbreken
-Ik heb geen BLIS, nu heb ik zo'n systeem nooit gehad, dus missen doe ik het niet. Het is jammer maar voor mij geen dealbreaker.
-Drive mode wieltje, leek me heel vervelend. Maar na 300km gaat het zo ook prima.
-Geen flippers, daar baal ik echt van en vind ik misschien nog wel het aller grootste gemis (mede omdat de auto in M niet de lack heeft in gasresponse, daar kom ik zo nog op)
-Geen parkeersensoren voor, daar kwam ik gister 10cm optijd achter! Maar dat maakt me niet heel veel uit, ik had het alleen graag vooraf geweten.

Interieur:
Mooi, iets rustiger dan in de Passat. Kwalitatief voelt het allemaal net wat solider aan vooral boven de midden tunnel als je daar een streep zou trekken.
De achterbank is toch heel ruim. Zit ietsje minder dan de Passat voor een volwassenen. Maar de kinderen vinden deze iets kortere en lagere zittingen fijner (135 en 155).

Midden tunnel heb ik reeds het bekende ali express dekje besteld. Dat doet echt onder aan de kwaliteit. Hetzelfde met de vakken in de deur, er kan net niet lekker een blikje, flesje of iets in.
Nu was dat in de passat wel echt heel top! Dat heb ik ook ergens anders nooit zo fijn gezien voor mijn maatstaven (ook niet in veel duurdere auto's).

Stoelen zijn echt heerlijk en net weer ff beter dan ik had. Het hoge dashboard en midden tunnel geven echt het gevoel dat je in de auto zit.

Klein puntje. Ik mis een zonnebril vakje aan het plafond.

Infotainment
Het geluid is goed, valt me erg mee. In de testauto die ik reed was het duidelijk minder! Het systeem is zuiverder dan de passat. Maar in de passat kon het harder zonder vervorming.
De winst net voor het volvo systeem.

Ik vind dat je een beetje weinig kan met het display met de tellers. Of je kaart of de muziek. Geen andere opties. Jammer. Niet onoverkomelijk. Maar het kan beter.
Het midden scherm is mooi en werkt snel. na een half uurtje overal doorheen is het wel logisch allemaal.
Wat ik raar vind (of ik weet niet hoe het werkt). Als android auto verbonden is kan ik niet via het volvo systeem in de telefoon contacten maar alleen via android auto.

Wel heb ik gelukkig weer een mute/pauze knop op het systeem zitten op drie plaatsen. De Passat had er 0, dat was heel irritant.

Voor de rest ben ik nog een beetje aan het spelen met de opties.

Rijden - Onderstel
Het verlaagde 15mm sportonderstel met 19" heb ik 1 woord voor subliem! Ik had het niet anders willen hebben.
Relatief comfortabel en bij sportief of hard rijden heel mooi in balans, voor de uitgaande slag van de dempers is zeer mooi geregeld.
Zeer hoge bochtensnelheden mogelijk op de premacy 4 en ideaal is het weer nu niet.

Ronduit knap om dit in zo'n auto voor elkaar te krijgen. Behalve een goed op smaak gebrachte 3 serie, weet ik niets beters.
Veel beter als dat van de Passat, dat was een beetje niets zeggend en had heel veel input nodig om te doen wat je wilt.

Let wel het is echt wel een stapje harder dan het sportonderstel met 18" van een Passat. Twijfel je ga rijden.
Ik vind het top, maar dat betekend dat het voor velen aan de harde kant is.
De keuze van 20" op een inscription snap ik dan ook niet, de balans is dan ongetwijfeld minder.

De stuurbekrachtiging moet ik nog even aan wennen en ik weet ook niet welke ik nu fijn vind. laag/normaal/hoog. (wat een beetje raar in het menu staan. Bij lage bekrachtiging dacht is aan zwaar sturen, maar het is andersom, als je het weet prima, maar beetje raar vertaald, maar dat kan mijn begrijpend lezen niveau zijn).

Als het weer beter is ga ik wat met de bandenspanning spelen. De ervaring leert dat daar best nog wat de halen is bij de meeste auto's. Hier verwacht ik er niet teveel van.

Remmen zijn extreem krachtig, de grip is enorm. De donseerbaarheid moet ik nog een beetje aan wennen. In het begin is het rempedaal (net als het gaspedaal) een beetje vaag.

Motor
Ik heb proefgereden in de B# met 8 traps automaat.
De B4 heeft toch wel dat beetje extra en maakt van de V60 vlotte auto. De 0 naar circa 80 is goed, maar meer onder de indruk ben ik van 80 naar 160. Dat is echt wel vlot.
Prima motorisering voor deze auto. Jammer dat ie op 180 begrensd is. Maargoed, mat de Passat heb ik in vijf jaar 2 x boven de 200 gerden. dus het zit meer in mijn hoofd.....
Je merkt, vind ik, duidelijk dat de 14 electro paarden helpen. Het geeft de motor een wat kwieker karakter.

Natuurlijk een B5, T6 of leiver nog T8 polestar had nog leuker geweest, maar dat paste niet in de leaseregeling.

Automaat en driveability
Hier ben ik vandaag mee aan het testen gegaan. de reden weten we hier wel denk ik :-)

De 7 traps vind ik fijner dan de 8 traps. Echter de 7 met dubbele koppeling heeft dat typisch karakter wat abrupt uit stilstand te vertrekken en te schakelen naar 2.
Daarna is het feilloos.

In alle drivemodi ervaar ik lack/coasting. Bij normaal rijden is dat geen probleem en misschien we relaxed. Ik ben eens gaan testen wat er nu gebeurt en wanneer. Ik zal het proberen zou goed mogelijk uit te leggen. Maar vraag vooral als je het niet begrjpt.

Als je ineens gas geeft zit er een duidelijke vertraging in. Ik vertaal het als volgt. De bak wacht tot je de definitieve stand van het gaspedaal hebt bereikt en zet daar de actie op in.
Wat de 7 beter doet is dat ie dat in een keer doet. De 8 ging wel eens 2 trappen terug en dan nog 1. Deze doet er meestal zonder kickdown 2 a 3 en in kickdown 3 a 4 in 1 keer.

Hoe je dit kan voorkomen is de eerste paar tiende vrij weinig gas bij te geven. Ik heb het idee dat dan de elctro wordt bijgeschakeld. Als je dan vloeiend doortrapt dan gaat ie het (elctro)koppel van de motor gebruiken en doet de auto precies wat je wil. Omdat je dit zelf regelt heb je ook dat input lack gevoel niet.

Wat ik misschien nog wel vervelender vind dan de vertraging bij het gasgeven, want dat is nog te omzeilen, is het coasten bij gas los. Het is op die manier lastig om strak en vlot te rijden.
Ik vind dat heel irritant.

Wat me het meest verbaasd is dat de auto dit in dynamic ook nog heeft. Zou dat niet zo zijn, zou ik er prima mee kunnen leven.
En waarom gaat het dasboard in dymanic niet op dynamic met de rode randen. Het is of altijd of niet......jammer

Nou ben ik wat verder gegaan. Ik bedacht me, zou het zich ook voordoen in manual.......... Nee dus, dan hangt de auto redelijk aan het gas en heb je die vertraging niet (heel goed is het nogsteeds niet, maar dat hebben alle nieuwe auto's). Waarschijnlijk te verklaren omdat de bak toch niet zelf gaat schakelen en dus niet wacht met reageren.

Zou die lack erop zitten om minder slijtage aan de bak te veroorzaken en minder schakel acties en met minder vermogen te hoeven maken of de laatste zin van dit hoofdstuk.......

Echt heel jammer met goede gas response gaat de auto van heel goed naar subliem. Ik snap dat echt niet van zo'n merk. De uitleg is natuurlijk, hoe kan het ook anders, Co2 en ik denk dat het klopt.
Het is een soort sjoemel software. rustig gasgeven en de electromotor pakt het koppel en dus veel minder verbruik...... dat is mijn idee. Maar daarvoor ken ik de WLTP cyclus niet goed.

Algemeen wat puntjes:
-Parkeersensoren, alleen achter dus werken, maar daar is alles mee gezegd, systeem op de Passat was echt beter. Voor mij niet zo'n groot punt. Maar vind je dat belangrijk bestel het uitgebreide pakker
-Flippers, zoals gezegd voor mij, na de lack/coasting van de gasresponse/bak het grootste gemis (was ook niet te bestellen)
-De auto is in geheel echt wel een niveau hoger dan de Passat, veel stiller, rustiger, zoals de kinderen het noemde "smoother" bijna geen trillingen, rust in de auto!
-Bij de kantelstand van de spiegels gaan ze zo achterlijk ver dat je helemaal niet naar achter kan zien, wie heeft dat bedacht! Totaal onnodig en een extreme blunder wat mij betreft. Had dan een twee of drietal standen aangeboden (overigens is dat bij de Mini electric net zo).
-Fijn stuurwiel, met perfect ingestelde verwarmings standen.
-Start/stop wat nergens uit kan/gaat, behalve in M. Bij elk stop even pookje naar achteren. Dat deed ik in mijn Pasat bij elke rotonde om de bak even in S te zetten.
-Ik ga eens lekker door de handleiding, kom je altijd wel dingen tegen die je niet weet.

Al met al echt ee top auto, zeker boven verwachting!
De flippers en gas response zijn mijn grootste missers op dit moment. Er is al een mailtje naar Heico of de emotion in de B4 kan. Er is namelijk geen polestar tuning voor een B4.
Als die 300 euro ervoor zorgt dat de auto ongeveer zoals in M rijd, dan is het me dat wel waard.
-V60 B4 7dct R design wit
Nicovs
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 01.08.2021 - 09:39

Informatieve revieuw!
Leuk, bedankt!
Groet, Nico

Volvo V60 B3 Inscription 19 inch modeljaar 2022
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

Ja zeer leuk om te lezen, ik twijfel of ik Heico gasresponse er ook in ga zetten. Dat is dan meer met het oog van wanneer ik met de caravan in de alpen rij, verder ben ik inmiddels een minder assertieve rijder geworden door de jaren heen geloof ik. Lekker cruisen vind ik heerlijk en volgens mij gaat dat met deze B3 ook wel lukken. Zal wel de power van mijn D6 missen vrees ik…
Nog een paar weken, morgen mag ik de voorloop auto ophalen een XC40 T4 recharge, ook leuk om een paar weekjes mee te mogen sturen. Ben er blij mee!
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

DAS een dikkert!
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
RB1992
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02.12.2021 - 09:57

Ha, leuke review.

Ben nu wat in twijfel. In mijn configuratie heb ik park assist genomen, niet de 360 camera. Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor? Je spreekt over het "uitgebreide pakket" als je sensoren voor wilt, maar het uitgebreide pakket is geloof ik juist het pakket met 360 camera's.
MY2023 V60 B3 Plus Dark Bright Dusk
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

RB1992 schreef: 07.02.2022 - 09:11 Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor?
Ja dat klopt aardig. Park Assist is sensoren voor en achter, en een camera achter, dat hebben wij ook genomen.

@wasbeer2006: een zonnebrilvakje aan het plafond is voor ca. €35 als accesoire te bestellen bij de dealer of één van de forumsponsoren.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

RB1992 schreef: 07.02.2022 - 09:11 Ha, leuke review.

Ben nu wat in twijfel. In mijn configuratie heb ik park assist genomen, niet de 360 camera. Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor? Je spreekt over het "uitgebreide pakket" als je sensoren voor wilt, maar het uitgebreide pakket is geloof ik juist het pakket met 360 camera's.
RB1992 schreef: 07.02.2022 - 09:11 Ha, leuke review.

Ben nu wat in twijfel. In mijn configuratie heb ik park assist genomen, niet de 360 camera. Voor zover ik begrepen heb is er dan een camera achter en sensoren voor? Je spreekt over het "uitgebreide pakket" als je sensoren voor wilt, maar het uitgebreide pakket is geloof ik juist het pakket met 360 camera's.
Er lag me bij dat ik toen kon kiezen uit een 360 camera park pakket ofzo. Ik heb nooit gekeken of er sensoren aan de voorkant op zaten zonder dit pakket.
Ik zie wel een soort 4 sensoren in mijn bumper.

@Emmevi, thanks ga ik daar is naar zoeken, zo'n zonnebril vak!

Auto pakt net de wifi niet op de oprit, das jammer met updates. Heel raar want als ik loop of fiets pakt de telefoon of Garmin begin van de straat wifi al.
Zal met de folie in de ramen te maken hebben. Router staat in de meterkast, dan vijf meter garage, vijf meter oprit en daar begint ongeveer de achterkant van de auto. De voorkant staat er misschien 15 meter vandaan.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooie review, wasbeer! Heel veel plezier ermee!

Een paar opmerkingen van mijn kant:
- de B3 en B4 hebben niet alleen een andere automaat maar zijn ook gewoon anders dan de eerder leverbare B3 en B4, zie https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... n-met-mill In dit artikel wordt ook het SIDIS systeem besproken
- Het Park Assist pakket behelst parkeersensoren achter en een camera achter. Parkeersensoren achter zijn standaard. Wellicht is er maar één voorbumper met gaatjes leverbaar, met pakket gevuld met sensoren, zonder pakket gevuld met afdekplaatjes?
- Een Passat diesel vergelijken met een V60 benzine is natuurlijk een ongelijke strijd...:-) Vorige week honderden kilometers kunnen rijden in een 125pk Passat 1.4 TSI met DSG en dat was geen straf. Zit idd lekker op de achterbak, ook behoorlijk stil en heel zuinig. Stuurde als een VW...:-) Nauwelijks terugschakelen tussen 120 en 170 km/h met de disclaimer dat ik welk gaspedaal dan ook nooit als een aan-uit pedaal gebruik.
- Ik ervaar 19" velgen met Conti zomerbanden idd als net te hard. Vervanger zullen ook de Primacy 4 fijn, wellicht bieden deze net dat beetje minder stoterigheid.
- Stuurbekrachting heb ik vorige week van Hoog naar Midden gezet, die eerste vond ik toch net iets te zwaar.
- Deze aandrijving is natuurlijk behoorlijk nieuw voor Volvo, denk dat er nog wel wat updates zullen komen in de toekomst.
- Heb je nog wel de verschillende rijmodi? Stop/Start is dus geheel niet meer uit te schakelen behalve wanneer je de pook in zelf schakelen zet?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

-De motor is echt wel vlot en bij de les. Soepel, stil en vrijwel trillingsvrij! Echt wel heel goed.
-Zou kunnen dat er maar 1 bumper met gaatjes is :-)
-Passat was zeker een goede auto, maar te veel bijgeluiden, niet zeggend stuurgedrag en als ik dezelfde nu ging configureren kwam ik op 52K, slecht 3 minder dan de V60 met 50PK meer en net zo duur als de B3 toen. Misschien zijn de V60's daarom duurder geworden?
-Op bv een klinkerweg is het comfort hoger dan de passat op 18", vluchtheuvels gaan ook veel beter en riggel van bv 2cm is iets meer stoterig, maargoed dat is de lagere wang.
-Hoog stuurbekrachtiging vind ik ook te! Het voegt ook geen gevoel toe, gewoon zwaarder.
-Ik heb wel de vier rijdmodi maar start/stop is nergens te bekennen. Allen in M schakelt de motor niet uit en is de response op het pedaal beter/goed.

De emotion is vandaag meteen verstuurd zag ik net :-)

Eigenlijk merk ik dat ik de auto zo prettig vind dat ik over kleine dingen ga vallen. Opzich een goed teken :-)
Iedereen die het geluk heeft dit soort bedragen aan een auto te kunnen uitgeven zou ik aanraden in een V of S60 te gaan rijden.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Ik vind dat verschil met de Passat helemaal niet zoals als dat hier omschreven wordt, wel had ik een 2.0TDI 4Motion R-Line, fantastische wagen, die overigens een heel stuk meer koste dan mijn huidige V60
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Even voor wat betreft die parkeersensoren: weet je zeker dat je ze niet hebt aan de voorkant? Kan nl. ook best zijn dat ze niet automatisch geactiveerd zijn (dat kun je instellen), dat doet hij nl. alleen achter bij het inschakelen van de R.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Nou, dat vroeg ik me ook al af...... maar ik kan niet vinden onder het kopje parkeren. Ik ga de dealer ook vragen.
Ik vind het ook vreemd.

EDIT:
Ik kan ook nergens een optie in mijn menu vinden. Bij "My car" zit niets
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 08.02.2022 - 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-V60 B4 7dct R design wit
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Mickyman schreef: 08.02.2022 - 12:28 Ik vind dat verschil met de Passat helemaal niet zoals als dat hier omschreven wordt, wel had ik een 2.0TDI 4Motion R-Line, fantastische wagen, die overigens een heel stuk meer koste dan mijn huidige V60
Ja maar die had exact het dubbele vermogen van de mijne en hele andere DSG met natte platen ipv droog. Daar heb ik ook in gereden, door het vermogen, koppel en 4wd poetste die veel weg van het wat saaie karakter van vrijwel elk VW product.
Daarnaast had ik na 3 maanden garage bezoek in het eerste jaar meer gekraak dan toen ie erin ging. was echt niet normaal! Er schoten af en toe gewoon zaken los. Maargoed dat is een bekend VW probleem, behalve bij VW zelf. Er zit er daar 1 op de zoveel bij die van alles mankeert. Dat is dan nog 1, maar als je dan ook niet best behandeld word, dan ga je de auto daar niet beter van vinden.

Het was in de basis geen verkeerde auto, goed stoelen, prima af te stellen, ruim, goed multimedia, mooi auto ook in die uitvoering binnen en buiten.
Maar ze hebben hem te licht gemaakt, de bodemplaat was te slap en licht. Daardoor kraakte alles is mijn mening. Hij was ook echt licht 1360kg oid op het kenteken, dat is echt wel extreem voor dat segment.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik zou zeggen, lees het boekje even door...:-)

Parkeerhulp activeren/deactiveren
De parkeerhulp is te activeren/deactiveren.De voor- en zijsensoren van de parkeerhulp worden automatisch geactiveerd bij het starten van de motor en de achtersensoren worden geactiveerd, als de auto achteruitrolt of als de achteruitversnelling wordt geselecteerd.

Activeer of deactiveer de functie met deze knop in het functiescherm van het middendisplay.

• GROENE knopindicatie – de functie is geac-
tiveerd.

• GRIJZE knopindicatie – de functie is gedeac-
tiveerd.

Bij een auto met parkeerhulpcamera* is de parkeerhulp ook te activeren of deactiveren via het desbetreffende camerascherm.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Nou dan heb ik ze niet........ want de knop in het (knoppen) menu staat aan
En in instellingen staat niets.

Daarnaast zet ik na de start nooit iets uit
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Heb je wel een achteruitrijcamera?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Nee die heb ik niet. (die viel net als BLis van dit model af)

Ik merk nog wat rare dingen. De eerste drie dagen bij starten had de stoel en stuurverwarming keurig meteen de ingestelde waarde.
Sinds gisteren ineens niet meer.

Lane assist, werkte de eerste twee dagen, zondag niet en gisteren ineens weer wel.........

Pilot assist, rechtdoor gaat het redelijk. Maar bij bv een vrachtauto inhalen trekt ie altijd een beetje naar rechts.
Bochten vind ik doodeng, hij zet hem vaak helemaal tegen de lijn. En fly over pakt ie echt niet. Maargoed ik heb hiervoor nooit zo'n systeem gehad.
De actieve cruise is namelijk subliem, soepel, rustig. Dus ik had ook meer van pilot assist verwacht

Wat ie ook niet doet is dashboard aan de rijmodi aanpassen behalve eco. Maar dynamic wordt ie niet rood bv

Ik ga eens contact zoeken met de garage en ff vragen in een andere te rijden, dat werkt vaak het beste om te vergelijken.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Een camera achter is niet standaard, dat zat in het het Park Assist pakket.
De sensoren in de voorbumper zijn uiteraard tbv ACC/PA.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik denk gewoon dat ik geen sensoren voor heb. Niet zo'n punt maar ik vraag het even na.

De Heico emotion is wel even anders rijden. Hierover later meer..........
Een korte preview op de snelweg is het sowieso helemaal top!
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Volvovirus
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 06.02.2009 - 18:20
Locatie: Apeldoorn

Ik heb dezelfde auto in een iets andere uitvoering. Stoel en stuurverwarming gaan automatisch aan onder de 9 graden C. Daarboven blijven ze uit. Was in mijn vorige V60 van my 2014 ook zo.
S40, 1.8 1998; S70, 2.5 1998; S60, 2.4 2003; BMW 325Xi touring 2003; S60, 2.4D 2006; BMW 318d touring 2009; AUDI A3 2.0 TDI Sport Back 2012; Volvo V60 D3 Momentum 2014; V60 B3 Inscription 2022
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”