De V60-T6 oet Twente

Gesloten
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

On-Topic please.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Daar kan je zelf wat aan doen, het is jouw topic :-)
Vertel wat is je opgevallen in de afgelopen weken dat je de V60 hebt?
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Gistermorgen een hoop geratel re-voor. Ik verdenk de standkachel ventilator. Vanochtend niks aan de hand.

Gisteren ook het Fendtje voor het eerst achter de auto gehad. Uit de stalling gelijk naar banden centrum en alle 3 middels stikstof weer op druk. Lege caravan erachter rijdt nooit prettig.
Op parkeerplaats even de maximum uitslag naar links en rechts gedaan. Vooruit en achteruit, gaat 100% goed. Ik weet nu dat ik de hut niet in de bumper kan drukken. Oppi’s passen ook goed. Kan ook niet anders is dezelfde spiegel als bij de V90. Bij thuiskomst Fendtje onder de douche gedaan. Dakluiken, deur en 2 ramen open lekker door laten ‘waaien’.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Weekendje weg gepland? Wij vinden het net iets te koud met min 4 in de nacht ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Voor de lezers, de nieuwsgierigen, de MEElezers die 'het' niet los kunnen laten.... de V60 Recharge valt in zijn geheel echt maar dan ook echt niet tegen. Het was ff wennen voordat het (te strakke)kostuum dat aan moest lekker ging zitten, maar het valt absoluut niet tegen. Tuurlijk de V90 is mijn auto staat ver boven aan. Geen twijfel over mogelijk.
De 60 is tov de 90 iets strakker en beter bij de les. De 90 daarentegen is een reis auto pur sang. Kanone wat heb ik een plezier aan de beide 90's gehad. Ja ik zou er zo weer één nemen. Maar goed die keus heb ik(nog) niet. Qua ruimte is de 60 echt een kleinere auto in vergelijk met de V70 en de V90. Nu met minder vrouwen in huis is de 60 prima family car. De heer achterin stoot wat vaker z'n kop maar ik hem nog niet horen klagen of mopperen. Achter mij zitten is uitdagend. Dat houdt dus in dat enige vrouw in huis ook helemaal naar achteren moet zitten. Ik kan anders met goed fatsoen niet eens door het rechter raam naar boetn kiekn.

De Recharge is in de AWD modus is zooooo onwijs bruut. Het is gewoon leuk om die PK's op de 4 wielen weg te laten rollen. Het geluid wat er dan door de techniek geproduceerd wordt is echt leuk. Een Plops and Bangs optie zou het nog mooier maken. :-) :-) :-). Stekkertje rechts achter is wel los gehaald hoor..... Maar wat een geweld, hij kreunt het uit, gilt, jankt en gaat als een idioot er van door. De bak doet echt goed zijn werk. In de hybride modus wil de bak in de koude ochtenden nog wel eens bokken bij het terugschakelen. Dat is slechts alleen wanneer er overgeschakeld wordt van elektra naar benzine. Zodra de boel echt warm is geen enkele last er van.
In pure stand is het lekker mee sukkelen met de stroom. Ca een km of 10 voordat ik de snelweg op ga zet ik de auto op benzine. Zodat de techniek wat warm kan worden. Met koude motor gelijk 115 rijden is denk ik niet oke. Qua stuur gedrag merk je dat het een zware auto is. Maar het onderstel en de remmelarij doen hun werk goed. Ik ben alleen nog maar ff op en neer naar Köln geweest met de auto en ook dat viel 100% mee. Voor mij zal het wel afkicken worden zeker op de evt. grotere afstanden door Duitsland naar de Alpen, Italië, Hongarije, Polen en Scandinavië. We gaan het meemaken.

Hoe het met de caravan erachter gaat meld ik spoedig. Tot nu toe dik tevreden met de V60-T6 Recharge.

De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Heerlijk te lezen!!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

iDanman schreef: 18.03.2022 - 08:55
Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?
Klopt met de recharge modellen kan je veel meer zien.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Leuk Hans!
Ik heb nooit een V90 gereden, maar kan me het verschil voorstellen. De V60 is redelijk dynamisch als je wat input geeft.
Bij rustig rijden ervaar ik ook wel een rust. Maar hij wil graag van z,n plek!

De ruimte is dat van een kleine D segmenter. 508 heeft etzelfde.
Maar ik ervaar het als ruim voldoende! Mijn passat was op de achterbank wel een stuk ruimer, voorin vind ik het compactere wel veel fijner, daar zijn de hoge middentunnel en hoge deuren wel erg debet aan.
Voor kinderen van 10 en 13 is dit fijner de lange zitting van de passat ging vaak knellen bij de knieën. Voor volwassen niet.

Het enige wat ik een beetje mis, de andrijflijn zou bij een sportievere rijstijl wat sneller bij de les mogen zijn. Nu zeil je vaak in het eerste deel van de bocht en met insturen.
Dat vind ik misschien wel het grote gemis. In dynamic iets meer rem op de motor zou fijn zijn. Daar heb je met een hybrid geen last van denk ik. Met een B4 wel
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2727
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Leuk om te lezen, Hans.
Ook als T6 is het natuurlijk een best wel rappe auto en ik kan je vertellen dat een V60 het op de lange afstand ook prima doet...:-)
En wat vaker de app updaten want die nieuwe layout is er al een tijdje...:-)

Overigens lijkt mij 115 km/h met koude motor niet het probleem; het is de belasting met een koude motor naar die snelheid toe die vragen oproept of dat op lange termijn de techniek niet schaadt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

raspaardje schreef: 18.03.2022 - 10:10 Leuk om te lezen, Hans.
Ook als T6 is het natuurlijk een best wel rappe auto en ik kan je vertellen dat een V60 het op de lange afstand ook prima doet...:-)
En wat vaker de app updaten want die nieuwe layout is er al een tijdje...:-)

Overigens lijkt mij 115 km/h met koude motor niet het probleem; het is de belasting met een koude motor naar die snelheid toe die vragen oproept of dat op lange termijn de techniek niet schaadt.
Iets met gevoel voor techniek... ;-)
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

wasbeer2006 schreef: 18.03.2022 - 09:58 Leuk Hans!
Ik heb nooit een V90 gereden, maar kan me het verschil voorstellen. De V60 is redelijk dynamisch als je wat input geeft.
Bij rustig rijden ervaar ik ook wel een rust. Maar hij wil graag van z,n plek!

De ruimte is dat van een kleine D segmenter. 508 heeft etzelfde.
Maar ik ervaar het als ruim voldoende! Mijn passat was op de achterbank wel een stuk ruimer, voorin vind ik het compactere wel veel fijner, daar zijn de hoge middentunnel en hoge deuren wel erg debet aan.
Voor kinderen van 10 en 13 is dit fijner de lange zitting van de passat ging vaak knellen bij de knieën. Voor volwassen niet.

Het enige wat ik een beetje mis, de andrijflijn zou bij een sportievere rijstijl wat sneller bij de les mogen zijn. Nu zeil je vaak in het eerste deel van de bocht en met insturen.
Dat vind ik misschien wel het grote gemis. In dynamic iets meer rem op de motor zou fijn zijn. Daar heb je met een hybrid geen last van denk ik. Met een B4 wel
AWD doet wel wat in de bochten hoor......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

iDanman schreef: 18.03.2022 - 08:55
Hans oet Twent schreef: 17.03.2022 - 20:49 De nieuwe lay-out v.d. VOC app is een uitkomst! Zoveel meer te zien tov de oude.... Hebben ze top gedaan.
Dan ben ik benieuwd was jij ziet, ik had de VOC app op mijn V60 PIH D6, waarbij ik ook de ritten exact met lijntjes kon zien welke weg er gereden was, en middels een schuifbalk kon je exact zien welke snelheid, verbruik, regeneratie, etc. op welk stukje van de weg had gereden.

Met mijn B3 zie ik enkel start punt A en eindpunt B, geen route, geen snelheid, verbruikt etc. Wel een samenvatting van het aantal km's en verbruik v.d. gehele rit.
In mijn ogen dus véél summierder geworden. Of is dit enkel voor 'echte' hybride auto's inzichtelijk?
Ik kan niet zien waar ik gereden heb. Ik had nog de lay-out uit 2015 voor de V70. Dat was helemaal oké. Nu met de hybride is de nieuwe lay-out voor mij meer dan oké.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Han er is altied better groter , maar zo te lezen is het geen straf om een 60 te rijden en gaat het wel goed komen met jullie twee. En je hebt wel mooi de ervaring van een 90 en is ook wek een cadeautje toch :-D
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Mooie update Han! Fijn om te lezen dat hij na een korte gewenningsperiode goed bevalt!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Gisteren voor het eerst met de T6 recharge en de Fendt erachter gereden. Gaat super goed! Verbruik gaat ook super goed, de peut vliegt er doorheen. Verschil met de D4 is de kracht. D4 onderin al kracht. T6 Duurt ff voordat de kracht er is. D4 zo 1 op 10/11. T6 zo 1 op 6/7!!(95-100-105 km/h) D4 rustig toeren, T6 maakt in de 6 ca 2400 toeren. Dan heeft hij het in mijn optiek erg plezierig. Reageren, versnellen, lukt dan ook nog goed.
Ik ben wel benieuwd wat de AWD in continue stand doet met de caravan erachter. Of je dat nog gaat merken met rijden. AWD stand en accu geblokkeerd, in het consumptie gedrag. Om de 360-400 km tanken daar moet ik wel ff aan wennen.
T6 is wel erg stabiel met de Fendt erachter. De eigen massa merk je echt wel heel goed.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1552
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Fijn dat de V60 bevalt, was bang met je V90 en diesel ervaring dat de auto tegen zou vallen.
En de looks van de V60 zijn natuurlijk veel beter als de V90 ;-)

Voor mij is de V60 precies goed, de V90 en zeker de XC90 waren echt te groot. En het rijdt net ff wat dynamischer.
Veel plezier nog met je V60 T6.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Jeroen schreef: 19.03.2022 - 15:03 En de looks van de V60 zijn natuurlijk veel beter als de V90
Vind ik dus geheel niet. V90 heeft zoveel meer een chique uitstraling.

Goede argumenten Han om vooral te blijven dieselen voor wie die keuze heeft.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

verbruikmet Fendtje erachter liegt er niet om :(
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heb de V60 en V90 beiden gehad, ik vind de looks van de V60 beter, proporties liggen lekker op het netvlies. Rijeigenschappen van de V90 vind ik echt super veel lekkerder zeker met lucht achter. Het compromis is de V90CC die we prive rijden die rijd lekker en ziet er vraaier uit dan de non CC maarja daar is nooit een T8 van gemaakt dus die was veel te duur in NL en daardoor niet verkocht. En ja auto's met aanhangsels, die zuipen allemaal een cw waarde ramp is zo'n ding en dat wordt ook met de BEV's een interessant punt dat gaat naar mijn mening nooit werken aangezien men nu juist met die aanhangsels de neiging heeft om in korte tijd forse afstanden te willen overbruggen en dat wordt lastig met een actieradius van 200 km en een mega file bij het laadstation langs de autobahn of auto route
Gesloten

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”