We gaan weer voor een Volvo?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rwa
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05

tja dan toch maar weer terug naar een Volvo

Na zo geloof ik alle soorten Volvo te hebben gehad had een uitstapje naar een ander merk genomen...maar overweeg weer een XC 90 R designT8.
Wat is jullie tegengevallen aan deze laatste versie, en wat is jullie positieve feedback.
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Hallo RWA, eigenlijk is er over dit model (ik heb de 2022 uitvoering ) niet veel negatiefs op te merken. Wat mij aan deze versie die ik heb niet zo bevalt is de spraak sturing (wijkt af van vorige modellen en vind ik (in het Duits) niet zo goed in herkenning. Daarnaast is bijna alles aan het touch panel perfect, alleen mis ik de stuurbediening om handig door grote muziek bibliotheken the scrollen. Daarnaast is de auto groot en niet zo overzichtelijk (heel persoonlijk lijkt me).
Tot slot werkt de hotspot verbinding van mijn telefoon heel slecht. Ik moet altijd eerst weer in de instellingen, en de telefoon overdreven dicht bij het scherm houden. Auto maakt nooit automatisch contact met de hotspot en ik moet bovendien de wifi hotspot altijd in compatability modus zetten.
Maar dat somt het ook wel een beetje op. Niets dan comfort en serene rust als ik rijd, ook met hoge snelheden.
Zie mijn bijdrage elders in deze categorie om te zien welke uitvoering ik heb.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Rudyvg
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
Locatie: Leiden

Ik rij nu het huidige model en voor mij is het tot nu toe de fijnste auto die ik gereden heb. En bovendien de meest betrouwbare. Na 3,5 jaar ruim 160.000 kilometer gereden en nul komma nul problemen mee gehad. Enige irritatiepuntje is dat bij gebruik van Apple carplay, de radio op mute gaat na afronding van een telefoongesprek.
De auto bevalt me zo goed dat ik weer een nieuwe heb besteld. Overigens vanwege de enorme levertijd de keuze gemaakt om een Inscription Exclusive uit voorraad te nemen. Die staan er in het land nog links en rechts een paar op voorraad en is gezien de huidige vanafprijs een koopje. Weliswaar met de 'oude' accu, maar goed.
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
stefspecial
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 05.04.2022 - 21:34

Rijd nu bijna 3 weken nieuwe xc90 T8/recharge R-design (nu niet meer leverbaar, nu dark/black style o.i.d.) met nieuwe, grote accu. Erg fijne auto. Grote range, nu al 65km gehaald zonder echt heel rustig rijden, uiteraard niet op snelweg. Rijdt erg ontspannen. Ruimte en comfort, zeker met de luchtvering die ik niet eerder heb gehad. Achterklep openen met voet gaat niet altijd even makkelijk. Kan ook met sleutel te maken hebben, zit een keyprotector op die wel eens moeilijk kunnen doen heb ik al begrepen. Verder jammer dat Apple carplay via kabel moet maar ik weet niet of dat aan mijn iPhone ligt. Zit wel een draadloze oplader op dus moet ik even achterhalen. Middendisplay is prima, maar wel erg veel mogelijkheden en niet altijd even snel en niet altijd even logisch maar dat zal ook gewenning zijn. Eenvoudigweg een hele stijlvolle auto, die niet meteen als een X5 overkomt maar wil je altijd wat sportiever rijden dan denk ik dat een X5 beter past. Maar oei, als je de powerstand kiest staat 455 pk ter beschikking en dan lijkt het wel een racemonster dat heel snel bij 180 km/h zit en dan is het feest ook over. Dat is ook maar beter. Kortom, de eerste weken en ruim 1700km bevallen mij/ons prima.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

stefspecial schreef: 19.04.2022 - 21:20 Rijd nu bijna 3 weken nieuwe xc90 T8/recharge R-design (nu niet meer leverbaar, nu dark/black style o.i.d.) met nieuwe, grote accu. Erg fijne auto. Grote range, nu al 65km gehaald zonder echt heel rustig rijden, uiteraard niet op snelweg. Rijdt erg ontspannen. Ruimte en comfort, zeker met de luchtvering die ik niet eerder heb gehad. Achterklep openen met voet gaat niet altijd even makkelijk. Kan ook met sleutel te maken hebben, zit een keyprotector op die wel eens moeilijk kunnen doen heb ik al begrepen. Verder jammer dat Apple carplay via kabel moet maar ik weet niet of dat aan mijn iPhone ligt. Zit wel een draadloze oplader op dus moet ik even achterhalen. Middendisplay is prima, maar wel erg veel mogelijkheden en niet altijd even snel en niet altijd even logisch maar dat zal ook gewenning zijn. Eenvoudigweg een hele stijlvolle auto, die niet meteen als een X5 overkomt maar wil je altijd wat sportiever rijden dan denk ik dat een X5 beter past. Maar oei, als je de powerstand kiest staat 455 pk ter beschikking en dan lijkt het wel een racemonster dat heel snel bij 180 km/h zit en dan is het feest ook over. Dat is ook maar beter. Kortom, de eerste weken en ruim 1700km bevallen mij/ons prima.
Goed om te horen! Heeft die van jou het Google Android systeem?
stefspecial
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 05.04.2022 - 21:34

Ja, zit er standaard op. Maar gebruiken wij niet ivm iPhones. Hoofdsleutelbatterij inmiddels al leeg, of key protector defect maar dat ligt verder niet aan de XC90. Verder uit het niets ineens een melding 'aandrijfsysteem service vereist'. En die was later op avond ook weer weg om niet meer terug te komen. Kan gebeuren zegt dealer met al die overdaad aan software in de auto. Verder nog steeds even tevreden. Ook wel gewend aan middendisplay. Gewoon redelijk eenvoudig in gebruik en ieder apparaat (ook MacBooks en iPhones) kennen hun eigenaardige, niet intuïtieve handelingen. Verder valt op dat ruimte dik in orde is. Ben 1.93 en pubers met lange benen zitten nog steeds prima. Daarnaast de 7 stoelen en stoelen 2e rij verschuifbaar, handig met kinderen en vervoer spullen. Als ik de X5 zie vind ik dat nog steeds een zeer geslaagde auto, maar wel zeer agressief qua looks en zo komt deze XC90 R-design (ook al is bij ons alles zwart, ook logo en letters) sportief maar wel 'normaal' over. Is eerder een gezinsauto. Goede keuze gewenst.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik kan het alleen maar beamen, de XC90 is een dijk van een auto en ook voor mij persoonlijk in R-design de mooiste! Geniet er van.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2098
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

stefspecial schreef: 03.05.2022 - 14:46 Ja, zit er standaard op. Maar gebruiken wij niet ivm iPhones.
Oke, dus daar is Apple CarPlay inmiddels in beschikbaar dus? Dat is top, want dat is wel een must voor mij.
stefspecial
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 05.04.2022 - 21:34

ja, maar wel via een kabeltje.
Gebruikersavatar
Joelvlashof
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.06.2022 - 15:35
Contacteer:

Heerlijke auto en de meest gave auto die ik ooit heb gehad maarrrrrr denk wel aan de dure reparatie kosten op de langere termijn.
een paar vervelende dure topics van de T8 versie uit eigen eerlijke ervaring. polestar T8 versie inscription.

-Standkachel kan probelemen geven op het moment dat juist alle ramen bevroren zijn. 1700,-
-ERAD kan snel defect gaan (Electrical Rear Axle Drive) 6000 tot 10000 reparatie
-Duur onderhoud en reparatie aan de lucht vering
-325PK uit een 4 cilinder met turbo charger en super charger is vragen om Koppakkings problemen ( het blok moet eruit worden gehaald en gevlakt worden) 3600,-
-degredatie hybride accu. als deze echt vervangen moet worden een kleine 20K
-Bij bijna iedere XC 90 T8 de draag armen voor. ( Veel vermogen alleen op de voorwielen bij een 2300 kilo wegende auto) rond de 1500eur
-Achterklep de electrische aandrijving kan snel stuk gaan, reparatie rond de 1400 euro incl.

Sinds 2020 heeft Volvo als enige ter wereld een nieuw garantie systeem. Je hoeft nooit meer een 2e keer voor de dure reparatie te betalen zolang jij de eigenaar blijft...mijn mening dat op zn minst anders worden er veel volvo's vroeg afgeschreven:P

Voor de rest, een aanrader!!! goedkoop in de wegenbelasting, en als je een zuinige voet hebt en je stekkerd braaf dan is een verbruik van 1 op 30 haalbaar met deze zware luxe tank!!!
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Vertel je ons nu dat je al deze reparaties aan jouw XC90 hebt uit moeten laten voeren?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Joelvlashof
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.06.2022 - 15:35
Contacteer:

Hey, ja helaas wel op de accu na! Plus nog wat je standaard jaarlijks vervangt bij het onderhoud. nu is vorige week de compressor defect gegaan en vervangen en de distributieriem. Bij de vervanging van de ERAD hebben wij wel een paar nachten wakker van gelegen. maar niet laten vervangen betekend een afgeschreven auto en dat zou duurder zijn. Besloten om onze auto nu op te rijden. Blijft een prachtige auto:P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Een defect onderdeel slacht één keer hoeven te betalen, is er dat pas vanaf 2020?
Ik meen me te herinneren dat dit al langer bestaat?
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
Joelvlashof
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 14.06.2022 - 15:35
Contacteer:

Als eerste en vooralsnog enige automerk ter wereld geeft Volvo sinds 1 juli jl. een levenslange garantie op originele Volvo-onderdelen. De garantie geldt vanaf de montage van het vervangende onderdeel door de Volvo-dealer en dekt materiaal- en montagefouten zolang de eigenaar de Volvo in bezit heeft. De kilometerstand en het bouwjaar van de auto spelen hierbij geen enkele rol. Twee keer betalen voor dezelfde reparatie zal bij de officiële Volvo-dealer nooit gebeuren.


De garantie heeft als uitgangspunt dat een Volvo-rijder nooit een tweede keer betaalt voor het vervangen van hetzelfde onderdeel bij een reparatie die in de werkplaats van de officiële Volvo-dealer wordt uitgevoerd. Deze garantie is uniek in de autobranche.

De levenslange onderdelengarantie is van toepassing op vervangingen van originele Volvo-onderdelen die een rekeningdatum vanaf 1 juni 2020 hebben en die bij een officiële Volvo-dealer zijn uitgevoerd. De garantie geldt niet voor accessoires, merchandise, service- en slijtagedelen en onderdelen die volgens fabrieksinstructies periodiek vervangen moeten worden.

De levenslange onderdelengarantie kent geen kilometerbeperking en is geldig zolang de Volvo in bezit van de klant is. Voor Volvo-rijders wederom een uitstekende reden om hun Volvo door een officiële Volvo-dealer te laten onderhouden.
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 764
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

Joelvlashof schreef: 20.06.2022 - 14:49 De kilometerstand en het bouwjaar van de auto spelen hierbij geen enkele rol.
Nice!
2018 XC90 T5
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27503
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Joelvlashof schreef: 16.06.2022 - 09:51-325PK uit een 4 cilinder met turbo charger en super charger is vragen om Koppakkings problemen ( het blok moet eruit worden gehaald en gevlakt worden) 3600,-
Voor dit bedrag is er hopelijk meer gedaan dan alleen een koppakking vervangen?
De kop moet normaal gesproken gevlakt worden en er komt een nieuwe pakking tussen, maar dat is bij elkaar veel minder kostbaar dan die 3600 euro.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”