Is het het waard? automaat vervangen van V70 2003 met 422343km?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Rick B
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.11.2019 - 21:01

Ha Mensen,

Ik heb een betrouwbare v70 170 pk sinds 2016 in mijn bezit.
De Volvo heb ik met 263.000 km gekocht en er een prins LPG installatie in laten zetten.
Verder heb ik er de afgelopen jaren ongeveer tussen de 2000-2500 euro aan onderhoud in gestopt.
Hij functioneert op 1 ding na prima. Ik denk de koppelomvormer.
Ik heb hem preventief de afgelopen jaren drie keer laten flushen, en de laatste keer was nadat ik terug kwam van vakantie met caravan.
Wat ik niet wist dat je met caravan nooit op 2 duizend toeren moet blijven rijden in de normale versnelling.
Het vermoeden is dat dit een negatief effect heeft gehad op de koppel omvormer.

Nu is mijn vraag:
loont het nog de moeite om dit te laten doen?
Wat kost dit ongeveer?
Wie heeft een betrouwbaar adres?
[/list]
Alvast dank voor jullie reactie.

Rick Blokhuis
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4627
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Of het de moeite loont hangt af van de kosten en die hangen weer af van de analyse van wat er kapot is. In willekeurige volgorde een paar bedrijven waar je je licht zou kunnen opsteken: MMTS, GS Powerflush, Autrans, TPR powerflush, Volservice.eu
Succes.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16544
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En….als je dan de juiste diagnose hebt kun je gaan rekenen.

Een optie zou zijn om er een slopertje onder te zetten die wel goed is. Auto Rima of een andere gespecialiseerde Volvo-demontage heeft altijd goed spul liggen en mogelijk, als je lief vraagt, bouwen ze hem even in.

Maar altijd blijft gelden: wat JIJ wil. €100 euro bij de sloop beuren en auto laten staan, voor zo maar €10.000 iets anders aanschaffen is ook zoiets.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zou reparatie zeker overwegen, rij nog n paar jaar en je bent het goedkoopst uit
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8306
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Rick B schreef: 31.01.2022 - 16:58Ik heb hem preventief de afgelopen jaren drie keer laten flushen, en de laatste keer was nadat ik terug kwam van vakantie met caravan.
Wat ik niet wist dat je met caravan nooit op 2 duizend toeren moet blijven rijden in de normale versnelling.
Het vermoeden is dat dit een negatief effect heeft gehad op de koppel omvormer.
Bij 2000 toeren zit de bak in lock-up, dan doet de koppelomvormer niet zo veel meer als het goed is.

Zoals al gezegd, wat vind jij het nog waard? Ik zou een goede demontagebak zoeken als de auto verder goed is en je er aan gehecht bent.
Maar wij kunnen hier wel meer gaan roepen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 658
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Of de auto het nog waard is, kan alleen jij bepalen. Bevalt de auto je nog, is hij verder nog in een goede staat, heb je wellicht de behoefte aan iets nieuws..

Een bak van de sloop is een gok. Het kan goed gaan maar ook over een half jaar hetzelfde verhaaltje zijn. Maar kost vaak toch alweer €1200,- met arbeid, ATF, uitlijnen etc.

Reviseren is het mooiste resultaat. Maar goed dan zit je meteen aan de €3500,-

Goede adressen zijn bijvoorbeeld: Autrans en Ganzeboom. Voordat je kosten in je hoofd gaat halen, zou ik de auto eerst eens aanbieden ter diagnose.
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Zowel motor als bak vinden het veel prettiger om rond de 2500 toeren te draaien met de caravan erachter.
Wat doet de bak nu eigenlijk?
Of hij het waard is, kijk eens op gaspedaal naar de prijs van vergelijkbare auto's, zag f snel dat ze daar heel erg verschillen (2500-12000).
Maar je weet wat je nu hebt en vervangen etc….
Jonger terugkopen is altijd duurder dan repareren.
Met een defecte bak is hij ook weinig waard, is ook iets wat je moet melden bij inruil meen ik.

Eric
Rick B
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.11.2019 - 21:01

Bedankt voor jullie reacties!
Wat me duidelijk is en logisch ook, dat een diagnose stellen stap1 is.
Stel dat de koppelomvormer of hele automaat vervangen dient worden vervangen,
dan gaat mijn voorkeur uit naar een reparatie of vervanging door een tweede hands.
Want natuurlijk is een gehele revisie het mooist echter dit kost me bijna net zoveel als ik voor de auto terug krijg.

En ik heb er zeker tussen de 1000 tot 1500 euro voor over.
Om goed vervolg aan mijn stappen te geven heb ik nog een aantal vragen:

Wie in de buurt van Zaltbommel/Den Bosch kan een goeie betaalbare diagnose uitvoeren?
Wie heeft goeie automaatbak liggen voor een scherpe prijs?
En wie kan een dergelijke reparatie goed uitvoeren?
Alvast dank voor jullie reacties.

Groet Rick Blokhuis
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 658
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

In Nuland zit Ganzeboom. Dat is niet zo heel ver van Den Bosch en geven naar mijn mening een eerlijk advies. Mocht je met een deelreparatie wegkomen, kunnen hun dit voor je doen.

Een bak wisselen voor een tweedehands kan in principe iedere garage wel. Dus die klus zou ik je eigen garage gunnen. Op onderdelenlijn staan vaak wel wat bakken, zorg ervoor dat je een bak met niet al te veel kilometers neemt en met garantie.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

RICK: hoe is dit afgelopen?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4627
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik denk dat het afgelopen is .....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

:lol:...ok de toekomst van Frankrijk weer naar huis brengen
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Bart53
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 24.05.2021 - 16:11
Locatie: Noord Brabant

Je zou ook eens contact kunnen opnemen met v loon autoservice in Nederhemert.
Volvo XC 90 T5 inscription 2019
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Rick B
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.11.2019 - 21:01

Ha Mensen,

Daar ben ik weer.
Inmiddels ben ik iets wijzer.
Ik heb inderdaad een diagnose bij Ganzeboom Nuland uit laten voeren.
Kundige club en prima service voor een mooie prijs €25,00
De diagnose wees uit dat er geen mankementen met de bak of koppelomvormer waren.
De code die er uit kwamen waren code 201A thermostaat defect en code 0115 communicatie stuurhoek sensor.
Voor zover ik weet lijkt mijn thermostaat niet defect.
Ook heeft men nog even proefgereden en benoemde dat de bak prima schakelde voor een bak met deze kilometerstand.(426756 km)

Tja, wat is het dan?
Het gevoel dat hij met name afgeeft wanneer er 4 jongens van 17 naar de voetbal moeten worden gebracht.
Met name wanneer hij een zware last moet vervoeren, voel je het aan het gestel van de auto, terwijl hij krachtig is en prima schakelt.
Alsof er speling zit, en er iets in de aandrijving versleten is.
Ook valt me op wanneer ik toch met snelheid voor oranje moet remmen dat mijn stuur trilt bij het tot stilstand komen.
Nu dacht deze leek, zou het iets met de aandrijfassen te maken kunnen hebben?
Dat die versleten zijn? en er speling op zit?

Ik heb hem al vanaf 263454 km en er nooit iets aan laten doen.
Graag jullie reactie.
Hoe kan je vaststellen of dit zo is?
En wat kost zo'n geintje?

Alvast dank voor jullie reacties

Groet,
Rick Blokhuis
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Als je niets aan onderhoud chassis hebt laten doen aan je Volvo de afgelopen 200.000km en je praat met een km stand van bijna 450.000km dan stel ik voor dat je echt even laat kijken naar de

draagarmen, stuurkogels, vering rondom compleet eigenlijk gewoon het onderstel incl motorsteunen. Tien tegen 1 dat een verbeterd onderstel de volvo een stabiel gevoel geven.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Het trillen van het stuur bij remmen heb ik ook. Het is gekomen na het monteren van een setje winterwielen die ik gebruikt gekocht heb. Ligt waarschijnlijk dus aan de banden en bij de wissel naar de zomerwielen volgende maand zou het hopelijk weer over zijn. Je zou zelf de wielen van voor naar achter kunnen leggen om te zien of het beter wordt.
Verder zou ik, zoals Bob al zei, een goede inspectie laten doen van wielophanging en onderstel en vervangen wat nodig is.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Rick B
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25.11.2019 - 21:01

Bover schreef: 19.03.2022 - 12:01 Als je niets aan onderhoud chassis hebt laten doen aan je Volvo de afgelopen 200.000km en je praat met een km stand van bijna 450.000km dan stel ik voor dat je echt even laat kijken naar de

draagarmen, stuurkogels, vering rondom compleet eigenlijk gewoon het onderstel incl motorsteunen. Tien tegen 1 dat een verbeterd onderstel de volvo een stabiel gevoel geven.
Het is een misverstand dat ik de afgelopen jaren niets heb laten vervangen aan de voorophanging. Fusee kogels, draagarmen, stuurkogels etc zijn vervangen. Gemiddeld zit er wel voor zo'n 3000,00 per jaar aan onderhoud in. Weet iemand een goeie Volvo specialist in de buurt van Zaltbommel die dit probleem goed kan diagnosticeren ? Alvast dank voor jullie reacties.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 658
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Geen ervaringen met het bedrijf hoor. Maar van Loon in Nederhemert is/was de forumsponsor van dit forum. Niet zo ver van Zaltbommel. Is een volvo specialist.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Rick B schreef: 21.03.2022 - 21:50
Bover schreef: 19.03.2022 - 12:01 Als je niets aan onderhoud chassis hebt laten doen aan je Volvo de afgelopen 200.000km en je praat met een km stand van bijna 450.000km dan stel ik voor dat je echt even laat kijken naar de

draagarmen, stuurkogels, vering rondom compleet eigenlijk gewoon het onderstel incl motorsteunen. Tien tegen 1 dat een verbeterd onderstel de volvo een stabiel gevoel geven.
Het is een misverstand dat ik de afgelopen jaren niets heb laten vervangen aan de voorophanging. Fusee kogels, draagarmen, stuurkogels etc zijn vervangen. Gemiddeld zit er wel voor zo'n 3000,00 per jaar aan onderhoud in. Weet iemand een goeie Volvo specialist in de buurt van Zaltbommel die dit probleem goed kan diagnosticeren ? Alvast dank voor jullie reacties.
HA die Rick ok hoor maar je had niet als zodanig vermeld dus vandaar mijn reactie. Drie mille per jaar is best wel veel. Van Loon is een familie bedrijf en heeft goede recensies. Zelf nooit geweest.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”