Twijfeling in gasgeven bij lage toerentallen en dipjes in stationair draaien

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Maximus1368
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13.01.2022 - 10:14
Locatie: Meterik

Hallo Allen,

Ik zal mij even voorstellen! Mijn naam is Max en ik ben sinds vandaag nieuw op het forum. Momenteel in het bezit van twee prachtige Volvo's, een V40 uit 2003 (al enkele jaren in bezit) en een V70 2.4L non-turbo uit 2001 die ik recentelijk heb gekocht. de V70 heeft helaas nog één probleem waar ik maar niet vanaf kom. Telkens als ik (weinig) gas geef dan voelt het alsof de auto twijfelt. Hierdoor kan het soms voelen alsof de auto stotend rijdt, vooral als ik in de tweede versnelling het gaspedaal op één constante stand probeer te houden. Dit geld voor zowel koude als warme motor. Zodra de motor goed op temperatuur is, heeft hij bij stationair draaien ook af en toe een dipje naar 500 toeren om vervolgens weer naar normaal +-850 toeren te springen. Onderstaand enkele punten die reeds vervangen zijn om te proberen het euvel op te lossen:

- Oude gasklephuis (met nog witte sticker) vervangen voor een tweedehands Xemodex gereviseerde (auto pakte deze zonder problemen en alle foutcodes van het oude gasklephuis verdwenen direct) grote sprongen in stationair toerental verdwenen ook, echter blijft zo nu en dan een kleine aanwezig
- één bobine vervangen die af en toe misfire veroorzaakte op cyclinder D
- Nieuwe accu
- MAF sensor vervangen (Maakte helaas geen verschil)
- gezocht naar duidelijke vacuum lekken (leidingen lijken in orde)

Helaas nog altijd hetzelfde probleem dat de auto twijfelachtig aanvoelt en soms dipjes heeft in het stationair draaien. Heeft iemand enig idee wat nog meer oorzaken kunnen zijn van dit euvel? Het voelt nu helaas alsof de auto net niet compleet is zo.

Tips zijn van harte welkom.
2003 Volvo V40 1,8L
2001 Volvo V70 2,4L
V60-er
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.09.2017 - 20:31
Locatie: Soest

'juttert' hij ook rond 2.000 rpm? mijn V70 (2005) heeft daar last van, naast een olieverbruik van 1 op 4000km. de enige motorstoringsmelding die ik krijg is van de benzinetankontluchting.
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”