V40 bifuel 2.0 start op 2/3 cilinders (alleen benzine)

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
wouxy
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03.01.2022 - 11:54

Beste Forummers,

Al twee jaar ben ik in bezit van een mooie V40 2.0 Europe Edition met een achteraf ingebouwd Vialle LPG systeem. (het is dus geen fabrieks bi-fuel). Ik ben zelf best handig en voer alledaags onderhoud zelf uit, maar ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom en ook al het nodige voor heb ondernomen.

Vanaf de aankoop loopt de auto al slecht op benzine. Dat is niet zo gek als er altijd op LPG mee gereden is. Daarom heb ik aanvankelijk daarvoor de nodige stappen ondernomen:
- Vervangen brandstoffilter
- Laten reinigen van de injectoren op een testbank (hiermee kunnen de injectoren onafhankelijk worden aangestuurd en zie je hoe ze ten opzichte van elkaar presteren) - allemaal in orde
- Doorspoelen brandstofsysteem na filtervervanging
- Vervangen Brandstofdrukregelaar
- Vervangen harde kunststofaanzuig slang opvoerpomp in tank (deze was gescheurd) waardoor de pomp geen voldoende druk kon blijven leveren op het systeem
- Vervangen bougies
- Vervangen bobines + stekker reparatie
- Vervangen bougiekabels
- Nogmaals nieuwe benzine en injectorreinigend additief gebruikt

Het starten op 2-3 poten is iets van de laatste tijd, dat deed hij daarvoor nooit. Het zijn altijd cilinder 2 en 4 waarop hij misfired. Zodra hij overschakelt op LPG is er niks meer aan de hand. Als de motor warm is loopt hij op benzine wel op 4 cilinders, maar niet mooi. Ook is er geen eindvermogen aanwezig op benzine, dwz; hij loopt niet mooi door bij vol gas (beetje bokkerig, inhoudend). Op LPG loopt de auto vlekkenloos.
Na het vervangen van de bobines en bougiekabels leek het twee weken goed te gaan maar daarna was het euvel weer terug.

Een gekke bijkomstigheid is dat bij het op het contact zetten van de auto het grootlicht aanspringt. Het is me opgevallen dat dit niet gebeurde toen de auto netjes startte.


Mocht iemand enig idee hebben, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Wouter

Vakantiekiekje in Italie :)

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”