Volvo Cars boekt omzetgroei over heel jaar, verkoop geëlektrificeerde auto's groeit met meer dan 60%

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De wereldwijde verkoop van Volvo Cars steeg in 2021 met 5,6% tot 698.693 auto's, waarmee de organisatie blijk geeft van veerkracht gezien de aanhoudende tekorten. In Nederland behaalde Volvo met 15.965 auto’s nagenoeg hetzelfde aantal registraties als vorig jaar, goed voor een marktaandeel van 4,95% tegenover 4,55% in 2020.


De resultaten toonden ook de aanhoudende populariteit aan van Volvo Cars' Recharge-reeks van auto's met een volledig elektrische of plug-in hybride aandrijflijn. De verkoop van Recharge-modellen steeg in 2021 met 63,9% ten opzichte van 2020. Recharge-auto's waren goed voor 27% van het totale verkoopvolume van Volvo Cars in 2021.

Het aantal online verkochte Volvo's steeg in 2021 met 316% ten opzichte van 2020. Deze groei werd gedreven door een toenemende vraag van klanten in combinatie met een verbreed aanbod in meer markten.

Het bedrijf noteerde 64.436 retailleveringen in december, een daling van 18,1% ten opzichte van dezelfde maand in 2020. Het resultaat werd aanzienlijk beïnvloed door aanhoudende tekorten in de onderdelenvoorziening, die op zijn beurt de productie en bijgevolg de leveringen aan klanten beïnvloedden. De vraag naar de modellen van Volvo Cars bleef sterk.

Bijna 40% van alle nieuwe Volvo's die in december werden verkocht, waren Recharge-modellen, waarvan 7,4% volledig elektrisch. In Europa bedroeg het aandeel van de Recharge-auto's bijna 60%, terwijl het in de VS bijna 30% van het totale verkoopvolume bedroeg.

In Nederland behaalde Volvo met 15.965 auto’s nagenoeg hetzelfde aantal registraties als vorig jaar. Dit aantal is goed voor een marktaandeel van 4,95%, tegenover 4,55% in 2020.
Het gestegen marktaandeel kwam mede tot stand door een significante groei van Care by Volvo, het flexibele maandabonnement. De populaire Volvo XC40 is het nummer 2 model van Nederland geworden. Hiermee eindigt Volvo als het nummer 9 merk van Nederland en het nummer 2 premium merk. Tevens mag Volvo zich met zijn Recharge modellen het nummer 2 ‘stekker’ merk in de totale markt en het nummer 1 premium ‘stekker’ merk noemen. Tenslotte behaalde Volvo, met een marktaandeel van 19%, de nummer 1 positie als het plug-in hybride merk in de totale markt.

In de Verenigde Staten verkocht het bedrijf vorig jaar 122.173 auto's, een stijging van 10,9% ten opzichte van 2020. In december verkocht Volvo Cars 10.793 auto's in de VS.

De verkoop in China bedroeg 171.676 auto's, een stijging van 3,0% ten opzichte van 2020. In december verkocht Volvo Cars 14.642 auto's in China.

In Europa steeg de verkoop tot nu toe met 1,8% tot 293.471 auto's, dankzij de sterke vraag naar de Recharge-auto's van de onderneming. In december verkocht Volvo Cars 28.561 auto's in Europa.

Wereldwijd blijft de XC60 het best verkochte model voor de onderneming in 2021, aangezien de organisatie in de loop van het jaar 215.635 auto's (2020: 191.696) van het model heeft verkocht. De XC40 volgt op de tweede plaats met een totale verkoop van 201.037 auto's (2020: 185.406), terwijl de XC90 het derde best verkochte model is met 108.231 auto's (2020: 92.458).
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”