water (optrekkend vocht? of toch lekkage) in kofferbak C70

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Donkersb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2019 - 13:48

Al geruime tijd is het vochtig in het kofferbak van onze C70. De vloermat is aan de bovenzijde droog, maar als je die op tilt en bij de kunststof deksel komt, hangen daar de druppels aan. Alles wat er opgeborgen ligt is nat.
De auto is al enkele keren naar de garage geweest. De achterlichten zijn nagekeken en er zijn nieuwe afdichtrubbers aangebracht en het kofferdeksel is opnieuw afgesteld.
De afvoerslangentjes zijn goed open en de rubber van het achterraam is helemaal schoon. Alle rubbers zijn goed ingevet.
Onlangs heb ik geconstateerd dat het rubber waardoor de kabelboom van de trekhaak het chassis in ging er niet in zat. Er was hoop dat dit de oplossing zou zijn, maar helaas. De gaatjes van de bevestigingspunten van de kabelboom zijn afgekit zo ook het gaatje van de bout (links in het koffer in het lage deel) waarmee de mat vast zit en het kleine sjor-oogje aan in zit. We weten het nu echt niet meer.
Vanochtend leek het er op dat er nog water zat links achter in de kofferbak, zie bijgaande foto.
Heeft iemand nog een idee?
Gebruikersavatar
Donkersb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2019 - 13:48

We blijven aan het zoeken naar de oorzaak. Mogelijk (hopelijk) hebben we die nu gevonden.
Het schuimrubber op de vloer hebben we verwijderd om te kijken of hier iets te zien was. Hier zat veel vocht. Ons oog viel daarna op een plaatwerk naad aan de bumperzijde onder in de bak. Deze kierde op 2 plaatsen. Mogelijk een gevolg van een aanrijding bij een vorige eigenaar. We hebben dit nu volledig afgekit.
Hopelijk kunnen we het boek hiermee sluiten.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Hopelijk is het dat geweest en is het probleem opgelost. Weet je zeker dat het rubber onderaan de achterruit helemaal schoon is, ook aan de uiteinden? Als je water over de achterruit giet, dan zou dit goed weg moeten lopen. Blijft er water in de rand staan, dan is er toch een verstopping. Dat was bij mij namelijk het geval ondanks dat ik in de veronderstelling was dat het rubber schoon was.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Hoi Donkersb als eerste de beste wensen voor 2022 (natuurlijk voor alle forum leden) maar ik zou hier ook eens naar kijken het is een open verbinding, als je de schroef weg haalt zie je gelijk buiten ik weet niet of de auto de wasstraat wel eens ziet? En een andere optie om water naar binnen te laten is via de afdichtrubbers achter de achterlichten op den duur zijn deze poreus en water doorlatend.........eigen ervaring. Vergeet ook niet de rubbers onder de achterruit en de afvoerslangetjes te controleren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Donkersb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2019 - 13:48

Dank voor de reacties. De schroef is inmiddels dicht gekit. De rubbers zal ik nog een keer extra checken.
Gebruikersavatar
Donkersb
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2019 - 13:48

We zijn nu ruim een week verder. Het heeft behoorlijk geregend en het koffer is nog steeds droog.
Ik heb er vertrouwen in dat het lek is gedicht.
Case closed 😁
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”