Hallo,
De AC-compressor in mijn Volvo V60 D6 Hybrid is een paar maanden geleden vervangen bij Volvo in Frankrijk, maar sindsdien heeft de auto vaak pech gehad.
Ik denk dat het niet correct is gewijzigd volgens de juiste procedure, ik heb twijfels over de techniek die door Volvo in Frankrijk wordt gebruikt.
Ter informatie: de Volvo V60 D6 Hybrid is zeer weinig bekend in Frankrijk en dealers kennen de echte procedure voor het vervangen van een compressor niet.
Ik ben op zoek naar de veranderingsoplossing zodat het voertuig niet meer kapot gaat.
Kunt u mij de exacte procedure en het protocol geven om de compressor te vervangen (systeem, spoelen, stikstofreiniging, vervanging van onderdelen, condensor, droger, olie...).
Volvo dealers in Nederland gebruiken de 2.0 procedure, kunt u mij alle details geven zodat ik deze kan doorgeven aan mijn dealer in Frankrijk.
De maatstaf voor de SANDEN airconditioningcompressor
VOLVO BVNUB
P36012859
SHS-33H4183
SN 02284109068
SP-A2 OLIE
AANTAL 140cc
R134a
compressor 5 keer vervangen
het voertuig heeft 190000km
Tot op de dag van vandaag is het voertuig nog steeds kapot, bedankt voor het brengen van een oplossing.
Ik heb een geschil met Volvo Frankrijk
Kunt u mij helpen dit probleem op te lossen, omdat dit voertuig weinig bekend is in Frankrijk?
Datum eerste registratie 2014
Type GWAA50
bedankt aan de mensen die dit probleem hebben ervaren voor het geven van hun mening
Ik wacht op je antwoorden
heel erg bedankt uit Frankrijk
Anton
Volvo V60 D6 hybride groot probleem airconditioning AC-compressor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Beste Antoine.
Kun je niet beter de auto laten repareren in Nederland volgens de 2.0 procedure. Er is namelijk een specifiek spoelapparaat nodig en volgens mij ook voor de droogbehandeling met stikstof. Doe je dat niet dan zal de verontreiniging die in het systeem achterblijft zorgen voor nieuwe problemen.
Kun je niet beter de auto laten repareren in Nederland volgens de 2.0 procedure. Er is namelijk een specifiek spoelapparaat nodig en volgens mij ook voor de droogbehandeling met stikstof. Doe je dat niet dan zal de verontreiniging die in het systeem achterblijft zorgen voor nieuwe problemen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24.12.2021 - 00:19
Bedankt RoaldH voor je antwoord,
Ik had graag gezien dat de auto in Nederland gerepareerd zou zijn, dan was hij nog niet kapot gegaan.
de Volvo-dealer heeft onlangs de compressor vervangen, ik weet niet welke techniek hij heeft gebruikt? en aangezien de auto vaker kapot gaat dan normaal... begrijp ik het niet?
Jammer dat het een mooie auto is
Ik had in Nederland moeten wonen, hier in Frankrijk rijden we alleen in Renault, Peugeot of Citroën,
De kosten van het oplossen van problemen bij de volvo-dealer beginnen erg duur te worden, ze rekenen voor onnodige diagnostiek
de deskundige technicus doet alsof hij niet begrijpt waar de storing vandaan komt, het is te gek!
Dus ik ben op zoek naar precies de 2.0 techniek, stap voor stap om hem het te laten begrijpen
Ik neem al je advies ter harte
Ik nam contact op met Sanden, de fabrikant van de AC-compressor, die me nooit antwoordde.
Als andere mensen dit probleem hebben gehad, zou ik graag willen weten hoe ze het hebben opgelost ???
bedankt dat je mij geholpen hebt
Antoine
Ik had graag gezien dat de auto in Nederland gerepareerd zou zijn, dan was hij nog niet kapot gegaan.
de Volvo-dealer heeft onlangs de compressor vervangen, ik weet niet welke techniek hij heeft gebruikt? en aangezien de auto vaker kapot gaat dan normaal... begrijp ik het niet?
Jammer dat het een mooie auto is
Ik had in Nederland moeten wonen, hier in Frankrijk rijden we alleen in Renault, Peugeot of Citroën,
De kosten van het oplossen van problemen bij de volvo-dealer beginnen erg duur te worden, ze rekenen voor onnodige diagnostiek
de deskundige technicus doet alsof hij niet begrijpt waar de storing vandaan komt, het is te gek!
Dus ik ben op zoek naar precies de 2.0 techniek, stap voor stap om hem het te laten begrijpen
Ik neem al je advies ter harte
Ik nam contact op met Sanden, de fabrikant van de AC-compressor, die me nooit antwoordde.
Als andere mensen dit probleem hebben gehad, zou ik graag willen weten hoe ze het hebben opgelost ???
bedankt dat je mij geholpen hebt
Antoine
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Beste Antoine.Antone schreef: ↑25.12.2021 - 17:43 Bedankt RoaldH voor je antwoord,
Ik had graag gezien dat de auto in Nederland gerepareerd zou zijn, dan was hij nog niet kapot gegaan.
de Volvo-dealer heeft onlangs de compressor vervangen, ik weet niet welke techniek hij heeft gebruikt? en aangezien de auto vaker kapot gaat dan normaal... begrijp ik het niet?
Jammer dat het een mooie auto is
Ik had in Nederland moeten wonen, hier in Frankrijk rijden we alleen in Renault, Peugeot of Citroën,
De kosten van het oplossen van problemen bij de volvo-dealer beginnen erg duur te worden, ze rekenen voor onnodige diagnostiek
de deskundige technicus doet alsof hij niet begrijpt waar de storing vandaan komt, het is te gek!
Dus ik ben op zoek naar precies de 2.0 techniek, stap voor stap om hem het te laten begrijpen
Ik neem al je advies ter harte
Ik nam contact op met Sanden, de fabrikant van de AC-compressor, die me nooit antwoordde.
Als andere mensen dit probleem hebben gehad, zou ik graag willen weten hoe ze het hebben opgelost ???
bedankt dat je mij geholpen hebt
Antoine
Misschien kan de Volvo importeur in Beesd (Nederland) bemiddelen met de Volvo Frankrijk. Ik weet niet of jouw auto een originele Nederlandse auto is die is ingevoerd in Frankrijk. Vaak kan de hulp van de importeur of Volvo Zweden ervoor zorgen dat de auto naar behoren wordt gemaakt en niet alle kosten bij jou worden neergelegd. Ik heb wel eens de V60 D6 zonder werkende airco gereden vanuit Bergerac naar Utrecht (1000km). Het enige waar je op moet letten dat je geen foutmelding met “service spoed” in het dashboard ziet. Anders loop je de kans dat de 12v accu wordt ontladen en je stil komt te staan. Mocht je verder vragen hebben, dan hoor ik het wel.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Antoine. De reden dat er veel ervaring met de D6 in Nederland is, is omdat tot 2015 meer dan 90% van alle geproduceerde D6-en in Nederland rondreden. Dit kwam door de destijds gunstige fiscale wetgeving. Toen Volvo problemen kreeg met de aircopompen waren ze er als de kippen bij om een definitieve oplossing te vinden. Het is spijtig dat (blijkbaar) de rest van de Europese dealers niet op hoogte zijn gesteld. Er is zijn 2 casussen bekend van iemand uit Portugal en Slovenië die rijdend met de V60 naar Nederlands zijn gekomen voor de 2.0 vervanging.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4612
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zoals Roald zegt zeker de optie onderzoeken of je de auto in NL kunt laten repareren (vervangen compressor via 2.0 methode). En anders een poging wagen via de NL importeur of zij de procedure beschikbaar hebben voor jou dealer in Frankrijk, er zal neem ik aan een service bulletin nummer bekend zijn en met Google translate moet je een eind kunnen komen. Hoop voor je dat het wordt opgelost.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Eens, al moet je wel uitkijken dat ze de juiste apparatuur hebben om de airco goed te kunnen spoelen en het niet met hetzelfde apparaat gaan doen waar ze de bestaande auto's mee "helpen".Gouwe schreef: ↑26.12.2021 - 15:48 Zoals Roald zegt zeker de optie onderzoeken of je de auto in NL kunt laten repareren (vervangen compressor via 2.0 methode). En anders een poging wagen via de NL importeur of zij de procedure beschikbaar hebben voor jou dealer in Frankrijk, er zal neem ik aan een service bulletin nummer bekend zijn en met Google translate moet je een eind kunnen komen. Hoop voor je dat het wordt opgelost.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19475
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Helaas is mijn ervaring met een Volvo-garage in Frankrijk (Dijon) geen al te beste, of eigenlijk moet ik zeggen een 'Niet ervaring'. Als het aankomt op samenwerking met de Nederlandse importeur of collega dealer. Dit omdat ze gewoonweg weigerden contact met hen op te nemen en een afspraak te maken binnen redelijke termijn toen ik met panne stond. Uiteindelijk ben ik door Volvo Nederland naar een Bosch garage gestuurd waar men mij goed geholpen heeft met mijn versnellingsbak probleem.
Voor Antoine is het dus, indien mogelijk, verstandig een afspraak bij een Nederlandse dealer te maken die de Aircowissel 2.0 kan uitvoeren.
Voor Antoine is het dus, indien mogelijk, verstandig een afspraak bij een Nederlandse dealer te maken die de Aircowissel 2.0 kan uitvoeren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)