Internet via USB aansluiting

Plaats reactie
Sander Peter
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
Locatie: Steenwijk

Hallo medeforummers.

Ik heb een vraagje over internet in de auto. Ik heb geen ingebouwd modem. Echter, ik heb wel een USB poort en via deze is het volgens mij mogelijk om een internet ontsluiting te krijgen. Ik heb dit op een aantal manier geprobeerd;
  • Met een oude telefoon met datasim. Dit werkt op zich prima maar je moet na elke start de USB tethering aanzetten. Aanpassen lukt nog niet echt. Work in progress
  • Met behulp van een mifi kastje van TP-link. Aansluiten op de USB werkt niet (opladen wel maar data niet). Koppelen met de wifi van deze router levert overigens een foutmelding op. Ergens zit in de protocollen tussen auto en TP-link iets niet lekker. Foutmelding betreft de WPA2 beveiliging
Mijn volgende idee is nu om een 4G dongle aan te schaffen en in te koppelen op de USB-poort. Heeft iemand een idee of dit gaat werken?

Bvd voor jullie reactie

Groet
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ik gebruik een “wingle”, een dongle die een WiFi netwerk opzet aangezien mijn automodem onbruikbaar is (3G). Werkt perfect, hij wordt gevoed via USB.
Zoiets als deze https://consumer.huawei.com/en/routers/e8372/
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1054
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Je kunt ook gewoon gebruik maken van bluetooth tethering. In ieder geval bij een android kun je dit standaard in je settings aanzetten en zodra je bluetooth connectie heb met je telefoon heb je ook internet.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Sander Peter
2nd Gear member
Berichten: 141
Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
Locatie: Steenwijk

Die dongles/wingle ken ik inderdaad. Die overweeg ik ook. Bluetooth tethering ken ik ook en werkt ook goed. Echter, mijn vriendin heeft de auto ook vaak mee en daar gaat het regelmatig mis met instellingen die ze dan niet goed kan oplossen. Daarom wilde ik iets dat gewoon bij de auto hoort.
Ik heb de telefoon oude telefoon met datasim nu gewoon in de auto gelegd en laat deze een hotspot netwerk uitzenden waar de auto op aangesloten is. Als de auto uitgaat (en de voeding er af gaat) sluit hij de hotspot automatisch, als de voeding er weer op komt gaat de hotspot weer aan. Dit doe ik met een tooltje dat "automate" heet en waar je heel leuke workflows mee kan maken. Wel even ontwikkelaars opties aanzetten maar dan werkt het goed.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”