Sensus is de weg kwijt..

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aad2000
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.04.2015 - 11:57

Sinds enige tijd is de navigatie in mijn V60 MY '16 volledig de weg kwijt. Ik rijd al enige tijd in Spanje, terwijl ik daar afgelopen zomer voor het laatst echt geweest ben.
Omdat de navigatie zich soms 'herpakt' en dan weer de juiste locatie aangeeft verwacht ik dat het niet aan de GPS module ligt, maar eerder aan loszittende kabel/slechte connector o.i.d.
Heeft iemand enig idee waar in de auto ik zou moeten zijn om dit te kunnen controleren? Ik heb geen idee waar ik zou moeten zoeken.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groet,
Aad
2016 Volvo V60 D5 Ocean Race A8 (Polestar)
2011 Volvo V60 D3 Momentum MT (Volvotune)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Klinkt eerder als een softwareprobleem. Ik zou de accu eens volledig loskoppelen zodat het hele systeem zich reset. En uiteraard de laatste versie van de kaarten installeren. Daar zitten ook correcties voor de satellieten in.
Gebruikersavatar
Aad2000
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 08.04.2015 - 11:57

Dankje. De laatste versie staat erop, maar het loskoppelen van de accu zal ik ook eens proberen.

Wel nog steeds benieuwd naar de locatie van de GPS module/antenne connector.
2016 Volvo V60 D5 Ocean Race A8 (Polestar)
2011 Volvo V60 D3 Momentum MT (Volvotune)
dimitripb
3rd Gear member
Berichten: 485
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Geen idee waar die zit, maar dat een los contact een verkeerde positie kan opleveren lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is allemaal digitale info. Dan zou het helemaal niet werken, niet een verkeerde plek op de wereld aangeven. Het kan wel dat de module zelf defect is.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”