Nieuwe auto en High performance audio upgrade.

Plaats reactie
dennis1397
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.10.2016 - 17:44

Goedemiddag allemaal,

Ja ik weet er is veel hier over te vinden maar na lang zoeken heb ik toch nog niet gevonden wat ik zocht dus bij deze een nieuw topic.

Allereerst even mijn nieuwe aanwinst! Na lang zoeken mijn C30 R-design toch ingewisseld voor een iets groter model. Het is de V70 R-design uit 2013 geworden. Wat mij betreft een super fijne auto. Ja ik beaam dat de automaat van de 1.6 T4 koud niet het lekkerste weg rijdt maar daar kan ik mee leven. Ik zit nog te twijfelen om een polestar tuning er op te zetten of even bij Obbe langs te gaan voor een tuning. Echter zit er een gereviseerde motor in (2019) en ik heb geen idee hoeveel Km het blok heeft gelopen dus weet niet of dat nog zo verstandig is.
Dan on topic: Bij mijn C30 heb ik des tijds bij een audio zaak een upgrade laten uitvoeren door een HK versterker en een sub toe te voegen in de kofferbak. De standaard HP speakers heb ik laten zitten, wel is er dempend materiaal in de deuren toegevoegd. Dit was echt een wereld van verschil. Nu bestaat dit bedrijf niet meer en ben ik toch een beetje teleurgesteld in het volume en überhaupt het geluid van de HP set van de V70.
Mijn vraag dus: hoe makkelijk is het om ditzelfde grapje uit te voeren in mijn V70. Ik ben zelf beste handig met installeren (mits ik een beetje weet wat ik moet doen) maar heb geen idee wat de beste aanpak is nu.

Specifiek:
1: waar zit de versterker? En kan ik die zomaar vervangen?
2. Kan ik een DSP versterker kopen en die aansluiten op de uitgangen van de OEM versterker en vanuit daar door naar de speakers, met de originele bekabeling?
3. Raden jullie aan om de speakers ook te vervangen of zijn de ervaringen met met alleen meer vermogen en een betere DSP al genoeg?

Alvast bedankt voor de tips!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mazda 323 lx MY1996
Volvo C30 2.0 MY 2012
Volvo V40 2.0 MY 2004
Volvo V70 T4 R-Design MY2013
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 475
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

Hoi, Ik kan je alleen met vraag 1 helpen.
lokatie versterker: onder de bijrijdersstoel. Ik heb toen voor mijn S60 alles gedaan/upgrade naar premium audio, versterker inbouwen, etc.
Maar voor mijn huidige kan ik standaard niet veel doen dacht ik, voor de P3 modellen is standaard niet veel te upgraden.. Maar ik ben zelf wel tevreden met het geluid, het is idd wat minder dan dat van de oude S60, maar ik hou het wel vol hiermee
Succes met je project hoor.
P.S.
Op het andere forum zag ik een post dat iemand een omweg wist en dat je wel voor de P3 de audio kan upgraden, wellicht kan je daar je licht ook opsteken?
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Met Vdash kan je een hoop activeren, moet je alleen niet meer bij de dealer connectie met de laptop maken.
Nystrøm
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 10.03.2020 - 11:47
Locatie: Groningen

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe V70. Fraai exemplaar. Ikzelf heb ook een audio upgrade laten uitvoeren op mijn V70. Zat origineel High Performance in maar ik ben naar een audio dealer gegaan waar ze een kamer hadden met demo speakers. Zo kon ik mijn eigen muziek bij hen afspelen en schakelen tussen tal van speakers. Uiteindelijk een setje uitgezocht voor de voorzijde (deuren) + achterzijde (deuren) en tweeters in de voet van de A-stijlen. Deze vervolgens ingebouwd en direct demping aan alle deuren toegevoegd en dus zónder upgrade aan de versterker of subwoofer alles aangesloten. Nu volle bak geluid en precies afgestemd op mijn oren. Dus dat is misschien ook nog een mogelijkheid. Dan hoef je niet versterkers/subs te vervangen maar enkel de speakers. Het bedrijf waar ik het liet doen is er helaas niet meer maar er zullen vast nog wel HiFi audio dealers zijn met demo rooms.

Veel plezier en succes met de potentiële audio upgrade!
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (380.000km)
quickstep
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 23.09.2014 - 10:08

Klinkt als een mooie upgrade (en een mooi project), mischien kan je het adres/naam van jouw audio dealer verraden?
Hebben ze ook ervaring met het inbouwen?
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Neem hier eens een kijkje voor een simpele maar kwalitatief goede upgrade van de audiosysteem: viewtopic.php?t=88196
dennis1397
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.10.2016 - 17:44

Bedankt voor de reacties. Het geluid is ook zeker niet slecht maar vergeleken met wat ik had in de c30 wel minder. Ik had inderdaad een audio shop gevonden maar dan ga je al snel richting de 1 a 2000 voor de upgrade en dat is een beetje te gortig.

Voor nu eerst trouwens een elektrische motorverwarming en interieurkachel inbouwen. Hou jullie op de hoogte 😉
Mazda 323 lx MY1996
Volvo C30 2.0 MY 2012
Volvo V40 2.0 MY 2004
Volvo V70 T4 R-Design MY2013
dennis1397
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02.10.2016 - 17:44

-KJ- schreef: 20.12.2021 - 22:26 Neem hier eens een kijkje voor een simpele maar kwalitatief goede upgrade van de audiosysteem: viewtopic.php?t=88196
Thanks voor de tip. Heb even wat onderzoek gedaan en nu de 5D besteld. Volgens mij het nieuwe model aangezien de 4Ds niet meer te krijgen is. https://www.carhifi-onlineshop.com/vers ... ition?c=14 Nu met kerst zelfs 25% korting!!
Als ik hem binnen heb en ga installeren laat ik het weer weten. En uiteraard of het wat is.
Mazda 323 lx MY1996
Volvo C30 2.0 MY 2012
Volvo V40 2.0 MY 2004
Volvo V70 T4 R-Design MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”