Stationair probleem 940 1997.

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
ElSaGra
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29.01.2017 - 15:02

Hallo Allemaal,

ik kom hier omdat ik ten einde raad ben betreft mijn wagen,
De laatste 5 maanden doet hij het steeds slechter stationair.

Eerst op lpg had hij de neiging om uit te vallen als ik de koppeling intrap na een stuk rijden. De motor zakt dan naar 400 toeren en stottert dan langzaam uit. Op benzine was dit niet het geval.

Recentelijk is hij ook op benzine begonnen met dit te doen.

Ik heb het volgende al vervangen ( zonder resultaat)

IAC
Lambda (huismerk R&D)
Brandstof druk regelaar

Stationair afgesteld (met voelermaat)

Probleem: bij coasten blijft toerental soms hangen op 1100 toeren. Soms zakt hij terug naar 400 toeren, pakt weer op. Of valt dan juist uit.

Met name op lpg onder de 2000 rpm bij coasten lijken de injectoren constant aan en uit te gaan. Dan bokt de auto dus.

Zou de snelheids sensor hier mee te maken kunnen hebben?
Iemand anders ervaring hierin? Hoor graag

B230 ft

Wasted spark
Lpg vogels vgi systeem.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20411
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Klinkt als een niet goed werkende stationair regelklep.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”