Extra bestuurdersprofiel maken en koppelen aan Voc

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
RonN
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26.12.2020 - 10:37


Weet iemand hoe je een tweede profiel kan aanmaken? Het doel is om mijn partner met een eigen VolvoID ook gebruik te laten maken van de VoC app. De handleiding geeft aan dat er meerdere profielen zijn aan te maken maar onder profielen ontbreekt bij mij de nieuwprofiel knop
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Over welke handleiding heb je het precies? De VOC handleiding of die van de auto?
Je kunt meerdere Volvo ID's aanmaken (een voor jezelf en een voor je partner, hier staat hoe: https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... egistreren) en deze gebruiken voor het inloggen in de VOC app. Daar heb je alleen niet veel aan als je dan niet de auto kunt koppelen aan meerdere Volvo ID's. Of dat kan weet ik niet, maar vermoed van wel. Wel heb je voor het koppelen een pincode voor nodig die je van de dealer moet krijgen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Niet helemaal het antwoord op jouw vraag
maar wellicht een richting naar jouw oplossing.

Onze 2 sleutels apart gekoppeld in profile 1 en 2 zoals aangegeven in het filmpje. Vanaf 1.40
Wij hebben op onze smartphones dezelfde VOC-app met dezelfde Volvo-ID.
RonN
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26.12.2020 - 10:37

Dank Mees voor je filmpje maar op de XC40 recharge heb ik momenteel geen mogelijkheid om meerdere profielen aan te geven. Zoals in het begin is aangeven kan je wel naar beneden zwipen maar dan is er maar 1 bestuurdersprofiel en geen mogelijkheid een extra profiel aan te maken. Wellicht kan dit alleen bij de dealer ?
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

En deze link?
https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... -gebruiken
Schermafbeelding 2021-12-27 om 04.27.50.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rob M
5th Gear member
Berichten: 1694
Lid geworden op: 27.10.2007 - 15:18
Locatie: Westerwolde

Ik vermoed dat je 2 sleutels hebt gekregen bij de auto. Een zwarte en een rode behuizing. De rode is een sleutel met beperkte mogelijkheden en kun je geen profiel aan koppelen. De dealer kan dit wel veranderen en de rode omzetten naar een reguliere setting. Dan heb je ook de mogelijkheden van 2 profielen.
Hartelijke groet,

Rob

Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
TomOorebeek
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.05.2021 - 12:34

Ik geloof dat je door te "klikken" op de naam van het al aanwezige profiel (misschien eerst swipen van bovenkant scherm om die naam te zien?),
je de optie krijgt om te switchen naar ander profielen of er nog een toe te voegen.

Zelf heb ik mijn profiel aan de zwarte sleutel gekoppeld en die van onze zoon (groter postuur dan vaders en moeders) aan de oranje (garage) sleutel.
Dat werkt al prima met onze verschillende stoelinstellingen.
Ik reed echter ook eens met beide sleutels in de auto en toen kon ik niet switchen van onze zoon's profiel naar de mijne
(ik "klikte" op de initialen rechtsboven, maar dat doet niets.)

Thuis liet mijn zoon zien dat je ook op de naam van het profiel kunt "klikken" en daarmee kunnen switchen van profiel.
Daar zag ik toen ook de + staan om extra profielen aan te maken.
En dat willen wij dus ook nog doen voor een profiel van mijn vrouw, die met dezelfde zwarte sleutel rijdt, maar andere menu instellingen wil (bv. One Pedal Driving)
Gelukkig is de stoelinstelling van mij en mijn vrouw wel dezelfde ;-)

Hopelijk helpt dit ... Tom
Plaats reactie

Terug naar “EX40”