MInder motorvermogen en foutcode

Plaats reactie
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Goedemiddag,
Onze XC90 2.5T uit '04 heeft sinds gisteren een probleempje. Ik startte 's ochtends vroeg koud (nacht 3 graden) en na de eerste paar keer rondraaien wilde motor niet aanslaan. Daarna wel, maar toen kwam geel driehoekje en melding "minder motorvermogen beschikbaar". Mijn vrouw (die met de auto onderweg was geweest) zag deze melding later nog terugkomen, auto sloeg ook één keer af.
's Avonds uitgelezen, generieke code P0336 wat neerkomt op krukassensor (zie foto). Echter verdween de code na herstart (zonder te hoeven wissen) en heb ik die avond probleemloos gereden (meerdere starts).
Vanmorgen koude start: na paar keer ronddraaien een "kloenk" onder de motorkap en verder niks. Direct daarna wel weer starten, maar zelfde melding weer. Melding gemist en liep daarna de hele dag probleemloos en zonder melding.
Zit hier een probleem aan te komen of is dit gewoon een kwestie van sensor vervangen t.z.t.?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20618
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vervangen, denk ik dan. Kost wat meer dan een paar tientjes maar om je dagelijks te gaan ergeren is ook zo wat.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Beurstel
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 13.10.2018 - 09:48

Ja dat is waar, en an sich inderdaad het probleem niet. Vroeg me meer af of het wat zorgwekkend is. Startte vanochtend weer probleemloos, dus ik kijk het even aan.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

'Vroeger', bij de 850 kwam het wel vaker voor dat de kabels van de krukassensor en nokkenassensor (te) dicht bij elkaar zaten.
Dit gaf soortgelijke problemen, had te maken met (te) zwakke signalen...
Oplossing was dan de kabels verder uit mekaar te leggen, of een kabelbeschermer om de kabel draaien.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”