Vreemd hoor, enig idee wat hier vanuit de overheid voor gedachte achter zit?
Zo rigoureus wordt de auto toch niet aangepast?
Vreemd hoor, enig idee wat hier vanuit de overheid voor gedachte achter zit?
Er zijn wel meer dingen in België anders dan in NederlandBraboFrits schreef: ↑02.12.2021 - 11:45Vreemd hoor, enig idee wat hier vanuit de overheid voor gedachte achter zit?
Zo rigoureus wordt de auto toch niet aangepast?
Zover ik weet gaat het om het stukje "aanpassen". In Belgie mag je officieel gewoonweg niets aanpassen aan de configuratie nadien. Ik ken verhalen van oa. velgen/verlaging/bodykits die er tijdelijk op/afgeschroefd worden cq. origneel worden gemaakt om door de keuring te geraken etc. Bij thuiskomst weer aanpassen...BraboFrits schreef: ↑02.12.2021 - 11:45Vreemd hoor, enig idee wat hier vanuit de overheid voor gedachte achter zit?
Zo rigoureus wordt de auto toch niet aangepast?
Volvo dient gewoon aan de wetgeving van een land te voldoen, of dat nu leuk is of niet. Je kunt van Volvo niet verlangen om tegen de wet van een land in te gaan met alle gevolgen voor Volvo van dien.raspaardje schreef: ↑02.12.2021 - 12:16 ....Volvo heeft het dus dichtgezet, waarom vraag je je af. Waarom gaat Volvo op de stoel van de keuringsinstanties zitten met dit soort situaties als gevolg?
Of wordt dit afgedwongen bij Volvo bij het verkrijgen van een typegoedkeuring (in dit geval in België)?
Als je de auto Vernederlandst bij de dealer kan dat ook nu nog gewoon. De auto is voor Volvo dan geen Belg meer en dus gelden die restricties niet langer.raspaardje schreef: ↑02.12.2021 - 15:01 Indien het aan fabrikanten is opgelegd: mijn andere auto komt oorspronkelijk uit België maar was wel te tunen. Maar goed, dan praten we over 15 jaar geleden. Er zal in de tussentijd wel wat veranderd kunnen zijn...
Natuurlijk. Het wordt dus afgedwongen.
Oh, hier ook, vind de auto nog steeds prachtig, maar die bak is gewoon schandalig slecht en er is niemand die me kan overtuigen dat het aan mijzelf ligt, het is echt bagger, continu dat wippen in de versnellingen, ik betrap mezelf erop dat ik zelfs in Duitsland bijna continu met de hand schakel op de snelweg, daar heb je dan het volgende probleem, opschakelen naar rechts, terugschakelen naar links WHY???? vandaag weer 600km gereden 500 door Duitsland, als je het gas maar aanraakt bij bijv. 130 gaat hij 2 terug met een bult lawaai, tik ik hem in de handstand en geef ik gas gaat hij echt snel genoeg vooruit zonder te schakelenJ33Bee schreef: ↑02.12.2021 - 08:50Zeer herkenbaar, de bak is alles behalve bij de les. Ook de verhoudingen zijn bagger. Ik kan sowieso niets met Polestar want B-reeks, maar van de zotte dat je een bak moet optimaliseren met Polestar tuning...BlackcurrantV70 schreef: ↑02.12.2021 - 08:37Nou ik heb al meerdere Volvo’s gehad met de 6 traps GT en was daar best tevreden over, nu de 8 traps in de S90 en ik erger me er elke rit aan. Kom je aanrijden bij een rotonde, gas los, dan gas er weer op en de bak twijfelt enkele tellen welk verzet hij nu moet kiezen.raspaardje schreef: ↑01.12.2021 - 17:03 Het is maar wat je gewend bent natuurlijk en of jouw rijgedrag de "slechte" eigenschappen van de bak naar boven brengt.
En of je überhaupt nadenkt over mogelijke verbeteringen.
Zoveel mensen doen dat iig niet. Die kopen/krijgen een Volvo en accepteren de auto zoals deze is.
Komt daar nog bij dat Polestar in Belgie verboden is, dus ik kan er zelfs niks aan laten verbeteren.
Ik hoop bij elke beurt dat Volvo de bak eindelijk sneller laat werken maar tot nu toe geen succes.
Verder is de S90 een sublieme auto maar qua bak had ik veel liever mijn oude 6 traps..
Ik merk daar eigenlijk niet veel van; onlangs eens geprobeerd in Dynamic en als ik het gaspedaal - zeg tot de helft - indruk, dan gaat de wagen er als een raket vandoor (ja wel hoge toeren - tot iets van 4000) en schakelt vrijwel schokloos op. In Comfort gaat dat allemaal aanzienlijk trager en nerveuzer maar voor normaal rijden heb ik geen probleem met de Comfort stand.J33Bee schreef: ↑03.12.2021 - 11:29 @EVO500 er is genoeg koppel inderdaad. Dit is gewoon CO2 ellende. Jammere is dat de andere drive modi ook niets fatsoenlijks in hun mars hebben. De Dynamic stand is nog kanslozer/nerveuzer qua toeren en schakelen. De Eco stand, komt in de buurt maar deze remt niet op de motor. Erg irritant.