Het is maar wat je gewend bent natuurlijk en of jouw rijgedrag de "slechte" eigenschappen van de bak naar boven brengt.
En of je überhaupt nadenkt over mogelijke verbeteringen.
Zoveel mensen doen dat iig niet. Die kopen/krijgen een Volvo en accepteren de auto zoals deze is.
Wanneer is de nov 2021 systeem update beschikbaar?
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Klopt en ik ervaar geen beperkingen waar ik me aan stoor.raspaardje schreef: ↑01.12.2021 - 17:03 Het is maar wat je gewend bent natuurlijk en of jouw rijgedrag de "slechte" eigenschappen van de bak naar boven brengt.
En of je überhaupt nadenkt over mogelijke verbeteringen.
Zoveel mensen doen dat iig niet. Die kopen/krijgen een Volvo en accepteren de auto zoals deze is.
Als ik vrijgezel zou zijn zou ik de Polestar optimalisatie waarschijnlijk wel aanschaffen maar dan zouden mijn prio's sowieso anders liggen. Terwijl mijn vrouw me echt veel gunt, ze laa tde keus wel of geen Polestar helemaal aan mij over maar daar heb ik dan zelf moeite mee
Neemt niet weg dat ik het toch vreemd vind dat een auto in die hoge klasse als de XC90 niet standaard optimaal afgeleverd wordt. Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Dat is op zich interessant, het zou betekenen dat je met Polestar optimalisatie in sommige landen/streken slechter af bent dan met de standaard software: heb je die navraag daadwerkelijk gedaan?wasbeer2006 schreef: ↑01.12.2021 - 16:53 [...]
Bij navraag zal je ongetwijfeld het verhaal krijgen dat de standaard software op de hele wereld moet werken, op grote hoogte, slechtere benzine, extreme koud warmte etc.......
Maar dat vind ik een kul verhaal.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Ja, mijn vrouw hetzelfdeBraboFrits schreef: ↑01.12.2021 - 17:32 Klopt en ik ervaar geen beperkingen waar ik me aan stoor.
Als ik vrijgezel zou zijn zou ik de Polestar optimalisatie waarschijnlijk wel aanschaffen maar dan zouden mijn prio's sowieso anders liggen. Terwijl mijn vrouw me echt veel gunt, ze laa tde keus wel of geen Polestar helemaal aan mij over maar daar heb ik dan zelf moeite mee
Neemt niet weg dat ik het toch vreemd vind dat een auto in die hoge klasse als de XC90 niet standaard optimaal afgeleverd wordt. Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Ik heb het meteen laten doen. Vindt de paar pk's niet zo spectaculair. Het extra koppel daar in tegen vindt ik wel fijn onderin. Lijkt wel een stevige diesel Hoeft nu vrij weinig toeren te maken om goed te versnellen.
Schakelmomenten zouden beter moeten zijn , maar daar heb ik te weinig voor in een "niet polestar" gereden. Al met al kost het dan ook wat. Maar ik heb altijd wel zoiets al ik iets koop dan wel alles erop en eraan.
Ben er ook mee eens dat alle Volvo's standaard zo (polestar) uitgevoerd moeten zijn.
Enige reden die ik me kan bedenken is dat in polestar stand (in T6/T8 PIH) hij het hoge toeren wat langer vast houdt als ie in de gaten heeft dat je wat sportiever aan het rijden bent. Daarin tegen kun je hem dan ook gewoon in "Dynamic" zetten.
Enkel benzine/diesel weet ik niet of dat daar deze keuzes opzitten?
Ik weet wel toen ik mijn Laguna met o.a. 50nm koppel liet verhogen (wel 400kg lichter!) je in het begin denkt, ja dat rijdt toch wel wat fijner.
Heb toen een moment gehad (jaartje later) dat ik terug naar originele software moest (heel verhaal maar zal je het besparen, want was een issue tussen tuner en dealer waar een motor fout zat en uiteindelijk fout van garagist)
Toen deze was teruggezet, ik als eerste dacht, die tuning komt er als eerste weer terug op! als het is opgelost, wat een verschil! of terwijl als je na een tijd weer even terug naar origineel gaat dan besef je pas goed het verschil!
Tja, en updates zul je toch gewoon naar de garage, maar ik vindt het een goede vraag Olson. Waar zie je welke update(versie) je hebt?
Je kunt wel alles uitlezen met de app waar en hoe hard je hebt gereden, maar welke laatste software update je hebt zie ik niet terug in de app of in de board computer?
Heb zelf daar ook eens naar zitten zoeken of het ergens staat? Tot dusver nergens gevonden. Zie niet in waarom dit niet ergens toonbaar zou moeten zijn? Als ik mijn pc, boekhoud programma, enz.. update staat dit op een (handige/logische) plek?
Dus waarom niet in in een auto vol met elektronica?
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Nee dat heb ik niet gedaan. Maar dat vertelde een medewerker van PON mij toen ik daar bij mijn VW klachten over had.Ab S schreef: ↑01.12.2021 - 17:49Dat is op zich interessant, het zou betekenen dat je met Polestar optimalisatie in sommige landen/streken slechter af bent dan met de standaard software: heb je die navraag daadwerkelijk gedaan?wasbeer2006 schreef: ↑01.12.2021 - 16:53 [...]
Bij navraag zal je ongetwijfeld het verhaal krijgen dat de standaard software op de hele wereld moet werken, op grote hoogte, slechtere benzine, extreme koud warmte etc.......
Maar dat vind ik een kul verhaal.
Hele discussie gehad. Voor een motorstand kan ik daar inkomen, maar niet voor de versnellingsbak.
@raspaardje, ook eens dat heel veel mensen dat niet merken/interesseert of een andere rijstijl hebben.
Bij de polestar kan je bv de dempers instellen. Lijkt mij fantastisch. Maar zelfs met die auto is de vraag wie dat doet?
Wat ik bij de V60 proefrit ervaarde is dat het het een van de best sturende familie auto's vind, heel dicht tegen een sportief afgestelde 3 serie.
Daarom vind ik het zo zonde, en dan heb ik het niet over vermogen, dat die optimalisatie niet standaard is in een bepaalde stand.
Zelfde met het vervallen van de flippers. Maar kennelijk is dat maar een heel beperkt deel van de klanten die dat wil.
-V60 B4 7dct R design wit
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8115
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nou ik heb al meerdere Volvo’s gehad met de 6 traps GT en was daar best tevreden over, nu de 8 traps in de S90 en ik erger me er elke rit aan. Kom je aanrijden bij een rotonde, gas los, dan gas er weer op en de bak twijfelt enkele tellen welk verzet hij nu moet kiezen.raspaardje schreef: ↑01.12.2021 - 17:03 Het is maar wat je gewend bent natuurlijk en of jouw rijgedrag de "slechte" eigenschappen van de bak naar boven brengt.
En of je überhaupt nadenkt over mogelijke verbeteringen.
Zoveel mensen doen dat iig niet. Die kopen/krijgen een Volvo en accepteren de auto zoals deze is.
Komt daar nog bij dat Polestar in Belgie verboden is, dus ik kan er zelfs niks aan laten verbeteren.
Ik hoop bij elke beurt dat Volvo de bak eindelijk sneller laat werken maar tot nu toe geen succes.
Verder is de S90 een sublieme auto maar qua bak had ik veel liever mijn oude 6 traps..
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Zeer herkenbaar, de bak is alles behalve bij de les. Ook de verhoudingen zijn bagger. Ik kan sowieso niets met Polestar want B-reeks, maar van de zotte dat je een bak moet optimaliseren met Polestar tuning...BlackcurrantV70 schreef: ↑02.12.2021 - 08:37Nou ik heb al meerdere Volvo’s gehad met de 6 traps GT en was daar best tevreden over, nu de 8 traps in de S90 en ik erger me er elke rit aan. Kom je aanrijden bij een rotonde, gas los, dan gas er weer op en de bak twijfelt enkele tellen welk verzet hij nu moet kiezen.raspaardje schreef: ↑01.12.2021 - 17:03 Het is maar wat je gewend bent natuurlijk en of jouw rijgedrag de "slechte" eigenschappen van de bak naar boven brengt.
En of je überhaupt nadenkt over mogelijke verbeteringen.
Zoveel mensen doen dat iig niet. Die kopen/krijgen een Volvo en accepteren de auto zoals deze is.
Komt daar nog bij dat Polestar in Belgie verboden is, dus ik kan er zelfs niks aan laten verbeteren.
Ik hoop bij elke beurt dat Volvo de bak eindelijk sneller laat werken maar tot nu toe geen succes.
Verder is de S90 een sublieme auto maar qua bak had ik veel liever mijn oude 6 traps..
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Om rust in je hoofd over wel of geen Polestar te creëeren is testrijden idd een hele goede....BraboFrits schreef: ↑01.12.2021 - 17:32 Klopt en ik ervaar geen beperkingen waar ik me aan stoor.
Als ik vrijgezel zou zijn zou ik de Polestar optimalisatie waarschijnlijk wel aanschaffen maar dan zouden mijn prio's sowieso anders liggen. Terwijl mijn vrouw me echt veel gunt, ze laa tde keus wel of geen Polestar helemaal aan mij over maar daar heb ik dan zelf moeite mee
Neemt niet weg dat ik het toch vreemd vind dat een auto in die hoge klasse als de XC90 niet standaard optimaal afgeleverd wordt. Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Verder is Volvo niet de enige die zulke keuze's maakt; productdifferentiatie vindt bij alle merken plaats. Exact dezelfde hardware maar met een andere instelling, voor meer of minder geld.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Idd, past zeker in deze tijd om hier transparant over te zijn. Laat gewoon zien dat het werk gedaan is.EVO500 schreef: ↑02.12.2021 - 00:16 Tja, en updates zul je toch gewoon naar de garage, maar ik vindt het een goede vraag Olson. Waar zie je welke update(versie) je hebt?
Je kunt wel alles uitlezen met de app waar en hoe hard je hebt gereden, maar welke laatste software update je hebt zie ik niet terug in de app of in de board computer?
Heb zelf daar ook eens naar zitten zoeken of het ergens staat? Tot dusver nergens gevonden. Zie niet in waarom dit niet ergens toonbaar zou moeten zijn? Als ik mijn pc, boekhoud programma, enz.. update staat dit op een (handige/logische) plek?
Dus waarom niet in in een auto vol met elektronica?
En vertel sowieso meer over de inhoud van een update ipv het te verwoorden in generieke termen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Die oplossing is idd best wel beschamend: zulke mooie dempers die je niet tijdens het rijden kan afstellen.wasbeer2006 schreef: ↑02.12.2021 - 08:26 @raspaardje, ook eens dat heel veel mensen dat niet merken/interesseert of een andere rijstijl hebben.
Bij de polestar kan je bv de dempers instellen. Lijkt mij fantastisch. Maar zelfs met die auto is de vraag wie dat doet?
Wat ik bij de V60 proefrit ervaarde is dat het het een van de best sturende familie auto's vind, heel dicht tegen een sportief afgestelde 3 serie.
Daarom vind ik het zo zonde, en dan heb ik het niet over vermogen, dat die optimalisatie niet standaard is in een bepaalde stand.
Zelfde met het vervallen van de flippers. Maar kennelijk is dat maar een heel beperkt deel van de klanten die dat wil.
Over het wegvallen van bepaalde opties: ik kan me zo voorstellen dat ook dit te maken heeft met de halfgeleidertekorten.
Volvo wil toch zo veel mogelijk auto's produceren en verkopen en dat gaat met de beschikbare halfgeleiders dan ten koste van de niet essentiële zaken?
Concreet: elke Volvo die in deze tijd met de optionele flippers was verkocht had in the end bijgedragen aan lagere verkoopcijfers?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ja, een rotonde "soepel" verlaten is met een standaard bak lastig. Eea afhankelijk hoe snel je die rotonde neemt en hoeveel gas je geeft bij het verlaten ervan.BlackcurrantV70 schreef: ↑02.12.2021 - 08:37 Nou ik heb al meerdere Volvo’s gehad met de 6 traps GT en was daar best tevreden over, nu de 8 traps in de S90 en ik erger me er elke rit aan. Kom je aanrijden bij een rotonde, gas los, dan gas er weer op en de bak twijfelt enkele tellen welk verzet hij nu moet kiezen.
Komt daar nog bij dat Polestar in Belgie verboden is, dus ik kan er zelfs niks aan laten verbeteren.
Ik hoop bij elke beurt dat Volvo de bak eindelijk sneller laat werken maar tot nu toe geen succes.
Verder is de S90 een sublieme auto maar qua bak had ik veel liever mijn oude 6 traps..
Doe je alles rustig aan dan zul je nauwelijks merken dat de bak in die situatie een twijfelaar is.
Over het Polestar verbod in België: hoe komen de keuringsinstanties er achter wanneer je dit gewoon lekker bij een Nederlandse dealer laat doen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19490
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Is je auto in België geleverd staat dat verscholen in het VIN nummer. Dan krijg je er in NL geen Polestar op. Dat heeft BlackCurrantV70 zelf ondervonden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Lukt het dan niet of doet de Nederlandse dealer het dan niet?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5106
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Die opmerking vwb GT deel ik, Volvo heeft er met de Aisin altijd een beetje achteraan gelopen de latere versies zijn redelijke OK maar de configuraties van BMW Merc Audi deden het gewoon beter. Juist het reageren van de bak verbeterd fors bij een P* optimalisatie dus had in mijn ogen standaard moeten zijn om mee te kunnen. Bij de PHEV maakt het allemaal meteen een stuk minder uit de erad poetst de traagheid van de Aisin pak prima wegwasbeer2006 schreef: ↑01.12.2021 - 16:53 Toch vind ik dat de polestar tbv de bak standaard zou moeten zijn. Maak een co2 stand en dan twee a drie andere, net zoals BMW.
Ik schrok echt van de B3 met de 8 traps (ik krijg de 7 traps) Vond het niet best.
Kan me voorstellen dat auto's daardoor minder goed uit de testen komen en mensen daar op afhaken.
Heel veel testen komt de automaat aan bod dat dit niet de beste is in z'n klasse.
Vind het niet zo'n handige strategie.
Bij navraag zal je ongetwijfeld het verhaal krijgen dat de standaard software op de hele wereld moet werken, op grote hoogte, slechtere benzine, extreme koud warmte etc.......
Maar dat vind ik een kul verhaal.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4632
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Welkom Frits. Wel even naar het mooie Flevoland komen maar dat is met de XC geen straf....BraboFrits schreef: ↑01.12.2021 - 17:32 .... Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Hou ik in beraad Sowieso leuk om mede-forummers eens IRL te ontmoeten.Gouwe schreef: ↑02.12.2021 - 10:03Welkom Frits. Wel even naar het mooie Flevoland komen maar dat is met de XC geen straf....BraboFrits schreef: ↑01.12.2021 - 17:32 .... Ik zou eens in zo'n Polestar geoptimaliseerde XC90 T8 moeten rijden om het verschil te ervaren om te weten of ik het wel of niet er voor over zou hebben.
Ach, volgend jaar begint mijn grote vakantie (of zoals een tennismaatje van me pleegt te zeggen: de vakantie tot de dood erop volgt) dus wie weet.
Mijn XC90 rijdt fantastisch en ik heb al de nodige kosten recent moeten maken dus ik heb me er bij neergelegd dat mijn Volvo 'standaard' blijft. Maar, je weet maar nooit...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19490
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het lukt niet.raspaardje schreef: ↑02.12.2021 - 09:47Lukt het dan niet of doet de Nederlandse dealer het dan niet?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ah, écht dichtgetimmerd dus.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue