Volvo on Call vanaf modeljaar 2022 werkt niet met Apple

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
JAAM
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

Op eerdere Volvo's (V70, V 40, V90 T4 2018 en XC60 Recharge) werkte de app prima. Op de V90 Recharge modeljaar 2022 is deze af en toe zeer beperkt beschikbaar. (uitsluitend deuren openen). Geen rittenadministratie, geen route plannen, niet mogelijk standkachel aan te zetten, geen overzicht van nog af te leggen km's, geen Volvo apple CarPlay. App ontkoppelt zichzelf en is dan niet meer te koppelen met de auto. Ik begreep van de dealer dat de app niet communiceert met Apple (iPhone 12) en ook niet met een iPad. Ben ik de enige? Zijn er leden die een oplossing hebben?
Bij voorbaat dank.
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Recharge
Gebruikersavatar
Spencer
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19.06.2021 - 06:10

Ik heb een XC60 model 2022.
De mogelijkheden zijn beperkt, maar ik kan de auto van op afstand voorverwarmen, laden en openen.
Ik heb een iPhone XS.
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Ik rij sinds kort een V90 T8 modeljaar 22. Heb een Samsung Android. De dealer heeft de App omgezet van de ingeruilde V60 naar de huidige V90. Resultaat van een goedwerkende App naar een slechtwerkende App. Het Google in de huidige nieuwe Volvo's schijnt hier debet aan te zijn. Gelukkig werkt de electrische parkeerverwarming wel. Ik ga dit niet pikken en heb een mail naar Volvo gestuurd. Heb inmiddels reactie dat ze in week 2 zich er in gaan verdiepen.

Wordt vervolgd dus.

Groet Peer.
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

De problemen liggen niet aan het soort smartphone. Zowel op iOS als Android hapert het wel eens. Voor de XC40 Full Electric zijn alleen de functies Opladen, Klimaat en Vergrendelen beschikbaar en die werken niet altijd naar behoren. Hoewel het wel beter is dan een paar maand geleden.

Misschien heb je hier iets aan: https://www.volvocars.com/nl/support/l ... o-cars-app.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

Is het niet zo dat voor Volvo’s met Google (AAOS) een andere app nodig is?
Volgens mijwerkt de “oude” Volvo on call niet voor AAOS.
De app die ik heb heet Volvo Cars en niet on call. Functionaliteit is wel veel beperkter😭.
Alleen openen/sluiten, voorverwarmen en accu status. Geen rittenregistratie 😭

ps. Type telefoon heeft hier niets mee te maken. Ik heb Iphone 12.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Vast dank voor de Link en de informatie.
Ik ben benieuwd waar de dealer volgende week mee komt.
Ben er wat de functies in de App betreft flink op achteruit gegaan.

Groet Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
JAAM
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

Ben benieuwd of de dealer van Peer een oplossing heeft. De mijne is van goede wil, heeft alle software opnieuw geladen maar het resultaat is een app waarmee de standkachel niet kan worden ingeschakeld, een rittenadministratie ontbreekt, er geen juiste indicatie van het opladen wordt gegeven en er geen bestemming kan worden ingevoerd. Helaas, dat verwacht je niet bij een V90 inschription T6 model 2022.
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Recharge
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

JAAM schreef: 12.01.2022 - 01:15 Ben benieuwd of de dealer van Peer een oplossing heeft. De mijne is van goede wil, heeft alle software opnieuw geladen maar het resultaat is een app waarmee de standkachel niet kan worden ingeschakeld, een rittenadministratie ontbreekt, er geen juiste indicatie van het opladen wordt gegeven en er geen bestemming kan worden ingevoerd. Helaas, dat verwacht je niet bij een V90 inschription T6 model 2022.
Voor de duidelijkheid, heb je een MY 2022 met AAOS (Google) of met Sensus ?
V90 T6 wordt dacht ik sinds deze maand met AAOS geleverd.
Voor het AAOS systeem werkt de Volvo on Call app niet maar heb je de Volvo Cars app nodig. En deze is veel beperkter in mogelijkheden. Zoals eerder gemeld geen rittenregistratie, geen route sturen, geen data over km stand en bereik. Kachel programmeren en starten kan wel.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ligt wat meer mensen hier zeggen absoluut niet aan je Iphone, is gewoon dat Google systeem in de auto die nog niet helemaal volledig werkt.
Het is een leuk systeem wat een opstart nodig heeft helaas...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Het is wel de bedoeling dat de Volvo Cars app nog meer functies krijgt. Zie https://www.volvocars.com/nl/support/la ... o-cars-app. Dit is voor de XC40/C40. Voor andere modellen geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Peter-V50 schreef: 12.01.2022 - 09:25 Het is wel de bedoeling dat de Volvo Cars app nog meer functies krijgt. Zie https://www.volvocars.com/nl/support/la ... o-cars-app. Dit is voor de XC40/C40. Voor andere modellen geldt waarschijnlijk hetzelfde.
Laten we het snel hopen.
Dit is een hele stap terug in de tijd.

Groet, Peer.
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

XC60silverdawn schreef: 12.01.2022 - 08:45
JAAM schreef: 12.01.2022 - 01:15 Ben benieuwd of de dealer van Peer een oplossing heeft. De mijne is van goede wil, heeft alle software opnieuw geladen maar het resultaat is een app waarmee de standkachel niet kan worden ingeschakeld, een rittenadministratie ontbreekt, er geen juiste indicatie van het opladen wordt gegeven en er geen bestemming kan worden ingevoerd. Helaas, dat verwacht je niet bij een V90 inschription T6 model 2022.
Voor de duidelijkheid, heb je een MY 2022 met AAOS (Google) of met Sensus ?
V90 T6 wordt dacht ik sinds deze maand met AAOS geleverd.
Voor het AAOS systeem werkt de Volvo on Call app niet maar heb je de Volvo Cars app nodig. En deze is veel beperkter in mogelijkheden. Zoals eerder gemeld geen rittenregistratie, geen route sturen, geen data over km stand en bereik. Kachel programmeren en starten kan wel.
Ik kan gelukkig de standkachel wel via de Volvo Cars App activeren.
Nog geen reactie gehad van de dealer, de week is nog niet voorbij.

Groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
JAAM
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

peer54 schreef: 12.01.2022 - 20:34
XC60silverdawn schreef: 12.01.2022 - 08:45
JAAM schreef: 12.01.2022 - 01:15 Ben benieuwd of de dealer van Peer een oplossing heeft. De mijne is van goede wil, heeft alle software opnieuw geladen maar het resultaat is een app waarmee de standkachel niet kan worden ingeschakeld, een rittenadministratie ontbreekt, er geen juiste indicatie van het opladen wordt gegeven en er geen bestemming kan worden ingevoerd. Helaas, dat verwacht je niet bij een V90 inschription T6 model 2022.
Voor de duidelijkheid, heb je een MY 2022 met AAOS (Google) of met Sensus ?
V90 T6 wordt dacht ik sinds deze maand met AAOS geleverd.
Voor het AAOS systeem werkt de Volvo on Call app niet maar heb je de Volvo Cars app nodig. En deze is veel beperkter in mogelijkheden. Zoals eerder gemeld geen rittenregistratie, geen route sturen, geen data over km stand en bereik. Kachel programmeren en starten kan wel.
Ik kan gelukkig de standkachel wel via de Volvo Cars App activeren.
Nog geen reactie gehad van de dealer, de week is nog niet voorbij.

Groet, Peer

Het is een V90 T6 Inscription model 2022 met Google (helaas niet met Sensus) die half oktober door de dealer is geleverd. Cruisecontrol doet het ook niet meer en de standkachel is niet aan te zetten via de app. Dat was dus ijskrabben.
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Recharge
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

De nieuwe Volvo App werkt zowel voor de Google auto’s als de Sensus auto’s. Er wordt nog hard aangemerkt om de functionaliteit op peil te krijgen, want zeker voor de AAOS auto’s is die nog re beperkt. Maar op de P8 is de preconditioning wel degelijk aan en uit te zetten en te timen, is het opladen te timen en te monitoren etc.., ook met mijn iPhone…..
Sterker nog, op basis van de Posts op het P8 forum in tweakers begrijp ik dat het met een iPhone stabieler lijkt werken dan met Android telefoon. Zou volgens enkele mensen met verstand van zaken (?) aan de vele varianten van Android telefoons en specifieke merk gebonden software aanpassingen liggen, bij Apple is het allemaal redelijk ‘hetzelfde’.

En overigens: het Google systeem en navigatie met Google Maps werkt fantastisch. Nooit meer pielen: vrijwel iedere kreet die je slaakt wordt door Google vertaald in de juiste actie. Of het nu het ingeven van een bestemming is (gewoon op naam, het adres is niet eens nodig). Je krijgt zelfs te horen dat het kantoor of winkel waar je heen wilt x minuten na je aankomst zal sluiten. Maar ook het het bedienen van allerlei zaken in de auto zelf (stuur- en stoelverwarming, verwarming en ventilatie, achterruitverwarming etc, is allemaal met stemcommandos te activeren. werkt uitstekend.
Het laatste nieuws opvragen, weerbericht, een flauwe mop. Alles kan en alles werkt. Zelf vragen we onderweg nog wel eens wat op over de plek waar je langs rijdt.”vertel over xxxxxdam” bijvoorbeeld.

Ik had hiervoor diverse auto’s met Sensus maar dit is echt vele malen prettiger!
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

mga1600 schreef: 13.01.2022 - 10:01 De nieuwe Volvo App werkt zowel voor de Google auto’s als de Sensus auto’s. Er wordt nog hard aangemerkt om de functionaliteit op peil te krijgen, want zeker voor de AAOS auto’s is die nog re beperkt. Maar op de P8 is de preconditioning wel degelijk aan en uit te zetten en te timen, is het opladen te timen en te monitoren etc.., ook met mijn iPhone…..
Sterker nog, op basis van de Posts op het P8 forum in tweakers begrijp ik dat het met een iPhone stabieler lijkt werken dan met Android telefoon. Zou volgens enkele mensen met verstand van zaken (?) aan de vele varianten van Android telefoons en specifieke merk gebonden software aanpassingen liggen, bij Apple is het allemaal redelijk ‘hetzelfde’.

En overigens: het Google systeem en navigatie met Google Maps werkt fantastisch. Nooit meer pielen: vrijwel iedere kreet die je slaakt wordt door Google vertaald in de juiste actie. Of het nu het ingeven van een bestemming is (gewoon op naam, het adres is niet eens nodig). Je krijgt zelfs te horen dat het kantoor of winkel waar je heen wilt x minuten na je aankomst zal sluiten. Maar ook het het bedienen van allerlei zaken in de auto zelf (stuur- en stoelverwarming, verwarming en ventilatie, achterruitverwarming etc, is allemaal met stemcommandos te activeren. werkt uitstekend.
Het laatste nieuws opvragen, weerbericht, een flauwe mop. Alles kan en alles werkt. Zelf vragen we onderweg nog wel eens wat op over de plek waar je langs rijdt.”vertel over xxxxxdam” bijvoorbeeld.

Ik had hiervoor diverse auto’s met Sensus maar dit is echt vele malen prettiger!
Ik ben het met je eens over het AAOS in de auto. En zal in toekomst alleen maar beter worden met uitbreidingen.

Echter wat betreft de Volvo Cars app ben ik zwaar teleurgesteld in Volvo.
Ik had in 2014 (8 jaar geleden !!) al Volvo on call met alle functionaliteiten.
En nu dus 8 jaar later krijgt men het niet meer voor elkaar om bv een km stand, een gereden rit of een locatie van de auto in de nieuwe app te krijgen?
Voor mij echt onbegrijpelijk !
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
Black-or-White
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 08.03.2012 - 18:56
Locatie: Ster van Twente

Als ik dit zo lees is dit voor mij ook echt onbegrijpelijk. Ook had ik in mijn eerste XC60 al de VOC die prima functioneerde. Ik houdt altijd de ritten bij.
Wellicht wordt het nu allemaal te snel op de markt gebracht. Of de één (Volvo) kan de ander (smartphone fabrikant) niet bijbenen met de nieuwste operating systems, updates, e.d.
Enfin, ik ga het vrijdag ook meemaken als ik de T8 ga ophalen...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Vandaag een C40 besteld. De dealer wist dit te melden ten aanzien van de rittenregistratie in de VOC app (draaiend onder Google): De verwachting is dat in het tweede kwartaal een update wordt doorgevoerd waarmee de rittenadministratie in de On Call app ook werkt voor de C40.
JAAM
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 17.11.2021 - 10:38

Helaas heeft de dealer op dit terrein geen enkele invloed. Ze zijn afhankelijk van de software die in Zweden en China wordt gemaakt. Volvo deelde mij mede dat het usance is geworden dat er auto’s worden geleverd zonder dat de software op het vereiste niveau is. Helaas heb ik na 11 Volvo’s nu zeer slechte ervaringen met mijn 12e, een V 90 2022 T6 Recharge. De dealer doet zijn best maar het resultaat blijft een in software opzicht zeer gebrekkige auto.
Volvohistorie:

340 DL 1,6 Diesel
340 DL 1,4
440 DL 1,8
V 70 2,0
V 70 2,0
V 70 D 4
V 70 D 4
C 30 1,6 D R design
V 90 T 4 Inscription
V 40 T 3 Polar sport
XC 60 T6 Recharge
V 90 T6 Recharge
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”