gasveren achterklep

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
gvz
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

de oude v70 classic, uit 99 2,5 10 v, G3 vialle lpi, 517k door de APK gehaald, daarna dan ook maar een nieuwe accu erin, dat deed ik 2 weken geleden dus. [ zie mijn vorige onderwerp]]

en dan nu ook maar eens de gasveren van de achterklep vervangen., werd steeds erger, met dichtvallen.
was even zoeken op internet, maar heb volgens mij wel goede, van Stabilus gekocht., en ook goed betaalbaar, met flinke korting etc.

was een stuk eenvoudiger om de boel los te halen en in te bouwen, dan ik verwachtte.
de originele van Volvo [ stond ook Stabilus op ], zaten er nog in.
vreemd genoeg zaten er geen borgpennetjes bij die je na het opzetten door de gaatjes prikt.
er zaten ook geen pennnetjes op de oude veren.
ik zag klusvideos op you tube waar ze steeds wel die pennetjes monteerden.
ik heb er dan toch maar wel aan beide zijden 2 paperclips, door de gaatjes geprikt, en omgebogen, als een soort van extra borging.

wat een luxe om de klep weer mooi langzzam om hoog te zien veren, ipv, de klep omhoog te moeten trtekken, en dan soms ook nog maar een bezemsteel eronder, voor de zekerheid.

ook weer gefikst. !

o ja, a.s. donderdag nog 2 remklauwen vóór laten doen, bleek bij controle dat die niet meer vrijgemaakt konden worden.
maar goed, ik heb de volvo nu 10 jaar, voorklauwen nog nooit gedaan, tijdens die tijd.
meteen de remolie mee laten nemen, moet toch wel iedere 3 jaar ofzo, dacht ik.
en op naar de 6 ton.

gvz
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”