CarPlay - Volume reageert niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Sinds enige tijd (wellicht sinds iOS 15) heb ik vaker wel dan niet issues met CarPlay in de V60. Het volume reageert dan niet (meer) op radio/muziek. Het maakt dan niet uit of het DAB+ of CarPlay Apple Music is. Er tussen switchen verhelpt dit ook niet. Zelfs het loskoppelen van de iPhone en vervolgens weer aansluiten geeft weer hetzelfde. Het varieert nogal wat er gebeurd als het optreedt alsin het gedrag is telkens anders;

- volume op stuur doet niets (indicator zie je wel verschuiven; harder/zachter balkje) maar de grote draaiknop wel
- volume op stuur en de grote draaiknop doet niets (indicator zie je wel verschuiven; harder/zachter balkje)
- volume op stuur en de grote draaiknop doet niets (indicator zie je wel verschuiven; harder/zachter balkje) en je ziet het navigatie icoontje bij deze balk staan ipv het luidspreker icoontje alsof ie het navigatievolume wil triggeren

Verder; wanneer ik mijn iPhone aansluit, trapt er automatisch een task af welke Flitsmeister meteen opstart.

Meer mensen die dit herkennen?
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Onder "Instellingen", "Automatisch starten en stoppen" vind je "start bij bluetoothverbinding".
Hier kun je configureren bij welke verbindingen FM gestart moet worden.
Let op, de bluetooth verbinding moet al ingesteld zijn en bovenstaande setting kan alleen geconfigureerd worden als bluetooth op je telefoon aan staat (de verbinding met het apparaat is op dat moment niet nodig.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

mogelijk volume op je telefoon instellen
tsjoep
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.02.2014 - 01:34

Ik heb dit ook als ik Waze gebruik:
blijkbaar geeft Waze incorrect door dat dit een geluid uitstuurt aan Carplay, waardoor als je het volume probeert te regelen, het navigatie-volume wordt geregeld, en niet het normale audio volume.
Het gedrag van de volumeknop begint opnieuw normaal te werken als ik waze manueel afsluit.
Het probleem was er in het verleden ook eens en is dan verholpen door een waze update, maar het is sinds kort na een IOS update teruggekomen...
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

teebee schreef: 09.11.2021 - 09:39 Onder "Instellingen", "Automatisch starten en stoppen" vind je "start bij bluetoothverbinding".
Hier kun je configureren bij welke verbindingen FM gestart moet worden.
Let op, de bluetooth verbinding moet al ingesteld zijn en bovenstaande setting kan alleen geconfigureerd worden als bluetooth op je telefoon aan staat (de verbinding met het apparaat is op dat moment niet nodig.
CarPlay heeft niets met bluetooth te maken. Verder is het idee van mijn automation task dat FM opstart... en dat werkt ook prima zoals bedoeld :)
Laatst gewijzigd door J33Bee op 09.11.2021 - 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

OGA244 schreef: 09.11.2021 - 11:38 mogelijk volume op je telefoon instellen
Dat staat er los van? Het gaat erom dat de knoppen voor volume in de auto zelf niet meer reageren. Dit werkt vaak ook wel naar behoren, volume van de telefoon is dan niet aangepast.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

tsjoep schreef: 09.11.2021 - 13:57 Ik heb dit ook als ik Waze gebruik:
blijkbaar geeft Waze incorrect door dat dit een geluid uitstuurt aan Carplay, waardoor als je het volume probeert te regelen, het navigatie-volume wordt geregeld, en niet het normale audio volume.
Het gedrag van de volumeknop begint opnieuw normaal te werken als ik waze manueel afsluit.
Het probleem was er in het verleden ook eens en is dan verholpen door een waze update, maar het is sinds kort na een IOS update teruggekomen...
Dit is precies wat er gebeurd inderdaad;

"...als je het volume probeert te regelen, het navigatie-volume wordt geregeld, en niet het normale audio volume. "

Nu wil het dat ik Waze ook regelmatig gebruik. Ik ga er eens op letten of deze het zaakje door de war schopt. Dank!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

J33Bee schreef: 09.11.2021 - 15:10
teebee schreef: 09.11.2021 - 09:39 Onder "Instellingen", "Automatisch starten en stoppen" vind je "start bij bluetoothverbinding".
Hier kun je configureren bij welke verbindingen FM gestart moet worden.
Let op, de bluetooth verbinding moet al ingesteld zijn en bovenstaande setting kan alleen geconfigureerd worden als bluetooth op je telefoon aan staat (de verbinding met het apparaat is op dat moment niet nodig.
CarPlay heeft niets met bluetooth te maken. Verder is het idee van mijn automation task dat FM opstart... en dat werkt ook prima zoals bedoeld :)
Carplay is nog niet actief op het moment dat je je telefoon aansluit. FM constateert een verbinding met een BT unit (auto) en schakelt automatisch in.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

teebee schreef: 09.11.2021 - 16:18
J33Bee schreef: 09.11.2021 - 15:10
teebee schreef: 09.11.2021 - 09:39 Onder "Instellingen", "Automatisch starten en stoppen" vind je "start bij bluetoothverbinding".
Hier kun je configureren bij welke verbindingen FM gestart moet worden.
Let op, de bluetooth verbinding moet al ingesteld zijn en bovenstaande setting kan alleen geconfigureerd worden als bluetooth op je telefoon aan staat (de verbinding met het apparaat is op dat moment niet nodig.
CarPlay heeft niets met bluetooth te maken. Verder is het idee van mijn automation task dat FM opstart... en dat werkt ook prima zoals bedoeld :)
Carplay is nog niet actief op het moment dat je je telefoon aansluit. FM constateert een verbinding met een BT unit (auto) en schakelt automatisch in.
Neen. Dat doet mijn aangemaakte automation task die getriggerd wordt door CarPlay wanneer ik mijn telefoon aansluit. Mijn telefoon connect niet met bluetooth.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Yes, heb ik ook, als je dan volume omhoog/omlaag doet zie je dat ook op je scherm, maar het icoontje ervoor is navigatie. Alsof je op dat moment dus het navigatiegeluid harder/zachter zet. Kabeltje eruit en er weer in dan werkt het weer.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Paul schreef: 09.11.2021 - 16:35 Yes, heb ik ook, als je dan volume omhoog/omlaag doet zie je dat ook op je scherm, maar het icoontje ervoor is navigatie. Alsof je op dat moment dus het navigatiegeluid harder/zachter zet. Kabeltje eruit en er weer in dan werkt het weer.
Kabeltje erin en eruit helpt hier niet (altijd). Dan moet ik eerst de auto helemaal uit/aan zetten om het goed te krijgen. Onderweg erg vervelend.
RobV60
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 04.07.2016 - 21:49

Zelfde probleem hier, systeem 'denkt' dat er continu navigatie-instructies worden gegeven en dat is dan het enige volume dat bediend kan worden. Probleem is er alleen bij Waze en ik ben er achter gekomen dat het weg gaat als je even op de rode dicteerknop in Waze drukt om een gesproken bestemming in te spreken. Daarna op 'annuleren' en het volume werkt weer zoals het hoort. Lijkt dus iets te maken te hebben met die dicteerfunctie in Waze. Hopen op een update waarbij dit gefixt wordt.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Ik dacht ook gelijk aan Waze, want dit probleem was er een tijd terug ook al. Blijkbaar weer terug.
Heb toen Waze eraf gegooid en gebruik nu Flitsmeister.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

RobV60 schreef: 09.11.2021 - 21:51 Zelfde probleem hier, systeem 'denkt' dat er continu navigatie-instructies worden gegeven en dat is dan het enige volume dat bediend kan worden. Probleem is er alleen bij Waze en ik ben er achter gekomen dat het weg gaat als je even op de rode dicteerknop in Waze drukt om een gesproken bestemming in te spreken. Daarna op 'annuleren' en het volume werkt weer zoals het hoort. Lijkt dus iets te maken te hebben met die dicteerfunctie in Waze. Hopen op een update waarbij dit gefixt wordt.
Dank! Gaan we testen :)
Gebruikersavatar
eMBe
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21.11.2020 - 11:58

J33Bee schreef: 09.11.2021 - 15:10
teebee schreef: 09.11.2021 - 09:39 Onder "Instellingen", "Automatisch starten en stoppen" vind je "start bij bluetoothverbinding".
Hier kun je configureren bij welke verbindingen FM gestart moet worden.
Let op, de bluetooth verbinding moet al ingesteld zijn en bovenstaande setting kan alleen geconfigureerd worden als bluetooth op je telefoon aan staat (de verbinding met het apparaat is op dat moment niet nodig.
CarPlay heeft niets met bluetooth te maken. Verder is het idee van mijn automation task dat FM opstart... en dat werkt ook prima zoals bedoeld :)
@J33BEE hoe luidt die automation task dan (iPhone?) Is mij niet gelukt namelijk....
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Hierbij de task;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
eMBe
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21.11.2020 - 11:58

Dank je wel
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”