Software 2.0 V60

Plaats reactie
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ik rijd inmiddels een aantal jaar een V60 D4 met automaat uit 2015, nu is de auto tot nu toe altijd dealer onderhouden geweest. De voornaamste reden om dat te doen is nog de software 2.0 update. Echter is de auto nu weer bijna 7 jaar oud en vraag ik mij af of er inderdaad nog updates zijn na 7 jaar voor dit model. Weet iemand wellicht in meer detail welke modules worden geupdate en of er nog nieuwe versies zijn (laatste onderhoud is nu een maand of 10 geleden bij de dealer). Ik heb sowieso ook wat dingen later toegevoegd zoals ACC, adaptive groot licht en premium audio, dus ik heb eigenlijk ook geen idee of die software 2.0 update daar over gaat vallen.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Software 2.0 update bij Volvo wil niets meer zeggen als een update van een systeem die echt benodigd is. Het gaat om een update die dan volgens Volvo met het 2.0 principe wordt doorgevoerd richting de dealers om die dan uit te voeren op de betreffende auto’s. Het wil niet zeggen dat er geen updates meer bestaan voor bepaalde modules. Waarschijnlijk als je de auto uitleest zijn er een tiental modules waar een update voor gedaan kan worden. Maar deze worden niet onder de 2.0 noemer toegepast.

Toevallig heb ik bij mijn dealer een lijst van deze updates opgevraagd. Dat waren er 8 en heb deze toen allemaal laten updaten. Maar die zijn dan wel voor eigen kosten. Ik vermoed dat de laatste 2.0 update ergens in 2018 was. Tevens het laatste jaar dat dit model in productie was. Recentelijk zijn er geen 2.0 updates meer geweest. Maar dat wil niet zeggen dat die niet meer komen. Echter is de kans inderdaad wel klein gezien de laatste productie van december 2018.
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Bedankt voor de heldere uitleg!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”