T8 air suspension or polestar engineered

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Subartje69
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03.11.2021 - 14:35

Subartje , 11-03-2021 08:54 AM
Junior Member
Hi all,
Trying to buy a new car but not easy these days with electric, plug in and combustion.
In short I am looking for a jeckyl and hyde kind of a car, being sporty while at the same time also comfortable, neither to the extreme but still, the more sportier and comfortable, the better of course.
I was first looking at the BMW gran coupe M440i with the lovely V6 engine and 378hp. On the other hand, my wife just got her new Audi S3 with 300hp and boy, that is a fun car as well.
In this respect, wondering if the BMW M440i is not too much of the same and whether I should thus not consider an XC60, especially now with the electric upgrade which seems to do a whole lot of good to the volvo (better engine, better range, better four wheel drive, etc)
But when buying an XC60 I still want the sporty ride while at the same time enjoy comfort when I want.
Thus hesitating between the polestar engineered and the normal T8 with Air suspension.
The polestar engineered seems quite sporty from the reviews I read but seems to sacrifice comfort but not clear how much and since neither models are available for testing in belgium, looking for reactions and advice
As an alternative I could consider the T8 with air suspension as I read that its more dynamic to drive without being too comfortable (not looking for a carpet ride either).
Suggestions and reactions are welcome!
Bart
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40626
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Bart, waarom schrijf je dit allemaal in het Engels?
De voertaal in de forum is Nederlands.
De Engelse taal is hier alleen voor persberichten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1380
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ik zou gaan voor de luchtvering. Dat rijdt super comfortabel. En voor een sportief uiterlijk kun je zelf voor zorgen, bijvoorbeeld de R-Design uitvoering.
Ga vooral met beide types rijden en ervaar het verschil.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Een BMW 440i met een V6 hmm dat is een ingewikkelde tune geweest.

Ik zou zeker voor de luchtvering gaan overigens, kan je makkelijk versellen, dat is met die P* nog al een gedoe
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hoort dit topic trouwens niet thuis in het XC60 board? Volgens mij heeft de vraag niets te doen met een S/V 90.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Ben schreef: 07.11.2021 - 10:25 Bart, waarom schrijf je dit allemaal in het Engels?
De voertaal in de forum is Nederlands.
De Engelse taal is hier alleen voor persberichten.
Waarom worden die persberichten dan ook niet netjes vertaald in de voertaal?

Of is dat snel knip en plakwerk om de primeur te hebben?
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40626
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

The Mechanic schreef: 09.11.2021 - 19:37
Ben schreef: 07.11.2021 - 10:25 Bart, waarom schrijf je dit allemaal in het Engels?
De voertaal in de forum is Nederlands.
De Engelse taal is hier alleen voor persberichten.
Waarom worden die persberichten dan ook niet netjes vertaald in de voertaal?

Of is dat snel knip en plakwerk om de primeur te hebben?
Persberichten worden niet geknipt en geplakt maar worden integraal geplaatst in de taal waarin ze gepubliceerd worden.
En zoals eerder al gemeld, zodra er een versie in het Nederlands is, wordt die toegevoegd of zal die de Engels versie vervangen.

En zoals Summum terecht opmerkt. Dit topic hoort in het XC60 board. :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Spencer
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19.06.2021 - 06:10

Bart, ik heb een XC60 T6 met pneumatische vering en kom van een BMW met sportvering. Die laatste is een stuk comfortabeler dan de Polestar engineered.
Naar wat ik in de pers gelezen heb is die vering, op de zachtste regeling, nog te hard.
Ik ben uiterst tevreden met de pneumatische vering, op het hardst geregeld. Een vliegend tapijt.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”