Subartje , 11-03-2021 08:54 AM
Junior Member
Hi all,
Trying to buy a new car but not easy these days with electric, plug in and combustion.
In short I am looking for a jeckyl and hyde kind of a car, being sporty while at the same time also comfortable, neither to the extreme but still, the more sportier and comfortable, the better of course.
I was first looking at the BMW gran coupe M440i with the lovely V6 engine and 378hp. On the other hand, my wife just got her new Audi S3 with 300hp and boy, that is a fun car as well.
In this respect, wondering if the BMW M440i is not too much of the same and whether I should thus not consider an XC60, especially now with the electric upgrade which seems to do a whole lot of good to the volvo (better engine, better range, better four wheel drive, etc)
But when buying an XC60 I still want the sporty ride while at the same time enjoy comfort when I want.
Thus hesitating between the polestar engineered and the normal T8 with Air suspension.
The polestar engineered seems quite sporty from the reviews I read but seems to sacrifice comfort but not clear how much and since neither models are available for testing in belgium, looking for reactions and advice
As an alternative I could consider the T8 with air suspension as I read that its more dynamic to drive without being too comfortable (not looking for a carpet ride either).
Suggestions and reactions are welcome!
Bart
T8 air suspension or polestar engineered
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40626
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Bart, waarom schrijf je dit allemaal in het Engels?
De voertaal in de forum is Nederlands.
De Engelse taal is hier alleen voor persberichten.
De voertaal in de forum is Nederlands.
De Engelse taal is hier alleen voor persberichten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik zou gaan voor de luchtvering. Dat rijdt super comfortabel. En voor een sportief uiterlijk kun je zelf voor zorgen, bijvoorbeeld de R-Design uitvoering.
Ga vooral met beide types rijden en ervaar het verschil.
Ga vooral met beide types rijden en ervaar het verschil.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4758
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Hoort dit topic trouwens niet thuis in het XC60 board? Volgens mij heeft de vraag niets te doen met een S/V 90.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Waarom worden die persberichten dan ook niet netjes vertaald in de voertaal?
Of is dat snel knip en plakwerk om de primeur te hebben?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40626
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Persberichten worden niet geknipt en geplakt maar worden integraal geplaatst in de taal waarin ze gepubliceerd worden.The Mechanic schreef: ↑09.11.2021 - 19:37Waarom worden die persberichten dan ook niet netjes vertaald in de voertaal?
Of is dat snel knip en plakwerk om de primeur te hebben?
En zoals eerder al gemeld, zodra er een versie in het Nederlands is, wordt die toegevoegd of zal die de Engels versie vervangen.
En zoals Summum terecht opmerkt. Dit topic hoort in het XC60 board.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Spencer
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 19.06.2021 - 06:10
Bart, ik heb een XC60 T6 met pneumatische vering en kom van een BMW met sportvering. Die laatste is een stuk comfortabeler dan de Polestar engineered.
Naar wat ik in de pers gelezen heb is die vering, op de zachtste regeling, nog te hard.
Ik ben uiterst tevreden met de pneumatische vering, op het hardst geregeld. Een vliegend tapijt.
Naar wat ik in de pers gelezen heb is die vering, op de zachtste regeling, nog te hard.
Ik ben uiterst tevreden met de pneumatische vering, op het hardst geregeld. Een vliegend tapijt.