Pitchers V90 Inscription MY'17 Crystal White

De nieuwe generatie S en V90
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

Vanmiddag heeft de V90 z'n setje wintervelgen en banden eronder gekregen.

Omdat ik op een andere locatie een afspraak had, heeft vrouw des huizes onderweg naar d'r werk de banden laten wisselen.

Haar eerst reactie...Weet niet of ik deze wel mooi vindt. De banden en velgen lijken zo klein....

Zo snel zijn mensen dus verpest :)

Maar heel erg vindt ik dat niet aangezien er ergens op het verlanglijstje in de toekomst nog een ander setje velgen staat (21" 10-spaaks open turbine velgen) Wellicht draagt dit dit bij aan de goedkeuring
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Pitcher op 11.11.2021 - 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

PGV90 schreef: 09.11.2021 - 23:32 Heel fraai die V70 in deze uitvoering!
Zie allemaal vergelijkingen met de mijne 😁

Mooie upgrade voor jullie, na de voorgaande auto’s. Zeker iets om trots op te zijn en te koesteren.

Ja, die strip achterop kan ik zeker aanraden.
Andere optie is nog de draadloze QI lader, plug and play. Verder heb je alles al.
Vanavond de RVS scuffplate voor de bumper besteld.

Als kers op de taart tevens dubbele uitlaat sierstukken mee besteld. Denk dat dat best fraai staat dadelijk! Nu wachten maar....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

Inmiddels zijn de bumpercover en de uitlaat sierstukken binnen. Alles was keurig verpakt.
Na het uitpakken was ik toch wel onder de indruk van het formaat van de sierstukken. Blijken toch behoorlijk grote units te zijn. Bovendien zijn ze volledig van RVS dus deze zullen levenslang meegaan.

Zometeen maar eens kijken of ik de bestaande sierstukken kan vervangen door de nieuwe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Goed bezig met het nog verder verfraaien van de V90!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dit zijn de 18" propeller velgen, die heb ik er afgehaald en vervangen voor 18" vijfspaaks velgen.
Maar loop met 18" tegen het schoonmaken van de velg aan, krijg er met geen mogelijkheid een borstel tussen 345mm schijven/remklauw en moet de auto dus een stukje verzetten om de velg van binnen schoon te krijgen.
Die 18" rijdt wel heerlijk comfortabel en geen geouwehoer trillen, dat was ook een beetje de reden dat ik voor de zomer max 19" wilde hebben en geen 20 of 21".
Verder wel mooie upgrades!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

Vanmiddag had ik gelukkig de gelegenheid om de sierstukken en bumpercover direct te monteren.

Helaas niet de beschikking over een brug of oprij blokken maar ben ik wel jong, vitaal en lenig genoeg om half onder de auto te liggen.

Montage van de uitlaat sierstukken leek relatief eenvoudig maar bleek toch iets meer werk. De sierstukken zitten slechts met 2 RVS schroeven per uitlaat vast. Echter zit deze ook nog op geklemd in de diffuser. Door de schroeven van de diffuser los te draaien had ik net voldoende ruimte om de bestaande sierstukken te demonteren en de nieuwe te monteren zonder de halve achterkant van de auto te demonteren.
Uiteindelijk een klein uurtje bezit geweest. Met oprijblokken zou ik wellicht de helft van de tijd bezig geweest zijn omdat je overal dan net wat gemakkelijker bij kan.

Al met al en ik superblij met het eindresultaat!

Kwa design vond ik de voorkant altijd helemaal af, maar de achterkant van de V90 net niet. Nu met de bumpercover, uitlaat sierstukken en de blauwe polestarbadge is het wat meer in evenwicht.
Bovendien geeft het een net wat sportievere en unieker uitstraling.

Op onderstaande foto's lijkt het alsof het linker sierstuk scheef zit, echter is dit gezichtsbedrog. Komt door de hoek van fotograferen, lichtval vs reflectie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

diesel01 schreef: 16.11.2021 - 17:07 Dit zijn de 18" propeller velgen, die heb ik er afgehaald en vervangen voor 18" vijfspaaks velgen.
Maar loop met 18" tegen het schoonmaken van de velg aan, krijg er met geen mogelijkheid een borstel tussen 345mm schijven/remklauw en moet de auto dus een stukje verzetten om de velg van binnen schoon te krijgen.
Die 18" rijdt wel heerlijk comfortabel en geen geouwehoer trillen, dat was ook een beetje de reden dat ik voor de zomer max 19" wilde hebben en geen 20 of 21".
Verder wel mooie upgrades!
Dat deze velgen lastig schoon te maken zijn geloof ik graag. Ik heb deze voordat ze de opslag in gingen al brandschoon gemaakt omdat te toen toch los waren.
Ik ben nog niet aan een wasbeurt toegekomen sinds ze gemonteerd zijn, dus ik zal er binnenkort wel achter komen dat het lastig schoonmaken is. Volgens mij past een kleinere velg dan 18"inch ook niet icm met de remschijven/remklauwen.

Ik twijfel enorm om deze set 18" na de winter van de hand te doen en onze huidige 19" Inscription velgen te gebruiken voor winterbanden.

De zomerbanden zouden dan komen op 21"10-spaaks open turbine velgen zoals op bijgevoegde foto.

ik vind het er waanzinnig gaaf uitzien maar ben echter bang dat we wellicht teveel comfort in gaan leveren....

keuzes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3043
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Fraaie upgrades weer voor de V90! Goed bezig.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Die 21" zijn bloedmooi maar de banden zijn erg duur, helemaal wanneer je ze van de gerenommeerde A-merken wilt hebben.
Heb eens een S90 meegehad op 20" en deze was erg aan het zoeken op de snelweg, de reden om toen voor 19" inscription velgen te gaan.
Uitlaten staan hem goed, mooi hoor!
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

20" Op de V90 is geen probleem. 21"Ook niet.
Ik heb met 20" op mijn V90 ca 120.000km gereden en in de winter op 18". Ik had wel een R-Design dus iets verlaagd. Het reed formidabel. Snaarstrak en absoluut niet zoekerig. Zelfs met caravan erachter geen centje pijn. Een kennis van mij had destijds 21" onder V90 en ook met caravan erachter geen probleem.

Nu de V70 op 19" BOR. En ook dat stuurt fantastisch.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

diesel01 schreef: 17.11.2021 - 10:17 Die 21" zijn bloedmooi maar de banden zijn erg duur, helemaal wanneer je ze van de gerenommeerde A-merken wilt hebben.
Heb eens een S90 meegehad op 20" en deze was erg aan het zoeken op de snelweg, de reden om toen voor 19" inscription velgen te gaan.
Uitlaten staan hem goed, mooi hoor!
De banden zijn inderdaad wel kostbaar maar de meerprijs ten opzichte van de huidige 19" zomerbanden valt het nog mee. Momenteel ligt er op de zomervelgen ook Michelin Pilot Sport 4 dus dat zijn ook geen budgetbanden. Rijdt overigens heerlijk.

Vraag me af of dat "zoeken" waar je het over hebt te herleiden valt naar het formaat velgen. Zal me niks niks verbazen als dit een andere oorzaak heeft.
Heb je toevallig gezien wat voor merk+type banden er gemonteerd waren onder die S90?
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

Hans oet Twent schreef: 17.11.2021 - 10:33 20" Op de V90 is geen probleem. 21"Ook niet.
Ik heb met 20" op mijn V90 ca 120.000km gereden en in de winter op 18". Ik had wel een R-Design dus iets verlaagd. Het reed formidabel. Snaarstrak en absoluut niet zoekerig. Zelfs met caravan erachter geen centje pijn. Een kennis van mij had destijds 21" onder V90 en ook met caravan erachter geen probleem.

Nu de V70 op 19" BOR. En ook dat stuurt fantastisch.
Hi Hans,

Was jouw V90 voorzien van Four-C? Ik heb wel van meerdere V90 eigenaren gelezen dat de 21" velgen prima gaat, echter waren deze ervaringen overwegend icm luchtvering.

Helaas heeft onze V90 geen luchtvering dus vandaar m'n twijfel of we dan niet teveel comfort in gaan leveren voor de looks.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Pitcher schreef: 17.11.2021 - 14:00
Hans oet Twent schreef: 17.11.2021 - 10:33 20" Op de V90 is geen probleem. 21"Ook niet.
Ik heb met 20" op mijn V90 ca 120.000km gereden en in de winter op 18". Ik had wel een R-Design dus iets verlaagd. Het reed formidabel. Snaarstrak en absoluut niet zoekerig. Zelfs met caravan erachter geen centje pijn. Een kennis van mij had destijds 21" onder V90 en ook met caravan erachter geen probleem.

Nu de V70 op 19" BOR. En ook dat stuurt fantastisch.
Hi Hans,

Was jouw V90 voorzien van Four-C? Ik heb wel van meerdere V90 eigenaren gelezen dat de 21" velgen prima gaat, echter waren deze ervaringen overwegend icm luchtvering.

Helaas heeft onze V90 geen luchtvering dus vandaar m'n twijfel of we dan niet teveel comfort in gaan leveren voor de looks.
Nee hoor gewoon een normaal verenpakket eronder. De auto alleen verlaagd.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Pitcher schreef: 17.11.2021 - 13:56
diesel01 schreef: 17.11.2021 - 10:17 Die 21" zijn bloedmooi maar de banden zijn erg duur, helemaal wanneer je ze van de gerenommeerde A-merken wilt hebben.
Heb eens een S90 meegehad op 20" en deze was erg aan het zoeken op de snelweg, de reden om toen voor 19" inscription velgen te gaan.
Uitlaten staan hem goed, mooi hoor!
De banden zijn inderdaad wel kostbaar maar de meerprijs ten opzichte van de huidige 19" zomerbanden valt het nog mee. Momenteel ligt er op de zomervelgen ook Michelin Pilot Sport 4 dus dat zijn ook geen budgetbanden. Rijdt overigens heerlijk.

Vraag me af of dat "zoeken" waar je het over hebt te herleiden valt naar het formaat velgen. Zal me niks niks verbazen als dit een andere oorzaak heeft.
Heb je toevallig gezien wat voor merk+type banden er gemonteerd waren onder die S90?
Pirelli Pzero VOL 255/35/20.
Hier ook PS4 en wil voor de zomer ook niets anders, kreeg afgelopen september offertes binnen van meer dan €1100 in de btw en monteren, uiteindelijk voor €780 een aanbieding gekocht bij KF en voor een tientje per band laten monteren bij iemand die de velgen en band met respect behandeld.
Voor de winter ben ik minder kieskeurig, zaterdag monteer ik mijn winterset weer waar een Dunlop WD5 op zit, winterbanden maken toch meer lawaai en dan maakt mij het merk niet zoveel uit.
Zo lang het maar een A-merk is, met awd is er altijd grip en in winterse omstandigheden gaan we toch nooit tot het gaatje.
Voor heb ik nog 6mm achter nog 5, wellicht heb ik voor de wintersport(als deze doorgaat) in januari nog iets nieuws nodig, ik zit dan aan Nokian of weer Dunlop te denken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

diesel01 schreef: 17.11.2021 - 14:30
Pitcher schreef: 17.11.2021 - 13:56
diesel01 schreef: 17.11.2021 - 10:17 Die 21" zijn bloedmooi maar de banden zijn erg duur, helemaal wanneer je ze van de gerenommeerde A-merken wilt hebben.
Heb eens een S90 meegehad op 20" en deze was erg aan het zoeken op de snelweg, de reden om toen voor 19" inscription velgen te gaan.
Uitlaten staan hem goed, mooi hoor!
De banden zijn inderdaad wel kostbaar maar de meerprijs ten opzichte van de huidige 19" zomerbanden valt het nog mee. Momenteel ligt er op de zomervelgen ook Michelin Pilot Sport 4 dus dat zijn ook geen budgetbanden. Rijdt overigens heerlijk.

Vraag me af of dat "zoeken" waar je het over hebt te herleiden valt naar het formaat velgen. Zal me niks niks verbazen als dit een andere oorzaak heeft.
Heb je toevallig gezien wat voor merk+type banden er gemonteerd waren onder die S90?
Pirelli Pzero VOL 255/35/20.
Hier ook PS4 en wil voor de zomer ook niets anders, kreeg afgelopen september offertes binnen van meer dan €1100 in de btw en monteren, uiteindelijk voor €780 een aanbieding gekocht bij KF en voor een tientje per band laten monteren bij iemand die de velgen en band met respect behandeld.
Voor de winter ben ik minder kieskeurig, zaterdag monteer ik mijn winterset weer waar een Dunlop WD5 op zit, winterbanden maken toch meer lawaai en dan maakt mij het merk niet zoveel uit.
Zo lang het maar een A-merk is, met awd is er altijd grip en in winterse omstandigheden gaan we toch nooit tot het gaatje.
Voor heb ik nog 6mm achter nog 5, wellicht heb ik voor de wintersport(als deze doorgaat) in januari nog iets nieuws nodig, ik zit dan aan Nokian of weer Dunlop te denken.
Dat is wel een erg nette aanbieding. Kan me voorstellen dat je die niet kon weigeren.

Momenteel hebben we op de wintersloffen ook te weinig profiel om mee op wintersport te gaan in Februari. We zullen voor die tijd moeten wisselen. Maar met 4mm zit er voor hier in Nederland nog wel genoeg op voor de komende 2,5 maand. Zoveel rijden we nu ook weer niet (15k per jaar ongeveer). Ik zal in Januari eens kijken welk merk/type het wordt.

Momenteel Pirelli SottoZero 3 Winter 245/45/18. Tot zover vallen ze niet tegen maar nog te weinig km's mee gereden om er een zinvol oordeel over te vellen.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik heb 20" met lucht & 4C op Michelin PS4 en dat rijdt geweldig. Niet zoekerig en absoluut comfortabel voor zo'n relatief dun laagje rubber om de velg, maar ik denk dat dat op het conto van de V90 is te schrijven. Zaterdag komen de wintersloffen eronder, 19" met Michelin Alpin 5 en die zijn ook redelijk indrukwekkend, maar heb ze nog niet in de sneeuw gereden. Komen echter ook prima uit tests op sneeuw. Voordien op de V70 Conti gehad en ook prima ervaring.

Valt me wel op dat de V90 veel hogere bochtsnelheden aankan, de V70 werd dan dweilerig maar lijkt mij eerder aan de ophanging en sporing van de auto te liggen dan aan de banden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1596
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Heel fraai
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

Mooie auto, grotere velgen zouden het wel afmaken.
Hier ook 20inch velgen wel met luchtvering. Rijd goed zonder te hard te zijn, ik ga alleen de pirelli banden wisselen met michelin na de winter.
Nu heb ik de wintervelgen op liggen 19inch maar vind de 20inch fijner rijden.
Gebruikersavatar
Pitcher
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 05.04.2021 - 14:00
Locatie: Midden Nederland

Afgelopen week de knoop doorgehakt en de 21" 10-spaaks velgen incl banden besteld die nog op ons verlanglijstje stond! Een van de forumsponsors had deze in de aanbieding en deze aanbieding kon ik niet laten liggen.

Met een beetje geluk is de set velgen incl banden komende week binnen. Hopelijk nog net optijd voordat de V90 naar de dealer gaat voor onderhoud en wisselen van de winterbanden.
Volvo V90 Inscription Crystal White Pearl MY'17 T5 Polestar/Obbe Tuning
Gebruikersavatar
decorsa
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18.03.2021 - 05:16

proficiat, ik ben gezond jaloers. Je bent wel verplicht foto's te maken en te uploaden :-D
benieuwd hoe ze bevallen tijdens het rijden.
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”