Dion ken ik wel ja, best veel contact met hem gehad toen ik problemen met mijn cabrio had.N207 schreef: ↑14.11.2021 - 16:56
De 9-5 NG was ook getuned (door DION HPT, voor de kenners) en had ook rond de 255 pk en 400 Nm onder de kap. De automaat van de Saab was natuurlijk een generatie ouder en gewoon trager.
De Saab was meer op comfort afgesteld en reed, zeker op lange stukken snelweg, lekkerder dan de V60. Dat komt waarschijnlijk mede door de grotere wielbasis; de 9-3 is 25 cm langer dan de V60.
Zeker in de Polestar setting is de V60 veel alerter en ligt duidelijk strakker op de weg. Toch nodigt de V60 niet uit tot het betere bochtenwerk, de auto lijkt zich het plezierigst te voelen in een comfort-sportieve combinatie. Voor wie het kent: op de Zweedse binnenwegen voelt V60 zich prima thuis.
@raspaardje, we hadden tot 2 jaar geleden ook een 9-3 Viggen. In tegenstelling tot de V60 "schreeuwde" die continu: "maar ik kan sneller".
Maar een 9-3 Cabrio met Hirch is ook niet te versmaden. En dan ook nog eens in één van de mooiste Saab-kleuren!
Zo'n 9-5 NG lijkt me een fantastische slee en is tegenwoordig echt aan de prijs. Maar idd, met jouw V60 ben je weer helemaal bij de tijd...
En de V60 blijft natuurlijk een zware auto zonder elektronische trucjes zoals bijv. een Porsche deze installeert; dus ja, het gaat prima de bocht om maar echt scherp wordt het nooit.
De reden dat ik het zo benoem is omdat jouw V60 mij de meest dynamische V60 lijkt met zijn voor een V60 laagste gewicht, verlaging en zijn 20" velgen. Uitgezonderd de PE versie natuurlijk.
Terwijl de 9-5 juist aan de andere kant van het spectrum acteert; het lijkt me de ultieme cruiser.
Over een 9-3 Viggen: fantastische machine, de eerste Saab die idd "schreeuwde" om meer? Waarom heb je 'm weggedaan? Spijt van?
En mijn cabrio diesel fungeert als km-vreter voor de woonwerkkilometers. Die ga ik oprijden totdat er leuk elektrisch kan worden gereden.
Vrij opvallende auto idd, anoniem rijden is er niet meer bij, een grijze V60 vond ik daarom wel prima...