Rempedaal hard

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
DamianP99
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08.05.2018 - 21:02

Beste alle,

Laat ik me allereerst even voorstellen ben lang weg geweest. Dit omdat ik geen volvo meer had. Mijn naam is Damian, ik kom uit het mooie brabant. Ik ben 22 jaar jong. Ik heb sinds ongeveer een half jaar een volvo s40 2.4l op lpg gekocht (zie foto in bijlage).

Auto info:
Kenteken: 45-LLD-5
Bouwjaar: 2009
Killometerstand: 219xxx
Brandstof: Benzine / LPG

Nu naar het probleem:
Bij een koude motor en als het koud weer is buiten. Is het rempedaal de eerste paar meters zeer zwaar in te drukken. Na een paar meter rijden is het goed en is er niks meer aan de hand. Het zelfde geld als het buiten boven de +/- 10 graden is dan is er ook geen probleem. Het begint bij koud weer zoals het nu is in nederland.

Mijn vragen over dit probleem.
- Zijn er meer mensen met dit probleem.
- Had gelezen dat bij het vorige model een terugroep actie was voor dit probleem (model 2000)
- Ik verdenk de vacuüm pomp als het probleem. Komt dit vaker voor / eventuele kabel breuk.
- Kan het te maken hebben dat als het koud is de auto uiteraard op benzine start en hierdoor niet genoeg vacuüm opbouwt.(denk niet dat dit het kan zijn).

Ik hoor graag wat jullie bevindingen hierover zijn. Mochten er verdere vragen zijn hoor ik ze graag. Overigens kon ik via google weinig vinden.

Mvg Damian
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Lijkt erop dat op een of andere manier het vacuüm inderdaad niet direct beschikbaar is.

Ik zou je vraag niet hier stellen, maar op de plek voor de C30/S40/V50. Grotere kans dat daar iemand zit die de oplossing heeft.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”